PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ (UR-GE DESTEĞİ) “DOĞU KARADENİZ MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN ULUSLARARASI PLATFORMDA BİLİNÇLİ REKABETİNİN.
KOBİLER BÜYÜR TÜRKİYE BÜYÜR! KOSGEB KONYA MÜDÜRLÜĞÜ.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
COĞRAFİ KONUM COĞ®AFYA NOTLA®I COĞRAFYA FİZİKİ coğrafya -Doğa olaylarını konu alır. -Klimatoloji-Jeomorfoloji-Biocoğrafya -Matematik coğr. GENEL COĞRAFYA.
  3. Hafta: Büyüme.     GSYİH’de gerçek bir artış olması için Q’ların artması gerekmektedir.  Aşağıda temsili A ekonomisine ilişkin verileri inceleyelim…
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
GAYRİMENKUL GİRİŞİMİ, TASARIM VE BULUT TOPLUMSAL DALGALAR VE TEKNOLOJİ GELECEĞİ NASIL BELİRLİYOR IDE DESIGN MISSION, TURKEY, 08 Oct. 2015, Meridyen Otel,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
PERAKENDE MARKALARI GEL İ ŞT İ RMEN İ N BÜYÜSÜ Girişimciler için vizyon önerisi RETAIL VISION LTD Dr Şükrü Aslanyürek 12 Mart 2012.
TÜRK İ YE PERAKENDE SEKTÖRÜ: VERİ UFUKLARI/UFUKTAKİ VERİLER DR ŞÜKRÜ ASLANYÜREK RETAIL VISION 11/23/
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Pazarlama İlkeleri.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu HİZMET İHRACAT DESTEKLERİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
Uluslararası Pazarlama Araştırması
COĞRAFİ KONUM.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Starbucks.
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
İhracat Genel Müdürlüğü
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
EKONOMİ BAKANLIĞINDAN 2010/8 SAYILI TEBLİĞ
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
HAZIRLAYAN: FERİDE MÜRŞİDE ARSLAN
Türkiye’de Küçük ve Orta Boy İşletmeler
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SERBEST BÖLGELER, YURTDIŞI YATIRIM VE HİZMETLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Sanal ve Şebeke Örgütleri
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR Girişimciler için vizyon ve işbirliği önerisi RETAIL VISION LTD Dr Şükrü Aslanyürek 16 Şubat 2015

ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜNDE GELİŞME PERSPEKTİFİ BUGÜN 2023 POTANSİYEL PERAKENDE TİCARET 300+ MİLYAR USD 450+ MİLYAR USD ORGANİZE PERAKENDE 110+ MİLYAR USD 250 MİLYAR USD ORGANİZE HAZIR GİYİM-DERİ-AKSESUAR 12-15 MİLYAR USD 40-50 MİLYAR USD İNTERNET %2-3 %12-15 YURTDIŞINDA TÜRK MARKALARI ------------ YAKLAŞIK +2 TÜRKİYE Perakende sektörünün gerçek büyüklükleri bugün hala bir sır niteliğinde sayılabilir; çünkü toplam hacmin yarıdan fazlası hala kayıtdışıdır. Kayıtdışının neden hala bu ölçekte kaldığı başlı başına ayrı bir çalışma konusudur. Ancak, temel saptama şudur: Marka yaratma ve yönetme konusundaki temel sorun, kayıtdışının büyüklüğüdür. MARKA OLAN, KAYITDIŞI KALAMAZ. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

PERAKENDENİN 4 SAVAŞÇISI . MATEMATİK, YETENEKLİ GİRİŞİMCİNİN (SAMURAY) KILICIDIR GELECEK, TAKIMLARINDIR GİRİŞİMCİ ÜRETİM GÜCÜ VE BİLGİSİ MARKA YÖNETİMİ UZUN VADELİ PLAN ÖZGÜN TASARIM VERİ YÖNETİMİ PERAKENDE GİRİŞİMCİSİ İÇİN EN SIK RASTLANAN BAŞLANGIÇ NOKTASI «KENDİNE GÜVEN» HAYALGÜCÜ» İÇGÜDÜ» «HIRS» «BEN ONDAN İYİSİNİ YAPARIM» vs. NASIL TANIMLANIRSA TANIMLANSIN, İŞLK VE EN BÜYÜK «ZAYIF» NOKTA BAŞLANGIÇTAN KAYNAKLANIR: VERİLERE DAYALI OLMAMAK,MATEMATİĞE İNANMAMAK. ÖNCE MATEMATİK, EN İYİ BAŞLANGIÇ İÇİN TEMEL ŞARTTIR. BUNUN ARDINDAN İSE «VAZGEÇİLMEZ ÜÇLÜ» GELMELİ: TASARIM, YAZILIM VE TAKIM. MATEMATİK/TASARIM/YAZILIM/TAKIM DÖRTLÜSÜNÜ İYİ KURAN VE YÖNETEN, MARKA OLUR. YAZILIM, UZUN VADELİ BİR ÇALIŞMA İSTER TASARIM, ÜRETİME YÜKSEK DEĞER KATAN EN ÖNEMLİ REKABET ARACIDIR. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

SAVAŞIN 3 CEPHESİ DOĞRU PAZAR DİLİMLERİ İÇİN ÖZEL ÜRÜN VE MAĞAZA KAVRAMLARI YURTDIŞI PİYASALARA HAZIRLIK 1 2 3 4 TÜRKİYENİN PERAKENDE BÖLGELERİNE GÖRE ÖZELLEŞMİŞ İŞ PLANI BUGÜNÜN PERAKENDE DÜNYASIND ARTIK HERKES İÇİN HERŞEY, SUNAN DEĞİL, ÇOK İYİ TANIMLANMIŞ «KÜLTÜR/GELİR/ALGI/YAŞAMTARZI» SEGMENTLERİ İÇİN ÖZEL MAĞAZA KAVRAMLARI SUNAN GİRİŞİMCİLER ŞANSLIDIR. MARKA, BİZİM İSTEDİĞİMİZ GİBİ OLMAZ; İLGİLİ SEGMENTİN ALGILADIĞI KADAR MARKA OLUR. 4 SAVAŞÇIDAN OLUŞAN TİMİ KULLANIRKEN, TÜRKİYENİN PERAKENDE BÖLGELERİNE GÖRE TAŞIDIĞI TARİHİ NİTELİKLERE, PEK AZ ÜLKEDE GÖRÜLEN BİR SEGMENT ÇEŞİTLİLİĞİNE VE KENDİNE ÖZGÜ COĞRAFİ NİTELİKLERİNE BAKMAK GEREKİR. ULUSLARARASI, ÖZELLİKLE KOMŞU PİYASALAR, TÜRKİYEDE BAŞARILI OLAN BİR MARKA İÇİN AÇIK VE NET BİR HEDEFTİR. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

NELER YAPABİLİRİZ? MARKA YÖNETİMİ İÇİN: Takım kurma, Eğitim ve 1 SCENE MARKA YÖNETİMİ İÇİN: Takım kurma, Eğitim ve İşbaşı koçluk 1 VERİ YÖNETİMİ İÇİN: Veri ambarının kurulması, güncellenmesi ve sürekli raporlama 2 GAYRİMENKUL: Cadde ve alışveriş merkezi mağazalarının seçimi ve tedariki 3 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

TA SARRUF NEDEN 4 LÜ İŞBİRLİĞİ? YÖNETİCİ TAKIM VERİ AMBARI VE YAZILIM GELİŞTİRME DOĞRU PAZARLAMA STRATEJİSİ PERAKENDENİN DÖRT SAVAŞÇISINI BİR ARADA SUNABİLEN BİR ÇÖZÜM ORTAKLIĞI, TASARRUF VE ETKİN YÖNETİM SAĞLAR. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

NASIL İLERLEMELİ? MARKA GELİŞTİRME ADIMLARI İŞ PLANI VE SİSTEM KURULUMU UYGULAMA TAKVİMİ VE CEPHE İŞBİRLİĞİ SEÇİLMİŞ SEGMENT İÇİN DOĞRU KAVRAM GELİŞTİRME MARKA GELİŞTİRME ADIMLARI 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

ÖRNEK İŞ PLANI ESASLARI ARAŞTIRMA VE İŞ PLANI 3 AY SİSTEM ÇÖZÜMLERİ VE TAKIM 3-6 AY ÖRNEK YILLIK ÇALIŞMA TAKVİMİ VERİ DESTEĞİ: BULUTTA, ANLIK UYGULAMA TAKİBİ VE RAPORLAMA:YILDA 2-4 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

İLKELERİMİZ PERFORMANSA GÖRE ÜCRET. www.retailvision.com.tr LinkedIn/dr sukru aslanyurek 0532 3119954 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek