Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Öğretim yöntem ve teknikleri
SUNUM BEYİN FIRTINASI.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Problem Çözme Süreci.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğretim Durumlarını Planlama
Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar:
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Mimio İle İnteraktif Eğitim
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
MESLEKİ GELİŞİM İŞ FİKRİ OLUŞTURMA Çiğdem ÖZVER 61
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Probleme Dayalı Öğrenme
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
? Problem çözme bilimsel bir araştırmadaki problem çözmeye benzer. Analitik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde önce olaylar gözlemlenir. Belli bir durumu.
PROBLEM ÇÖZME.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı BEYİN FIRTINASI Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı

BEYİN FIRTINASI NEDİR ? Bireylerin eleştirilme endişesi olmadan fikirlerini rahatlıkla ifade ettikleri grup tartışma tekniğidir. Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya konuşunu destekler, böylece kısa sürede çok sayıda farklı fikir üretilir. Gruplar, bu tekniği uygulayarak daha yaratıcı bir şekilde belirli bir konuda hızlı bir süreç içinde çok sayıda fikir üretirler.

BEYİN FIRTINASININ FAYDALARI Gruptakilerin bilgilerini, tecrübelerini ve öngörülerini birleştirir. Grubun bütün olarak bilgilerini ve tecrübelerini ortaya koymasına yardımcı olur. Grubun bütünün katılımını sağlar.

NE ZAMAN KULLANABİLİRİZ ? Misyon, vizyon ve gelişim hedeflerini belirlerken, Öğretmen, öğrenci vb. grupların katılımını sağlamak için, Öğrenci, personel, veli gibi grupların fikirleri arasında öncelik taşıyanların belirlenmesinde, Fazla sıklıkla toplanmayan gruplarda fikir üretiminde, Büyük değişim yaratacak fikirleri ortaya çıkarmak için, Personele görüşlerini açıklama fırsatı yaratmak için, Eleştiriyi formülleştirmek için, Görüş birliğine ulaşmak için, Problem çözümünde, Yaratıcı fikirler üretmede.

BEYİN FIRTINASININ TEMEL KURALLARI Bütün Öneriler kabul edilir ve listelenir. Hiçbir öneri eleştirilmez, Fikirlerin özgürce açıklanması desteklenir. Fikirler söylenirken ortaya atılan fikirle ilgili olarak hiçbir yorum ve eleştiri yapılmaz, fikirler sorgulanmaz, yargılanmaz, Bütün fikirler ortaya konuncaya kadar önerilerin ortaya konuşu devam eder, Fikirlerin sınıflandırılması sağlanır, Benzer fikirler ortaya atanın kabulü ile gruplandırılır ve geliştirilir.

Beyin fırtınasının UYGULAMA KURALLARI Her grup üyesi her turda yalnız bir fikir söyler, Fikirler sıra ile ve dönüşümlü olarak söylenir. Hızla bir kişiden diğerine geçilir, Grup üyeleri sıra kendilerine geldiğinde söyleyecek fikirleri yoksa “geçiniz” der. Her fikir; çılgınca, mantıksızca, aptalca, uygun değil veya tekrar ediliyor gibi görünse bile kabul edilir ve tahtaya yazılır, Süreç, gruptakilerin bütün fikirleri tamamlanıncaya kadar devam eder.

Nasıl beyin fırtınası yaratırız ? I. BASAMAK : FİKİR ÜRETME Ekip lideri beyin fırtınası için konuyu gözden geçirerek herkesin anlayabileceği sadelikte gruba bildirir, Belirli bir fikir üretme süresi tespit edilir ( 15-20 dakika gibi), Gruptakiler her turda bir fikir söyler, o turda fikri yok ise geçiniz der, Ekip lideri her fikri özetleyerek tahtaya yazar ( 1-2 kelime şeklinde), Fikir ortaya atan kişinin, fikrin anlamını koruduğunu kabul etmesi gerekir, Bir kişinin fikri, daha önce kaydedilen bir başka fikirle bağlantılı olabilir, Fikirlerin sayıca çokluğu önemlidir, Ekip lideri bir sonraki aşamaya geçmeden önce, gruba kaydedilecek daha başka fikirlerinin olup olmadığını sorar.

II. BASAMAK :FİKİRLERİ TARTIŞMA VE GRUPLANDIRMA Ortaya atılan fikirler üzerinde tartışılarak fikirlerin tam olarak anlaşılması sağlanır, Bu bölümün sonunda bütün grup üyelerinin bir fikir üzerinde hem fikir olması zorunluluk değildir, Grup üyelerinin aydınlatılmasını istedikleri noktalar üzerinde beyin fırtınası yaratılarak tartışılır, Aynı özelliği taşıyan fikirler gruplandırılarak birleştirilir.

III.BASAMAK : Fikirlerin seçimi ve karar verme Amaca uygun olmayan, grubun becerilerinin dışında ve daha önceden tanımlanmış fikirler elenir, Amaca en uygun fikirler seçilir, Seçilen fikirlerin uygulama kararı verilir.

BEYİN FIRTINASI UYGULAMASI ipuçları Grup tarafından beyin fırtınası temel kuralları gözden geçirilip üzerinde anlaşılır, İlk defa beyin fırtınası tekniği uygulamasına katılacak olanlar kendi konu alanlarında fikirlerini yoğunlaştırmakta zorlanacakları için kendi konuları dışında bir konu ile ilk uygulama yapılır, İlk uygulamanın bitiminde beyin fırtınası temel kurallarının uygulanıp uygulanamadığı tartışılır. Tartışmada şu sorulara yer verilir : Yaratıcı düşünce desteklendi mi ? Fikirler üretilirken herhangi birisi tarafından eleştirildi mi ? Grup tarafından konuya yönelik fikir geliştirildi mi? Veya çözüm üretildi mi ?

EGSERSİZ 1 ( İlk uygulama için ) Üzerinde deriden bir ipe takılı camdan yapılmış barış ambleminden başka bir şey bulunmayan bir denizci ıssız bir adaya terk ediliyor. Bu denizci, elindeki materyal ile neler yapabilir ?

İŞLEM BASAMAKLARI Grup, 15 dakika içinde denizcinin elindeki bu materyal ile neler yapabileceği konusunda fikir üretecektir. Grup, daha sonraki 15 dakika içinde üretilen fikirleri sınıflandıracak ve içinden en iyilerini seçecektir. Grup, ilk uygulamayı tamamladıktan sonra daha kapsamlı bir konu üzerinde beyin fırtınası uygular. DİKKAT !!! Eğer grup, verilen sürede 15 veya daha az sayıda fikir üretebilmiş ise beyin fırtınası egzersizine devam edilmelidir. Bu amaçla, aşağıda verilen konulardan biri seçilerek egzersizlere devam edilir.

ÖRNEK KONULAR Not :Aşağıda verilen konular üzerinde beyin fırtınası tekniğini uygulayarak fikir üretebilirsiniz. Bu konular örnek olarak verilmekle birlikte bunlarla sınırlı değildir. -Öğrencilerin farklı öğrenme biçimlerini dikkate aldığımızda hangi öğretim metodları kullanılmalı ? -İyi bir okuma alışkanlığı olan öğrenci ne kadar okumalıdır? (Farklı öğrenci sınıf seviyeleri için ayrı ayrı belirlenmeli) -Öğrencilerde okuma alışkanlığını geliştirmek için onları nasıl yönlendirmeliyiz ? -Öğrencilerde düşündüklerini yazılı olarak, doğru bir şekilde ifade edebilme becerisini nasıl geliştirebiliriz ? -Öğrencilerde düşündüklerini sözlü olarak, doğru bir şekilde ifade edebilme becerisini nasıl geliştirebiliriz ? -

( devam ) -Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak ve onların güçlü yönlerini geliştirecek şekilde aralarında nasıl bir görev dağılımı yapmalıyız? -Başarıyı ödüllendirmede her öğrenci için başarı kriterinin ayrı olacağını dikkate alarak başarıyı nasıl ödüllendirebiliriz ? -Öğrenciler arasındaki farklılıklar dikkate alındığında bütün öğrenciler nasıl motive edilebilir ? -Bütün öğrencilerin ilgisini öğrenmeye ne şekilde sevk edebiliriz? -Öğrencilerin görme, işitme problemlerini ve diğer bireysel rahatsızlıklarını ne şekilde tespit edebiliriz ? -Öğrencilerde yavaş okuma, yazma ve anlama problemlerini nasıl çözebiliriz ?

( devam ) -Öğrencilerde, yazı yazar iken doğru bir şekilde defteri ve kalemi kullanma becerisini nasıl geliştirebiliriz ? -Öğrencilerimiz öğrenmeyi biliyorlar mı ? -Öğrencilerimiz nasıl öğreniyor ? -Öğrencilerimize öğrenmeyi nasıl öğretelim ? -Öğrencilerimizin öğrenmesine nasıl rehberlik edelim ?