Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri
Karşılaştırmalı Eğitim
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Araştırma Önerisi Araştırma Raporu
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Yrd.Doç.Dr. Ali Murat SÜNBÜL Selçuk Üniversitesi, Egt.Fak.
PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
PROGRAM TASARIMI
Pazarlama Araştırması
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
ARAŞTIRMA ARAŞTIRMA TÜRLERİ ARAŞTIRMADA NİTELİKLER VE TUTUMLAR.
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Yrd. Doç. Dr. Duygu GÜR ERDOĞAN
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
EĞİTİMİN BİLİMSEL TEMELLERİ
Sistem Yaklaşımı.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİ 4. Hafta
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
NİCEL ARAŞTIRMALAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
İç Geçerlik Varılan bir nedensel ilişkide sonucun deney değişkenleri ile açıklanma düzeyi ile ilgilidir. Deneyde kontrol iç geçerliği arttırmak için yapılır.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Eylem planlarının geliştirilmesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Araştırma Olayların incelenmesi, bilgilerin toplanması, düzenlenmesi, analiz ve senteze tabi tutulması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve anlamlı bilgiler.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE YÖNTEM
Araştırma Modeli: Tarama Araştırmaları/Deneme Araştırmaları
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel araştırma türleri
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Araştırma Modeli. İç Geçerliği Etkileyen Faktörler (Büyüköztürk vd., 2013; Karasar, 2005) 1. Zaman: Denenen bağımsız değişken dışında kalan önemli diğer.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması sürecine denir. 2 genel başlık altında toplanabilir: Temel Araştırmalar Uygulamalı Araştırmalar

Temel Araştırmalar Amacı var olan bilgiye yeni bilgi katmaktır. Uygulamadan çok bilgi bilgi içindir anlayışı hakimdir. Düzeyleri: Açımlama Ayrıntı saptama Neden sonuç ilişkisi saptama Kuram geliştirme

Temel Araştırma Düzeyleri Açımlama Problemin ne olduğu, hangi değişkenlerden etkilendiği, problemi çözmek için hangi yaklaşımların ele alınabileceği ana hatları ile belirlenmeye çalışılır.

Temel Araştırma Düzeyleri Ayrıntı Saptama Problemi etkileyen değişkenler tek tek ya da aralarındaki olası ilişkiler tanımlanmaya çalışılır. Değişkenler olabildiği ölçüde sayısallaştırılmaya çalışılır. Örn. Eğitimde fırsat eşitliğini araştıran bir araştırmacı bu probleme etki edebilecek değişkenleri tanımlar ve sayısallaştırılır (cinsiyet, bölge, sosyo-ekonomik düzey vs.).

Temel Araştırma Düzeyleri Neden Sonuç İlişkisi Saptama Bilimsel araştırmaların üst düzey bir etkinliğidir. Değişkenler arası ilişkiler kontrollü ortamlar hazırlanarak betimlenir. Örn. İvme ile kuvvet arasında bir neden sonuç ilişkisinin bulunması için kuvvete etkiyen diğer değişkenlerin kontrol altında tutulması gerekir. Toplum bilimleri ile doğa bilimlerindeki kontrolü karşılaştırınız.

Temel Araştırma Düzeyleri Kuram Geliştirme Düzeyi Bilimsel araştırmaların en üst düzeyidir. Elde edilen veri ve bilgilere göre ilke, model ve kuramlar geliştirilir. Bu düzeye erişebilmek için alt düzey araştırmaların tamamlanmış olması gerekir.

Uygulamalı Araştırmalar Üretilen bilgilerin değerlendirilmesi ile problemlerin fiilen çözümünü gerçekleştirmeyi, bilimin olayları denetim altına alma işlevini gerçekleştirmeyi amaçlayan araştırmalardır. Bu tür araştırmalar üretilmiş ya da üretilmekte olan bilginin denemeli uygulamasıdır. Türleri: Aksiyon Araştırmaları AR-GE Araştırmaları

Aksiyon Araştırmaları Uzman araştırmacıların yürütücülüğünde, uygulayıcıların ve probleme taraf olanların da katılımı ile var olan uygulamanın eleştirel değerlendirmesi yapılarak durumu iyileştirmek için alınması gereken önlemleri belirlemeyi amaçlayan araştırmalardır. Bu tür araştırmaların sonuçları yerel niteliklidir ve genelleme özelliği düşüktür.

AR-GE Araştırmaları

AR-GE Araştırmaları Uzman araştırmacılar sorumluluğunda, üretilmiş bilgilerin denemeli uygulaması ile geçerliği denenmiş somut ürünler geliştirmeyi amaçlayan araştırmalardır. Geliştirilmiş kuramların ‘’araştırma-geliştirme’’ yoluyla uygulamaya aktarılması biçiminde olur.

Bilimsel Araştırmanın Temel Nitelikleri Literatürde mevcut olmayan yeni bilgi toplama amacı ile yapılır. Problem çözmeye yönelik yansız ve sistemli bir süreçtir. Araştırma yapmak uzmanlık işidir. Elde edile veriler nesnel olmalı, sınanabilmeli ya da yanlışlanabilmelidir.

Bilimsel Araştırmanın Temel Nitelikleri Elde edilen sonuçlar literatüre uygun olarak yorumlanır. Araştırma tekrarlanabilir nitelikte olmalıdır. Araştırma sonuçları diğer bilim adamları için anlam taşır. Önemli tüm süreç ve sonuçları ile rapor edilen bir çalışma bütünüdür.

Araştırmaya Karşı Bazı Yanlış Tutumlar Araştırmanın önemini anlayamamadan kaynaklanan yanlış tutumlar Araştırmanın sınırlılıklarını bilememeden kaynaklanan yanlış tutumlar

Araştırmanın Önemini Anlayamamadan Kaynaklanan Yanlış Tutumlar Araştırmanın sonuçlarını reddederek eski uygulamalara olan bağlılık. Kendi kişisel görüşünü üstün tutma. Gelişmenin bilimsel araştırmadan başka nedenlerle olduğu inancı

Araştırmanın Sınırlılıklarını Bilememeden Kaynaklanan Yanlış Tutumlar Araştırmacıya tapma. Çabuk sonuç bekleme. Araştırma deyince doğa bilimlerini anlama.

Toplumsal Bilimler ve Doğa Bilimleri Doğa ve toplum bilimlerindeki araştırmaların gelişmişlik düzeyleri arasında farklılık vardır. Ayrıca toplumda bu iki bilim türünün algılanmasında farklılıklar vardır.

Toplumsal Bilimler ve Doğa Bilimleri Arasındaki Farklılığın Olası Nedenleri Toplumbilim araştırmalarının yeniliği İnsanın kendi türünü inceleme güçlüğü Sonuç alıcı araştırma alışkanlığındaki yetersizlik Araştırmaya karşı geliştirilmiş yanlış tutumların varlığı

Araştırmanın Planlanması Süre ve Olanakların Planlanması Ayrıntılı amaçların ve buna dayalı iş paketleri arasındaki en uygun ilişkilerin belirlenmesi Her iş paketi için gerekli insan gücü, süre, para miktarı ve kaynakların belirlenmesi Araştırmanın gerektireceği toplam süre ve olanaklar ile öngörülen başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi

Örnek Kocaeli İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine olan tutum ve davranışlarının belirlenmesi

Araştırmanın Planlaması İlgili kaynak taraması Ayrıntılı amaçların belirlenmesi Yöntemin belirlenmesi

Araştırmanın Planlaması Anket geliştirme İlk taslağın hazırlanması Taslağın denenmesi ve geliştirilmesi Anketin çoğaltılması

Araştırmanın Planlaması Örneklemin yapılması Ön deneme örnekleminin seçilmesi Araştırma örnekleminin seçilmesi

Araştırmanın Planlaması Anketin Uygulanması Anketin uygulanması Kullanılmayacakların elenmesi

Araştırmanın Planlaması Verilerin Değerlendirilmesi Veri işleme ve çözümleme programının seçilmesi Verilerin bilgisayara girilmesi Verilerin işlenmesi ve istatistiki çözümlemenin yapılması Bulguların yorumlanması

Araştırmanın Planlaması Araştırma Raporunun Hazırlanması Bilimsel araştırma yazımında kullanılan ölçütlere göre araştırma raporunu yazma Araştırmanın özünün yazılması