Karşılaştırmalı Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Advertisements

Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
MALİYETLENDİRME / BÜTÇE MAYIS MALİYETLENDİRME - BÜTÇELEME  Kuruluşun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Türk Milli Eğitiminin Genel Yapısı
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Öğretmenlik Mesleği.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

Karşılaştırmalı Eğitim Dr. Yar Ali METE

Türk Milli Eğitim Sistemin Teşkilat Yapısı

Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sistemi Sistem denince belli amaçları gerçekleştirmek üzere birbiriyle ilişkili unsurlardan oluşan yapı akla gelir. Sistemi özü itibariyle en iyi tarif eden nitelemelerden birisi şudur: Sistem, kendisini oluşturan unsurların tek tek toplamından daha fazla bir değere sahip olan bir yapıdır. Bunu sağlayan ise sistemin temel amacı doğrultusunda oluşturulan unsurların birbiriyle olan sağlam ilişkisidir (Erdoğan, 2016). 

Türk Eğitim Sistemini de büyük bir sistem olarak görebiliriz Türk Eğitim Sistemini de büyük bir sistem olarak görebiliriz. Bu sistemde temel eğitim ve ortaöğretim kademelerinde 17.319.433 öğrenci, yükseköğretim kademesinde 7.198.987 öğrenci olmak üzere yirmi dört buçuk milyon civarında öğrenci bulunmaktadır. Eğitim kurumlarında toplam  1.035.380 öğretmen görev yapmaktadır. Türk Eğitim Sisteminde 82.889 okul bulunmaktadır. Merkezi bütçenin  % 13,2 si Türk Eğitim Sistemi için ayrılmaktadır (MEB, 2017)

Kamu yönetiminin bir alt sistemi olan Türk Millî Eğitim Sistemi, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununa göre "Örgün Eğitim" ve "Yaygın Eğitim" olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır. Türk Milli Eğitim Sistemi’nin yapısı ve işleyişiyle ilgili bu bölümde yer alan bilgilerin önemli bir kısmı mevzuattan alınmıştır.  

Eğitim Kademeleri

Örgün Eğitim Kademeleri Örgün eğitim; belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış̧ programlarla, okul çatısı altında düzeyli olarak yapılan eğitimdir. Örgün eğitim bazı kademelerden oluşur ve bu kademeler arasında geçişler vardır.   Örgün eğitim; okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim ve Yüksek öğretim kurumlarını kapsar.  

Okulöncesi Eğitim  Okul öncesi eğitim; isteğe bağlı olarak zorunlu ilköğretim cağına gelmemiş̧, 3 yaş , 4 yaş ve 5 yaş grubundaki çocukların eğitimini kapsar. Okul öncesi eğitim kurumları bağımsız ana okulları olarak kurulabildikleri gibi, gerekli görülen yerlerde ilköğretim okullarına bağlı ana sınıfları halinde veya ilgili diğer öğretim kurumlarına bağlı uygulama sınıfları olarak da açılmaktadır

MEB 2017, istatistiklerine göre, okul öncesi eğitimde okullaşma oranları 3-5 Yaş  % 35, 4-5 Yaş % 46, 5 Yaş % 59 şeklinde gerçekleşmiştir. 10. Kalkınma Planı ve MEB 2015-19 Stratejik Planlarına göre 2019 için 4-5 yaş okullaşma oranı % 70 olarak hedeflenmektedir. 

İlköğretim Zorunlu ilköğretim cağı 5 -13 yaş grubundaki çocukları kapsar. (Kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibariyle 66 ayını dolduran çocuklar ile 13 yaşını bitirip öğretim yılı sonunda 14 yaşına giren çocukları kapsar.)  

İlkokul kademesi okul, öğretmen, öğrenci sayıları    Kaynak: MEB, 2017.   İlkokul kademesi okul, öğretmen, öğrenci sayıları  Yıllar  Okul Sayısı  Öğretmen Sayısı  Öğrenci Sayısı  Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı  2012-13  29.169  282.043  5.593.910  19,8  2013-14  28.532  288.444  5.574.916  19,3  2014-15  27.544  295.252  5.434.150  18,4  2015-16  26.522  302.961  5.360.703  17,6  2016-17  25.523  298.520  4.970.160  16,6 

Ortaokul kademesi okul, öğretmen, öğrenci sayıları Yıllar  Okul Sayısı  Öğretmen Sayısı  Öğrenci Sayısı  Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı  2012-13  16.987  269.759  5.566.986  20,6  2013-14  17.019  280.804  5.478.399  19,5  2014-15  16.969  296.065  5.278.107  17,8  2015-16  17.343  322.680  5.211.506  16,1  2016-17  17.889  325.992  5.519.688  16,9 

Ortaöğretim   Ortaöğretim; ilköğretime dayalı, en az dört yıllık zorunlu, örgün veya yaygın öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumlarının tümünü̈ kapsar. Yasal düzenlemeyle ortaöğretim kademesi 2012 yılında zorunlu eğitim kapsamına alınmıştır.

Ortaöğretim; genel ortaöğretim, mesleki ve teknik ortaöğretim olmak üzere iki bolümden oluşmaktadır.    Genel Ortaöğretim: ilköğretime dayalı en az dört yıllık zorunlu eğitimle öğrencilere genel kültür kazandırmanın yanı sıra, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda yükseköğretime, hem yükseköğretime veya geleceğe hazırlayan eğitim öğretim surecidir.   Mesleki ve Teknik Ortaöğretim: İlköğretime dayalı en az dört yıllık zorunlu eğitimle öğrencilere genel kültür kazandırmanın yanı sıra, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda yükseköğretime, hem yükseköğretime hem mesleğe veya geleceğe ve iş alanlarına hazırlayan eğitim öğretim surecidir.   Açıköğretim Lisesi: Yüz yüze eğitim yapan örgün eğitim kurumlarına devam edemeyen, örgün eğitim cağını geçiren ve liseye devam ederken açık öğretim lisesine geçmek isteyen öğrencilere açık öğretim liseleri hizmet vermektedir. Açık öğretim lisesinde ders geçme ve kredi sistemi ile öğretim verilmektedir. Sistem gereği şube, öğretmen bulunmamaktadır

Ortaöğretim kademesi okul, öğretmen, öğrenci sayıları    Kaynak: MEB, 2017.   Ortaöğretim kademesi okul, öğretmen, öğrenci sayıları   Okul Sayısı  Öğretmen Sayısı  Öğrenci Sayısı  Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı  2012-13  10.418  254.895  4.995.623  19,5  2013-14  10.955  278.641  5.420.178  19,4  2014-15  9.061  298.378  5.691.071  19,1  2015-16  10.550  335.690  5.807.643  17,3  2016-17  10.596  343.534  5.513.731  16,0 

Yükseköğretim Yükseköğretim; ortaöğretime dayalı, en az iki yıllık yüksek öğrenim veren eğitim kurumlarının tümünü̈ kapsar. Türkiye’de Devlet ve Vakıf Üniversiteleri olmak üzere iki tür üniversite bulunmaktadır. 1982’de 27 olan üniversite sayısı 2017 yılı itibariyle 185’e ulaşmıştır. Özellikle 2006 sonrası yeni üniversitelerin açılması bu artışın sağlanmasında etkili olmuştur. 

Yükseköğretimde Üniversite, Öğrenci ve Öğretim Elemanı Sayısı Üniversite Sayısı  Öğrenci Sayısı  Lisans +Ön Lisans  Devlet  114  6.629.961    Vakıf  71  569.026  Toplam  185  7.198.987 

Tablo 6. Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanları Sayıları   Devlet  Vakıf  Toplam  Profesör  19.141     3.394    22.535  Doçent   12.545    1.658    14.203  Yardımcı Doçent   28.140     6.512     34.652  Öğretim Görevlisi   16.655     4.768      21.423  Okutman    7.285     2.514       9.799  Araştırma Görevlisi    42.403     2.918      45.321 

YAYGIN EĞİTİM  Örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü̈ kapsar. Yaygın eğitimin özel amacı, millî eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak, örgün eğitim sistemine hiç̧ girmemiş̧ olan veya herhangi bir kademesinde bulunan, ya da bu kademeden çıkmış̧ vatandaşlara orgun eğitimin yanında destek sağlamak.

Yaygın Eğitim Kurum, Kursiyer, Öğretmen Sayıları   Kurum Sayısı  Öğretmen Sayısı  Öğrenci Sayısı  Resmi  11.374  20.776  7.690.081  Özel  1.685  57.338  2.174.068  Toplam  13.059  78.114  9.864.149 

Teşekkür ederim.