1. içindekiler DUYGUSAL ZEKA DUYGUSAL ZEKANIN NİTELİKLERİ DUYGUSAL ZEKANIN ETKİLERİ DUYGUSAL ZEKAYI NASIL YÜKSELTEBİLİRİZ DUYGUSAL ZEKANIN YÜKSEK OLMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumlar toplumu önemser
MESLEKİ EĞİTİM.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
ERK İSG&İK – –
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
KARİYER GELİŞTİRME.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KURUM KÜLTÜRÜ.
REHBERLİK DERSİ III.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

1

içindekiler DUYGUSAL ZEKA DUYGUSAL ZEKANIN NİTELİKLERİ DUYGUSAL ZEKANIN ETKİLERİ DUYGUSAL ZEKAYI NASIL YÜKSELTEBİLİRİZ DUYGUSAL ZEKANIN YÜKSEK OLMASI NEYİ SAĞLAR PERFORMANS NEDİR PERFORMANS YÖNETİMİ NEDİR PERFORMANS YÖNETİMİNİN AMAÇLARI PERFORMANS SİSTEMİNİN AMAÇLARI PERFORMANS DEĞERLENDİRME NEDİR 2

DUYGUSAL ZEKA Yaşam boyu mutluluk ve başarı geldiğinde duygusal zeka entellektüel yetenek kadar önemlidir. Bireyin güçlü ilişkiler kurma, başarılı kariyer ve kişisel hedeflere ulaşmasında yardımcı olur. Duygusal zeka stresi azaltmak için olumlu şekillerde duyguları yönetmek, etkili iletişim, başkalarıyla empati, zorlukların üstesinden gelme, çatışmayı etkisiz hale getirme yeteneğidir. 3

4

Öz Bilinç; kendi duygularını tanımak, düşünce ve davranışlarını nasıl etkilediğini, güçlü ve zayıf yönlerini bilmek, kendine güvendir. Öz Yönetim; dürtü ve davranışlarını kontrol altında tutabilmek, inisiyatif almak, değişen koşullara adapte olmaktır. Sosyal Farkındalık; diğer insanların duyguları, gereksinimleri ve endişelerini anlayabilmektir. İlişki Yönetimi; iyi ilişkileri geliştirmek ve sürdürmek, iyi bir takım oyuncusu veya lideri olmaktır. Duygusal Zeka Dört Nitelikten Oluşmaktadır; 5

Duygusal Zeka (EQ) Neden Bu Kadar Önemli? Yaşamda en başarılı insanlar, en zeki insanlar değildir. Siz de çevrenizde akademik başarılarla dolu birçok insanın aynı başarıyı özel yaşamında gösteremediklerine şahit olmuşsunuzdur. Evet, entellektüel zeka, üniversite başarısı için gereklidir, ancak final sınavlarına gelindiğinde stresi ve duyguları yöneten duygusal zekadır. 6

Duygusal Zekanın Etkileri ; İş Performansı Üzerine: Artık birçok şirket çalışanını seçerken EQ testi uygulamaya başladı. Fiziksel Sağlık Üzerine: Stres seviyenizi yönetemiyorsanız, birçok sağlık sorununa davetiye çıkarıyorsunuz demektir. Ruh Sağlığı Üzerine: Kontrolsüz stres, kişiyi anksiyete ve depresyona karşı savunmasız hale getirecektir. İnsan İlişkileri Üzerine: Duyguları anlamak ve kontrol etmek, etkili ve güçlü iletişim sağlar. 7

Duygusal Zekayı Nasıl Yükseltebiliriz? Duygusal zeka ve karar yeteneğini geliştirmek için, duyguları anlamak ve yönetmek gerekir. Anne, baba ve ebeveynler davranışları ile yetiştirdikleri çocukların duygusal zekalarını yükselterek geleceğe hazırlayabilirler. Bunun için; -Stresi azaltın - Duygularınızı kontrol altında tutun - Sözsüz iletişim ve duygusal bağlantı kurun - Yaşamınızda mizah olsun - Çatışmaları olumlu ve güven verici davranışlarla çözün. 8

Duygusal Zekanın Yüksek Olması Neyi Sağlar? Duygusal zeka yükseldikçe akademik başarı artar Duygusal zekası yüksek çocuklar arkadaşlarıyla daha iyi anlaşırlar, davranış problemleri azalır ve şiddete daha az eğilimli olurlar Duygusal zekanın yüksek olması, çocukların psikolojik açıdan daha sağlıklı olmasını sağlar Duygusal zekası yüksek çocuklar, aile içi kavgalardan ya da boşanmanın yıkıcı etkilerinden korunurlar Duygusal zekası yüksek çocuklar, ebeveynleri ile daha yakın ilişkiler kurar; ebeveynlerine daha saygılı ve samimi davranırlar Duygusal zekası yüksek çocuklar problem çözmede daha başarılı, stres yaratan yaşam olayları karşısında daha dayanıklıdır Duygusal zekası yüksek çocuklar riskli davranış ve alışkanlıklardan uzak dururlar. 9

yonetimi-nedir yonetimi-nedir %C4%9Frenci+performans+de%C4%9Ferlendirme+formu&sa=X&ved=0ahUK EwjX7IbY_JPYAhUGLFAKHQarDygQhyYIJA#imgrc=h38pzbvcFxUDeM: %C4%9Frenci+performans+de%C4%9Ferlendirme+formu&sa=X&ved=0ahUK EwjX7IbY_JPYAhUGLFAKHQarDygQhyYIJA#imgrc=h38pzbvcFxUDeM 10

Performans Nedir? Çalışma hayatı içerisinde performans kısaca, çalışanın işyeri ve işinin gerektirdiği amaçları ve hedefleri gerçekleştirmesi sonucunda elde ettiği mal ya da hizmeti ifade etmektedir. Bir çalışanın performansı, esas olarak üç değişkene bağlıdır diyebiliriz. Bu üç değişken; kapasite, imkan ve istek olarak sıralanabilir. 11

12

Kapasite: Çalışanın bir işi yapması için sahip olması gereken beceri, bilgi ve tecrübe İmkan: İşin yapılabilmesi için gerekli olan fiziksel koşullar, ekipman İstek: Çalışandan beklenen çaba, emek, işi başarma isteğidir. Bu üç değişkenden bir tanesi bile eksik olursa, çalışan başarısı mümkün olmaz. Yani çalışandan iyi bir performans göstermesi beklenemez. Aslında çoğu zaman performans, çalışanın gösterdiği çabadan ibaret olarak algılansa da aslında fiziksel koşullar, bilgi ve yetenekten ayrı tutulabilecek salt bir çaba/çalışma hali olarak düşünülmemelidir. 13

Performans Yönetimi Nedir? Performans yönetimi, şirketin kaynakları, finansal yapısı, çalışanları gibi şirket bileşenlerinin tümünden hep daha iyi bir sonuç elde etmek için kullanılan araçlardan biridir. Performans yönetiminin amacı ise çalışanların motivasyonlarının ve becerilerinin geliştirilmesi, işe olan aidiyet ve sorumluluk duygusunun güçlendirilmesi ve buna bağlı olarak şirketin etkinlik ve başarısının artırılmasıdır. Daha kapsamlı ele alacak olursak performans yönetimi üç ana başlık altında sıralanabilir: 14

Yönetsel amaçlar: Ücretlendirme, terfi, transfer, işten çıkarma Geliştirmeye yönelik amaçlar: Kariyer planlama, eğitim, geliştirme, rehberlik, danışmanlık Araştırmaya yönelik amaçlar: İş tatmini, motivasyon, hedeflerin saptanması. Bu amaçlar kapsamında performans yönetiminin ana dallarından birini çalışan performansını değerlendirme oluşturur. 15

Performans yönetiminin amaçları: -Çalışanların performanslarını doğru şekilde ölçümlemek -Ücret standartlarını saptamak -Başarıları ödüllendirmek, terfileri belirlemek -Bir çalışanın verimli ya da verimsiz çalıştığını tespit edebilmek -Çalışanın eğitim ihtiyaçlarını saptamak -Yönetici ile çalışan arasındaki iletişimi artırmak -Çalışanın yeteneklerinin farkında olmak ve ekip çalışmasını teşvik etmek -Çalışanlara geribildirim sağlayarak onları sürece aktif şekilde dahil etmek -Yöneticilerin de kendilerini değerlendirmelerini sağlamak -Performansın artmasını sağlamak 16

PERFORMANS SİSTEMİNİN AMACI çalışanların: Fiziksel becerilerini, Zihinsel becerilerini, Yeteneklerini, Yaratıcılıklarını, ve hatta yüreklerini İşe yönelik olarak ortaya koymalarını sağlamak olmalıdır. 17

Performans değerlendirme nedir? Performans değerlendirme sistemi eski bir sistem. 1800’lü yılların sonuna doğru, bireylerin fiziksel ve zihinsel özelliklerinin, kişiliklerinin, davranışlarının ve yeteneklerinin ölçülmesini kapsamaktaydı. Zaman içerisinde teknik ve araç açısından farklı anlayışlar geliştirildi. Ülkemizde ilk defa 1948 yılında Karabük Demir Çelik fabrikalarında, daha sonra Sümerbank Makine ve Kimya Endüstrisi ile Devlet Demir Yolları gibi kamu kuruluşlarında, 1960 yılından itibaren de bazı özel sektör kuruluşlarında uygulama alanı buldu. Bugün performans değerlendirme denildiğinde bireylerin ve kurumların performanslarını ölçen, doğabilecek sorunları tespit etme amacı taşıyan, yönetimin beklentilerini personele iletmesini, performansın izlenmesini, ölçümünü içeren bir sistem akla geliyor. Performans değerlendirme; çalışanın yeteneklerini, potansiyelini, iş alışkanlıklarını, davranışlarını ve benzer niteliklerini diğerleriyle karşılaştırarak yapılan sistematik bir ölçümdür ve performans yönetiminin en önemli aşaması. 18

19

Performans Yönetimi Performans Değerlendirme Yöneticiler tarafından yürütülür.Genelde İK departmanı tarafından yürütülür. Kapsamlı bir değerlendirmeyi gerektirir.Dikey bir değerlendirme yapılır. Sürekli devam eden bir süreçtir.Genelde yılda bir ya da iki kez yapılır. Şirket başarısı ve performansına odaklanır. Bireysel iyileştirme ve başarıya odaklanır. Ücretlendirmeyle bağı yoktur.Genellikle ücretle bağlantılıdır. Değerlendirme notu yaygın değildir.Değerlendirme notu sıklıkla kullanılır. Esnek bir süreçtir.Tek parçalık bir sistemdir. 20