Nerden Çıktı Defter Beyan Sistemi;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
KOSGEB’E İLK KEZ BAŞVURACAK FİRMALARIN UYGULAMA ADIMLARI
DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) (Yürürlüğe Giriş Tarihi.
ELEKTRONİK TEBLİGAT. E- TEBLİGAT  Son yıllarda hayatımızda artık “E” leri biraz fazla duyuyoruz. Gelişen teknoloji ile birlikte artık kağıt ortamından.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Serbest muhasebeci mali müşavir sigortası. Serbest muhasebeci mali müşavir sorumluluk sigortası Bu sigorta ile Sigortacı, Sigortalının vermekte olduğu.
Mal ve Hizmet Alımları Bildirimi (BA) ve Mal ve Hizmet Satı ş ları Bildirimi (BS) Formu NE ZAMAN GÖNDER İ L İ R? Ba ve Bs formlarını aylık dönemler halinde.
Bir asistanın, asistanlık dönemimdeki bilgilerinin sistem üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak.
Avukatlık sözleşmesi. Sözleşmenin tarafları Bu sözleşmenin tarafları; baro levhasına kayıtlı ve işten yasaklanmamış avukat ile ondan hukuksal yardım talep.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
VERGİ DENETİM KURULU BAĞIMSIZ DENETİM İLE VERGİ DENETİMİ ARASINDAKİ GEÇİŞLER Mehmet Ali KAYA İSTANBUL ÖRTÜLÜ SERMAYE, TRANSFER FİYATLARDIRMASI VE YURTDIŞI.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGAJİK FORMASYON PROGRAMI Öğrenci Numarası: Mehmet Kürşat SOĞANCIOĞLU.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
DÖNEMSONU UYGULAMALARI
E-Tebligat 456 seri numaralı VUK Genel Tebliği 27/08/2015 Burhan ERAY İSMMMO Mesleki Gelişmeleri İzleme Kurulu Başkanı.
#Geçici Koruma GEÇİCİ KORUMA SAĞLANAN YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİNE DAİR YÖNETMELİK ve UYGULANMASI.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
MUHASEBE VE FİNANSMAN SEVİNÇ KESKİN
GELİR VERGİSİ KANUNU’NDA GENÇ GİRİŞİMCİLERE SAĞLANAN KAZANÇ İSTİSNASI
VARLIK BARIŞI VERGİ AFFI
DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR
KDV BEYANNAMESİ / MUHTASAR BEYANNAME / KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ / GEÇİCİ VERGİ BEYANNAMESİ’NDE ORTAK ÖZELLİKLER F5 PENCERESİ Beyannamelerde yer alacak.
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
İZAHA DAVET VUK MADDE 370.
ÜGD MEVZUATI ve TAREKS - II
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
Ersin GÖKGÜN / Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Oda Sekreteri
SİGORTA PRİMLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yurtdışı Sözleşmeler ve Emeklilik Daire Başkanlığı
MUHTASAR AYLIK PRIM HIZMET BEYANNAMESI
sgk. gov. tr/sahis/pages/login
ARALIK, 2017 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
E-DEVLET AŞKIN KAYA
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
Sözleşme Sözleşme Türleri
E-MUHASEBE DÜNYASI Defter Beyan Sistemi e-serbest meslek defteri
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
Tebliğ edilecek evrak farklı türlerde olabilir.
Mali Müşavir, Bağımsız Denetçi
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
ŞİRKET AKTİFİNDEKİ TAŞINMAZLARIN YENİDEN DEĞERLEMESİ
Görev ve Sorumluluklar
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar
TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ DERNEĞİ
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE KATKILAR, KESİNTİLER ve DENETİM
VEYA DAVA SAFHASINDA BULUNAN ALACAKLARLA İLGİLİ DÜZENLEMELER
DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR
Yazarkasa Ökc Günlük Mali Bilgilerin GİB’e Gönderilmesi Sorumluluğu
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
Ersin GÖKGÜN / Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Oda Sekreteri
NETSiS.
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defter Beyan Sistemi Başvurusu
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
YENİ BAKANLAR KURULU KARARI ÇERÇEVESİNDE İSTİSNA UYGULAMASI
Dağıtıcı veya Rafinerici lisansı var mı?
MUHASEBEDE KAYIT VE DEFTERLER
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Müracaat ve Şikayetler
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ UYGULAMASI
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
MUHTASAR VE PRİM HİZMET BEYANNAMESİ 2019
Sunum transkripti:

Serbest Meslek Defterleri, İşletme Defterleri ve Basit Usuller için Defter Beyan Sistemi

Nerden Çıktı Defter Beyan Sistemi; Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 23.11.2017 tarihinde yayınlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğ Taslağı ile serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının elektronik ortamda tutulması, Bu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, Vergi beyannamesi bildirim (KDV, Muhtasar Geçici Vergi ve Gelir Vergisi Beyannameleri) ve dilekçelerin elektronik ortamda «HAZIR BEYAN» şeklinde verilebilmesi amacıyla, Defter-Beyan Sistemine geliştirilmiştir.

Başka bir ifadeyle; 01.01.2018 tarihinden itibaren Tüm Serbest Meslek Mükellefleri Tüm Basit Usul Mükellefleri 01.01.2018 tarihinden itibaren Tüm İşletme Hesabı Mükellefleri ise 01.01.2019 tarihinden itibaren e-Defter Beyan Mükellefi oluyor…

Defter Beyan Sistemi Amacı MADDE 2 Defter-Beyan Sistemi ile vergisel ve ticari işlemlerin elektronik ortamda kayıt altına alınması, kayıtlardan hareketle defter ve beyannamelerin elektronik olarak oluşturulması ve muhafaza edilmesi, bu sayede yükümlülüklere ilişkin bürokratik işlemlerin ve uyum maliyetlerinin azaltılması, kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi ve vergiye gönüllü uyum seviyelerinin artırılması amaçlanmaktadır.

Bu Mükellefler Adına NOTERDEN Defter Tasdik Etmek Tarih Oluyor… Taslak 23.11.2017 tarihinde yayınlandı ve tabi ilk tepkiler, öneri ve yorumlar gelmeye başladı, Konuyla en çok ilgilenmesi gereken tabi ki bu konunun net muhatapları olan SMMM Odaları ile TÜRMOB’tur. Ancak biliyoruz ki Gelir İdaresi ne olursa olsun, tüm görüşleri aldıktan sonra bu taslağı yıl bitmeden resmiyete sokacak ve 01.01.2018 tarihinden itibaren zorunluluk kılarak başlatılması ön görülmektedir. Dolayısıyla bu duruma hazırlıklı olmak gerekiyor.

Sistemi kullanma yükümlülüğünün başladığı tarih Serbest meslek erbapları ile Basit usule tabi mükellefler ile 01/01/2018, tarihinden itibaren İşletme Defteri tutan mükellefler ise 01/01/2019 tarihinden itibaren Sistemi kullanmaya başlayacaklardır.

Defterlerin Tasdik Durumu Defter Beyan Sistemi vasıtasıyla elektronik ortamda tutulan defterlerin açılış onayı; ilk defa veya yeniden işe başlama ile sınıf değiştirme hallerinde kullanmaya başlamadan önce, İzleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları ise defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk gününde Başkanlık tarafından elektronik olarak yapılır. Açılış onayı VUK'da öngörülen tasdik hükmündedir. Ayrıca kağıt ortamında defter tutulmaz.

Başvuru; Defter-Beyan Sistemi'ni kullanmak zorunda olan, yukarıda belirttiğimiz, mükelleflerin Sistemi kullanmaya başlayacakları takvim yılından önceki ayın son gününe kadar, 2018 Yılı için en geç 31.12.2017 tarihine kadar, www.defterbeyan.gov.tr web adresi üzerinden veya vergi dairesi aracılığıyla başvuru yapmaları gerekmektedir. Başvurular mükelleflerin kendilerince yapılabileceği gibi Elektronik Beyanname Gönderme Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi imzaladıkları meslek mensupları aracılığı ile de yapabilirler. Basit Usule tabi vergi mükellefleri, örneği tebliğ ekinde yer alan, Defter-Beyan Sistemi Kullanımı Aracılık ve Sorumluluk sözleşmesi düzenledikleri meslek odaları aracılığı ile başvurmaları da mümkündür.

Sistem Üzerinden Tutulabilecek Defterler Defter-Beyan Sistemi üzerinden, işletme defteri, çiftçi işletme defteri, serbest meslek kazanç defteri, amortisman defteri, envanter defteri, damga vergisi defteri, ambar defteri ile bitim işleri defteri elektronik ortamda tutulabilecektir. Bu defterler VUK kapsamında geçerli kanuni defterler olarak kabul edilecektir. İşletme hesap özeti, zirai kazanç hesap özeti, serbest meslek hesap özeti ile basit usul hesap özeti yapılan kayıtlardan hareketle Sistem tarafından otomatik olarak üretilecektir.

Kayıt Zamanı Ve Yanlışlıkların Düzeltilmesi MADDE 7 – İşlemlerin defterlere kaydı, ait oldukları ayı izleyen ayın 20'nci gününden fazla geciktirilemez. (Örneğin; Ocak/2018 Kayıtlarının En geç 20 Şubat 2018 tarihine kadar GİB sistemine girilmesi) Takvim yılının son ayına ait kayıtlar takvim yılına ait gelir vergisi beyannamesinin verilmesi gereken son gün saat 23:59 a kadar yapılabilir. (yani Aralık 2018 Kayıtları Mart 25 Mart 2018 tarihine kadar) Basit usule tabi mükelleflerin alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üçer aylık kayıtlar, izleyen ayın sonuna kadar sisteme kaydedilir. Defter ve kayıtlara rakam veya yazıların yanlış girilmesi durumunda, yukarıda belirlenen süreler zarfında, sistem üzerinden yanlış kayıt güncellenebilecek veya iptal edilerek doğru kayıt aynı yöntemle tekrar girilebilecektir.

Sistem Üzerinden Tutulan Defterlerin Muhafaza Ve İbrazı -1- Defter-Beyan Sistemi üzerinde tutulan defterlerin, kullanıcı denetiminin kullanıcı kodu, şifre ve diğer güvenlik mekanizmaları ile elektronik ortamda gerçekleştirilmesi, Sistemin kullanımına ilişkin tüm işlemlerin elektronik olarak yapılması ve her işleme ait logların kayıt altına alınmasına bağlı olarak kaynağının inkâr edilemezliği söz konusu olduğundan mükelleflerce ayrıca kâğıt ortamında saklanmasına gerek bulunmamaktadır. Sistem üzerinden defterlerin görüntülenmesi, yazdırılması veya çeşitli dosya formatları ile indirilmesi (kaydedilmesi) mümkün olmakla birlikte, bu şekilde indirilmiş (kaydedilmiş) olan defterlerin hukuki geçerliliği bulunmamaktadır.

Sistem Üzerinden Tutulan Defterlerin Muhafaza Ve İbrazı -2- (Sistem üzerinden tutulan defter ve kayıtların muhafaza yükümlülüğü GİB’e aittir. GİB mükellef, meslek mensubu ya da meslek odası tarafından girilen kayıtları ve bu kayıtlardan hareketle oluşan defterleri elektronik ortamda muhafaza edecek ve mükelleflerin kullanımına hazır halde bulunduracaktır Kendisinden mükellefiyetine ilişkin defter ve kayıtlarının ibrazı talep edilen mükellefler, talepte bulunan birim ile ibrazı talep edilen bilgilerin mahiyetini ibraz talep yazısının bir örneği ile birlikte ibraz süresinin sonundan en geç 10 gün önce bağlı olduğu vergi dairesi aracılığıyla Başkanlığa bildirecektir. Başkanlık bu bildirime ilişkin usul ve esaslar ile bildirim yöntem ve içeriğinin belirlenmesi konusunda yetkilidir.

- Sistemden Çıkış Defter-Beyan Sistemi'ni kullanan mükelleflerin ölümü veya mükellefiyetinin sonlandırılması/terkin edilmesi hallerinde ölüm/gaiplik kararı tarihi ile sonlandırma/terkin tarihinden itibaren, O tarihe kadar yapılması gereken işlemler ve onların gerektirdiği yükümlülükler haricinde, Defter-Beyan Sistemi kayıt yapma, defter tutma ve beyanname gönderme özellikleri bakımından kullanılamayacaktır. Bununla birlikte geçmiş dönemlere ilişkin bilgilerin görüntülenmesi amacıyla Sistem kullanılabilecektir. İkinci sınıf tüccarlardan birinci sınıfa geçenler (bilanço usulü) izleyen takvim yılı başından itibaren sistem kullanıcıları arasından çıkarılacaktır. Basit usulün şartlarını haiz olup sistemi kullanan mükelleflerden, bu usulden yararlanmayı istemediklerini ve kazançlarını bilanço esasına göre tespit etmek istediklerini yazı ile bildirenler, dilekçelerinde belirttikleri tarihten itibaren veya izleyen takvim yılı başından itibaren Sistemi kullanamayacaklardır. Ancak, geçmiş dönemlere ilişkin bilgilerin görüntülenmesi amacıyla sistem kullanılabilecektir.

Sorumluluk Ve Ceza Uygulaması Her zaman olduğu gibi, yükümlülüklerini yerine getirmeyen mükelleflere 213 sayılı Kanunun ilgili ceza hükümleri tatbik olunur. Hükmü burada da karşımızda  Bu Tebliğ ile Defter-Beyan Sistemini kullanan mükellefler Sistem dışında kâğıt veya elektronik ortamda kayıt yapamaz, defter tutamaz ve Sistem harici yollarla kâğıt veya elektronik beyanname gönderemezler. Bu mükellefler Sistem haricinde kâğıt veya elektronik ortamda kayıt ve defter tutmaları halinde hiç kayıt ve defter tutmamış sayılacakları gibi Defter-Beyan Sistemi dışından gönderecekleri beyannameler hiç verilmemiş kabul edilir. Söz konusu kayıt ve işlemlerin yapılmamış, defterlerin tutulmamış ve beyannamelerin verilmemiş sayılması nedeniyle 213 sayılı Kanunun ilgili ceza hükümlerine göre ceza uygulanır

Teşekkürler…