Din Kültürü v Ahlak Bilgisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEOG CONKBAYIRI.
Advertisements

SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
8.Sınıf teog neden önemli?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
GKV ÖZEL OKULLARI.
ÖRNEK PUAN HESAPLAMASI. TÜRKÇE:70 MATEMATİK:80 FEN VE TEKNOLOJİ:90 İNKILAP TARİHİ:80 İNGİLİZCE:70 DİN K. VE A.B.:80 1. DÖNEM ORTAK SINAVLAR DERS PUANLARI.
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
YILI 1.DÖNEM NOTLARI TEOG ORTALAMALARI Türkçe Matematik Fen
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
Fen ve Teknoloji Yazılısı Matematik Yazılısı Türkçe Yazılısı Yabancı Dil Yazılısı Din Kültürü ve Ahlak.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
“ORTAK SINAVLAR (TEOG) SINAV SİSTEMİ”
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ NİLGÜN OĞUZHAN TEOG SINAVINA KADAR YAPILAN UYGULAMALAR.
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
İLÇELER NET VE ORTALAMA KARŞILAŞTIRMALARI
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
YENİ SINAV SİSTEMİ YAMAN DEDE İMAM HATİP ORTA OKULU REHBERLİK SERVİSİ
LKS (Liselere Kayıt Sistemi)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Programdan Sorular.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitim Bölgesi ve Sınavsız Mahalli Yerleştirme
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
MERKEZİ SINAV.
Sunum transkripti:

Din Kültürü v Ahlak Bilgisi HOŞGELDİNİZ. ÇOÇUKLAR YENİ DERS YILI HEPİNİZ İÇİN HAYIRLI OLSUN Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’nin Bize Ne Kazandıracak ? Temel dinî ve ahlaki sorulara cevap verebilmelerini, İnanma ve yaşama özgürlüklerinin bilincine varmalarını, Dinî inanç ve ibadetlerini başkalarının istismarına kapılmaksızın gerçekleştirmelerini, Dinî kavramları doğru anlayıp kullanmalarını, Doğru dinî bilgiler ile batıl inanç ve hurafeleri ayırt etmelerini, İslam dinini ve diğer dinleri ana kaynakları ile birlikte tanımlamalarını Ahlaki değerleri bilen ve bunlara saygı duyan erdemli kişiler olmalarını, Öğrenilen ahlakî değerleri içselleştirmelerini, İnanç ve ibadetlerin davranışları güzelleştirmedeki olumlu etkisini kavramalarını Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Bu yıl hangi konuları öğreneceğiz Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

«HEDEF» DENİLİNCE NE AKLINIZA GELİR? Rehberlik «HEDEF» DENİLİNCE NE AKLINIZA GELİR? Nişan alınacak yer, nişangâh Yapılması tasarlanan iş, amaç Varılacak yer, ulaşılacak son nokta kaynak:TDK Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni ADI SOYADI SEVİYE BELİRLEME SINAV SONUÇ TEOG-1 HEDEFİ Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

DKAB OLARAK TEOG HEDEFİMİZ Rehberlik DKAB OLARAK TEOG HEDEFİMİZ TEOG SINAVINDA TOPLAM 20 Türkçe 20 matematik 20 Fen ve teknoloji 20 T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 20 İngilizce 20 Din Kültürü v Ahlak Bilgisi SORULMAKTADIR. DKAB olarak TÜM soruları (20 soru ) Doğru cevaplamak. Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Bilgi Notu DKAB BİLGİLENDİRME-1 Sınava Katılan Öğrenci Sayısı: 8’inci sınıfta okuyan 1 milyon 185 bin 328 öğrenci Din kültürü ve ahlak bilgisi testinde 146 bin öğrenci, 20 sorunun tamamını doğru yanıtladı (teog-2) Din kültürü ve ahlak bilgisi ortalaması geçen yıl 78,25 iken bu yıl 78,15 ile yine öğrencilerin en yüksek başarı elde ettiği ders oldu. Osmangazi’de DKAB tam yapan 66 öğrenciden 29 kişi. Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-1 Teog Yorumlama Bilgiyi ölçen, öğrencilerimizin muhakeme güçlerini de kullanmalarını gerektiren, ayrıca görsel okuma sorularına da yer verilen sınav, kazanımlara uygun nitelikte kaliteli bir sınavdı. Soruları doğru okuyan ve okuduğunu iyi yorumlayan öğrenciler bu sınavdan iyi bir sonuç alabilir. (BİLFEN) Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-2 Sınavı içerik olarak değerlendirdiğimizde bilgi ile birlikte okuma-anlama ve yorumlama becerisini ölçen soruların ağırlıkta olduğu görülmektedir. Sınav; açık, anlaşılır ve ifadeleri net olan soruları içermektedir. Bilgi sorularının yanında okuduğunu anlama ve yorumlama sorularına da yer verilmiştir. “Hac, Umre, Taassup ve Yardımlaşma Kurumları” gibi konulara ait sorular bilgiye hakim olmayı gerektirirken, “Hz. Muhammed’in Hayatından Örnekler” konusunda daha çok yorumlama becerisi ön plana çıkmıştır. (BAHÇEŞEHİR) Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni TEOG Sınav Yorumu Yorum-3 Soru kökleri ve seçenekler gayet nettir. Kolay sorulardan oluşmaktadır. Hz. Muhammed’in hayatı ve örnek davranışları ile ilgili çok sayıda soru bulunmaktadır (FEN BİLİMLERİ) Sorular beklenildiği gibi kazanımlara uygun açık, net, anlaşılır ve işlenen kazanımlarla ilgili yorum yapmayı gerektiren sorulardan oluştu. Sınavda okuduğunu anlama, bilgiyi kullanarak yorumlama ve akıl yürütme becerisi gerektiren sorular yoğunluktaydı. Çeldiricileri güçlüydü. (ARI) Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi bölümü sorularının, uzun metinlerden oluşması, öğrencileri okuma – anlama becerisi açısından zorlarken, zaman kaybına da neden olmuştur. Ayrıca, Hz. Muhammed ile amcası Ebü Talib arasında geçen diyaloglu soru, öğrencileri çelişkide bırakmıştır. Yine, Hac ile Umre arasındaki farkları soran soruda da, öğrenciler ikileme düşmüşlerdir. Bu çeldirici sorular dışında, sınavda müfredat dışı, beklenmedik ya da zorlayıcı soru olmadığı anlaşılmıştır.. (NESİBE) Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-5 Anlaşılan günün seçici sınavı Din Kültürü idi. Çocuklar yorum sorularının çok olduğunu ve bazı kavramları anlatmaktan zorlandıklarını belirttiler. Peygamberin örnek yaşantısı ile ilgili soruda zorlandıklarını söylediler. Bilgiye değil, yoruma dayalı bir sınav olduğunu söylediler... (OĞUZKAAN) Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

DÜZENLİ ÇALIŞAN HER ÖĞRENCİ BAŞARIR Rehberlik DÜZENLİ ÇALIŞAN HER ÖĞRENCİ BAŞARIR Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

DKAB KOLAY AMA DİKKAT İSTİYOR Rehberlik DKAB KOLAY AMA DİKKAT İSTİYOR Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

DKAB Ders Yöntem ve Tekniğimiz Nasıl? Rehberlik DKAB Ders Yöntem ve Tekniğimiz Nasıl? Öncelikle SUNUM’la birlikte ders farklı teknikler kullanılarak anlatılır. Ders sonunda ders ile ilgili etkinlik, soru çözümü yapılır. Ders tekrarları için farklı interaktif çalışmalara yönlendirilir. Verilen ödev ve çalışmaların kontrolü yapılır. Pano çalışmaları hazırlanır. Yeni derse başlarken ÖNCEKİ ders kontrol edilir. BAŞARI sonuçlarının Grafikleri Yerine göre dinlenme ve eğlenme Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Rehberlik SINIF VE DERS ADABI DERS GİRİŞ ÇIKIŞLARINA RİAYET EDİLMELİ SÖZ ALAMADAN KONUŞULMAMALI VERİLEN SORUMLULUKLARI YERİNE GETİRMELİ SELAM VERİLMELİ, HAL HATIR SORULMALI HEDEFLER İÇİN GAYRET EDİLMELİ Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

VARSA SORULARINIZ ÖNERİLERİNİZ BUYRUN Rehberlik VARSA SORULARINIZ ÖNERİLERİNİZ BUYRUN Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni

Beni Sabırla Dinlediğiniz İçin TEŞEKKÜR Ederim. Rehberlik Beni Sabırla Dinlediğiniz İçin TEŞEKKÜR Ederim. Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni