Din Kültürü v Ahlak Bilgisi HOŞGELDİNİZ. ÇOÇUKLAR YENİ DERS YILI HEPİNİZ İÇİN HAYIRLI OLSUN Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’nin Bize Ne Kazandıracak ? Temel dinî ve ahlaki sorulara cevap verebilmelerini, İnanma ve yaşama özgürlüklerinin bilincine varmalarını, Dinî inanç ve ibadetlerini başkalarının istismarına kapılmaksızın gerçekleştirmelerini, Dinî kavramları doğru anlayıp kullanmalarını, Doğru dinî bilgiler ile batıl inanç ve hurafeleri ayırt etmelerini, İslam dinini ve diğer dinleri ana kaynakları ile birlikte tanımlamalarını Ahlaki değerleri bilen ve bunlara saygı duyan erdemli kişiler olmalarını, Öğrenilen ahlakî değerleri içselleştirmelerini, İnanç ve ibadetlerin davranışları güzelleştirmedeki olumlu etkisini kavramalarını Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Bu yıl hangi konuları öğreneceğiz Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
«HEDEF» DENİLİNCE NE AKLINIZA GELİR? Rehberlik «HEDEF» DENİLİNCE NE AKLINIZA GELİR? Nişan alınacak yer, nişangâh Yapılması tasarlanan iş, amaç Varılacak yer, ulaşılacak son nokta kaynak:TDK Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni ADI SOYADI SEVİYE BELİRLEME SINAV SONUÇ TEOG-1 HEDEFİ Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
DKAB OLARAK TEOG HEDEFİMİZ Rehberlik DKAB OLARAK TEOG HEDEFİMİZ TEOG SINAVINDA TOPLAM 20 Türkçe 20 matematik 20 Fen ve teknoloji 20 T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 20 İngilizce 20 Din Kültürü v Ahlak Bilgisi SORULMAKTADIR. DKAB olarak TÜM soruları (20 soru ) Doğru cevaplamak. Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Bilgi Notu DKAB BİLGİLENDİRME-1 Sınava Katılan Öğrenci Sayısı: 8’inci sınıfta okuyan 1 milyon 185 bin 328 öğrenci Din kültürü ve ahlak bilgisi testinde 146 bin öğrenci, 20 sorunun tamamını doğru yanıtladı (teog-2) Din kültürü ve ahlak bilgisi ortalaması geçen yıl 78,25 iken bu yıl 78,15 ile yine öğrencilerin en yüksek başarı elde ettiği ders oldu. Osmangazi’de DKAB tam yapan 66 öğrenciden 29 kişi. Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-1 Teog Yorumlama Bilgiyi ölçen, öğrencilerimizin muhakeme güçlerini de kullanmalarını gerektiren, ayrıca görsel okuma sorularına da yer verilen sınav, kazanımlara uygun nitelikte kaliteli bir sınavdı. Soruları doğru okuyan ve okuduğunu iyi yorumlayan öğrenciler bu sınavdan iyi bir sonuç alabilir. (BİLFEN) Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-2 Sınavı içerik olarak değerlendirdiğimizde bilgi ile birlikte okuma-anlama ve yorumlama becerisini ölçen soruların ağırlıkta olduğu görülmektedir. Sınav; açık, anlaşılır ve ifadeleri net olan soruları içermektedir. Bilgi sorularının yanında okuduğunu anlama ve yorumlama sorularına da yer verilmiştir. “Hac, Umre, Taassup ve Yardımlaşma Kurumları” gibi konulara ait sorular bilgiye hakim olmayı gerektirirken, “Hz. Muhammed’in Hayatından Örnekler” konusunda daha çok yorumlama becerisi ön plana çıkmıştır. (BAHÇEŞEHİR) Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni TEOG Sınav Yorumu Yorum-3 Soru kökleri ve seçenekler gayet nettir. Kolay sorulardan oluşmaktadır. Hz. Muhammed’in hayatı ve örnek davranışları ile ilgili çok sayıda soru bulunmaktadır (FEN BİLİMLERİ) Sorular beklenildiği gibi kazanımlara uygun açık, net, anlaşılır ve işlenen kazanımlarla ilgili yorum yapmayı gerektiren sorulardan oluştu. Sınavda okuduğunu anlama, bilgiyi kullanarak yorumlama ve akıl yürütme becerisi gerektiren sorular yoğunluktaydı. Çeldiricileri güçlüydü. (ARI) Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi bölümü sorularının, uzun metinlerden oluşması, öğrencileri okuma – anlama becerisi açısından zorlarken, zaman kaybına da neden olmuştur. Ayrıca, Hz. Muhammed ile amcası Ebü Talib arasında geçen diyaloglu soru, öğrencileri çelişkide bırakmıştır. Yine, Hac ile Umre arasındaki farkları soran soruda da, öğrenciler ikileme düşmüşlerdir. Bu çeldirici sorular dışında, sınavda müfredat dışı, beklenmedik ya da zorlayıcı soru olmadığı anlaşılmıştır.. (NESİBE) Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Yorum-5 Anlaşılan günün seçici sınavı Din Kültürü idi. Çocuklar yorum sorularının çok olduğunu ve bazı kavramları anlatmaktan zorlandıklarını belirttiler. Peygamberin örnek yaşantısı ile ilgili soruda zorlandıklarını söylediler. Bilgiye değil, yoruma dayalı bir sınav olduğunu söylediler... (OĞUZKAAN) Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
DÜZENLİ ÇALIŞAN HER ÖĞRENCİ BAŞARIR Rehberlik DÜZENLİ ÇALIŞAN HER ÖĞRENCİ BAŞARIR Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
DKAB KOLAY AMA DİKKAT İSTİYOR Rehberlik DKAB KOLAY AMA DİKKAT İSTİYOR Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
DKAB Ders Yöntem ve Tekniğimiz Nasıl? Rehberlik DKAB Ders Yöntem ve Tekniğimiz Nasıl? Öncelikle SUNUM’la birlikte ders farklı teknikler kullanılarak anlatılır. Ders sonunda ders ile ilgili etkinlik, soru çözümü yapılır. Ders tekrarları için farklı interaktif çalışmalara yönlendirilir. Verilen ödev ve çalışmaların kontrolü yapılır. Pano çalışmaları hazırlanır. Yeni derse başlarken ÖNCEKİ ders kontrol edilir. BAŞARI sonuçlarının Grafikleri Yerine göre dinlenme ve eğlenme Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni Rehberlik SINIF VE DERS ADABI DERS GİRİŞ ÇIKIŞLARINA RİAYET EDİLMELİ SÖZ ALAMADAN KONUŞULMAMALI VERİLEN SORUMLULUKLARI YERİNE GETİRMELİ SELAM VERİLMELİ, HAL HATIR SORULMALI HEDEFLER İÇİN GAYRET EDİLMELİ Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
VARSA SORULARINIZ ÖNERİLERİNİZ BUYRUN Rehberlik VARSA SORULARINIZ ÖNERİLERİNİZ BUYRUN Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Beni Sabırla Dinlediğiniz İçin TEŞEKKÜR Ederim. Rehberlik Beni Sabırla Dinlediğiniz İçin TEŞEKKÜR Ederim. Ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Başarı İçin Azim Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni