Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

ISTE.
T.C. İSTANBUL VALİLİĞİ İl Emniyet Müdürlüğü ÇOCUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇOCUKTA VİCDAN GELİŞİMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
21. Yüzyılda Eğitimin Geleceği
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Zaman içinde bilim.
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Mart ayının ilk haftası
Eğitim Öğretim Yılı 9. Sınıf Alan Seçimi Bilgilendirme Toplantısı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
M. EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
2014/2015 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME e-KILAVUZU 1 MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
Rehber Öğretmenleri Paylaşım Toplantısı Nisan 2010.
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
HAYDAR AKIN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Kurumun Adı: Bakırköy Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Örnek Uygulamanın Adı: Online Randevu ve Rapor Sorgulama Sistemi Örnek Uygulamanın Kategorisi: Diğer.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Aile Atölyeleri Projesi
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ÇOCUKTA CİNSEL GELİŞİM VE SAĞLIKLI BESLENME
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
8. SINIF MERKEZİ ORTAK SINAVI Okul Müdürleri sınav başlamadan önce olumsuz bir durum olursa mutlaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne haber verilecek. Özelikle.
ALAN SEÇİMİ. ALANLARA TERCİH VE YERLEŞTİRME ANADALU TEKNİK/ANADOLU MESLEK PROGRAMINDA ALANA GEÇİŞ.
ANADOLU TEKNİK /ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME Ayşegül ENÖN Rehber Öğretmen.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
Alibaba 12 dolardan 300 milyar dolara…
"Değişen Aile” Prof Dr Süheyla Ünal.
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
İDARECİ EĞİTİMİ.
X- Y –Z GEN.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulanmaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerinide yeniden şekillendirmektedir.

Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulamaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerini de yeniden şekillendirmektedir.

EĞİTİME İLİŞKİN ÜLKEMİZ MANZARALARI

Okul polisinin ağına takıldılar Ankara'da uygulamaya konulan her okula bir polis projesi ilk meyvelerini vermeye başladı. Öğrencilerle işbirligi yapan okul polisi Cebeci'de bir liseye sokulmak istenen uyuşturucu maddeyi ele geçirdi FATİH İNCİ/ ANKARA Ankara Emniyet Müdürü Orhan Özdemir'in okullardaki güven ve huzuru sağlamak için yerleştirdiği her okula bir polis projesi ilk meyvesini verdi. Okulların açılmasıyla harekete geçen zehir tacirlerinin okullara sokmak istedikleri uyuşturucu maddeleri okul polislerinin ağına takıldı. Okullarda öğrencilerle işbirliği yapan okul polisi Cebeci'de bir lisenin duvarında zulalanmış bir miktar esrar ele geçirdi.

Kadıköy'deki okul önlerinde uyuşturucu satıldığı ihbarını alan polis, çete üyelerine operasyon düzenledi. Tarih: 06.01.2010-17:51:47 | Kategori: İstanbul | Bu haber 216 kez okunmuştur. Üzerlerinde ve evlerinde yapılan aramalarda piyasa değeri 140 bin TL'yi bulan 70 kilo esrar maddesi ile yakalanan 1'i kadın 6 kişi, adliyeye sevk edildi. İstanbul Kadıköy'de bir lisenin önünde uyuşturucu satıldığı ihbarını değerlendiren Kadıköy Emniyet Müdürlüğü Güven Timleri, alıcı kılığına girerek, 4 gram esrar satın alarak başlattığı operasyonda uyuşturucu çetesini çökertti. Bostancı'da bir lisenin önünde uyuşturucu satıldığı ihbarı ile başlayan operasyonda Güven Timleri'ne bağlı polis memurları, alıcı kılığına girerek uyuşturucu satıcıları A.K'den (31) 200 TL karşılığı esrar satın aldı. Gözaltına alınan A.K.'den alınan bilgi ile diğer satıcılar İ.A. ve (28) ve Ş.A. (28) ile sözleşen polis memurları, Kadıköy Rıhtım Caddesi'nde bu iki kişiyi 2.5 kilo esrar ile birlikte yakaladı. Çetenin 2. halkasının da ele geçmesiyle operasyonun 3. ayağı başladı. İstanbul Çapa'da gözaltına alınan C. Y'nin verdiği bilgi ile M.Y ve Ç.D'nin birlikte yaşadığı eve baskın yapan güven timleri 68 kilo esrarı da burada ele geçirdi. Evde yapılan aramada bir adette kurusıkıdan bozma tabanca da ele geçirildi. Ele geçirilen uyuşturucunun piyase değerinin 140 bin TL olduğu belirtildi. Emniyetteki işlemleri tamamlanan şüpheliler, Kadıköy Adliyesi'ne sevk edildi. Kaynak: İnternethaber Etiketler: Kadıköy Okul önünde uyuşturucu Okul önünde uyuşturucu operasyonu

Konya: Minik Özgür ailesine kavuştu Konya’da, 5 gün önce, sarraflık yapan bir babanın 10 yaşındaki oğlunu kaçıran fidyeciler, yakalanacaklarını anlayınca, çocuğu bırakıp kayıplara karıştılar. Boş bir evde bulunan çocuk, ailesine teslim edildi. Konya’nın Cihanbeyli İlçesi Yeniceoba Beldesi’nde sarraflık yapan Mehmet Yıldız’ın oğlu Özgür (10), 5 gün önce evlerinin önünde oyun oynarken kaçırıldı. Çocuğu kaçıranlar, aileyi telefonla arayarak, 100 bin dolar fidye istediler. Güvenlik güçlerine haber verilmesi üzerine Yıldız ailesinin telefonları dinlemeye alındı. Yeniceoba Beldesi ve Cihanbeyli İlçesi’nde 4 eve baskın düzenleyen güvenlik güçleri, 2 kişiyi gözaltına alırken, aileye gelen telefonlarla çocuğun Konya’da bir evde tutulduğunu tespit etti. Konya Emniyet Müdürlüğü’nce oluşturulan özel bir ekip, çocuğun saklandığı Konya’nın merkez Karatay İlçesi’nde bir eve operasyon düzenledi. Operasyonda Özgür Yıldız kurtarılırken, yakalanacağını anlayan fidyecilerin kısa bir süre önce kaçtıkları belirlendi.  Özgür Yıldız, Konya Asayiş Şube Müdürlüğü’nde ailesine teslim edildi. Heyecanlı olduğu gözlenen baba Mehmet Yıldız, çocuğunu bulmak için seferber olan güvenlik güçlerine teşekkür etti. Özgür Yıldız da, "Jandarma amcalara, polis amcalara teşekkür ederim" dedi. 

Bilindiği gibi eğitime yapılan yatırımların büyük bölümünü BT oluşturmaktadır. Bahse konu yatırımların yapılmasındaki en önemli neden olarak da; uluslararası düzeyde eğitimde öne çıkmış ülkelerin seviyesini yakalayarak, eğitimin en önemli unsuru olan insanımızı en iyi şekilde yetiştirebilmek olarak açıklayabiliriz. Bu bağlamda ele alındığında Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA (Programme for International Student Assessment) vb. uluslararası öğrenci başarı ölçme organizasyonlarının ve yerel kurumlarımızın (EGİTEK, ÖSYM) gerçekleştirdikleri sınavlarda ortaya çıkan başarısızlıkların, derinlemesine araştırılıp, başarısızlığın altında yatan nedenlerin ortaya çıkartılmasının oldukça önemli ve ivedilikle gerçekleştirilmesi gereken bir çalışma olduğu düşünülmektedir.

ÖSS'de 30 bin aday sıfır çekti ÖSS sonuçları açıklandı, birinciler İstanbul, İzmir, Kayseri ve Aydın'dan çıktı. Sınava giren 30 bin öğrenci puan alamadı. ntvmsnbc ÖSS sonuçları açıklandı, birinciler İstanbul, İzmir, Kayseri ve Aydın'dan çıktı. Sınava giren 30 bin öğrenci puan alamadı. ntvmsnbc Güncelleme: 14:50 TSİ 12 Temmuz. 2009 Pazar ANKARA - ÖSS sonuçlarını ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan açıkladı. 14 Haziran’da yapılan sınavda 196 adayın sınavı iptal edildi, 1 milyon 324 bin adayın sınavı geçerli sayıldı. Sınava başvuran 1 milyon 350 bin 124 adaydan 25 bin 927'si sınava girmedi. ÖSS'de 30 bin aday sınavda sıfır çekti, Yabancı Dil Sınavı'nda da (YDS) 2 bin 208 aday ''sıfır'' puan aldı. ÖSYM Başkanı Yarımağan, "Bu kitle geçen senekilerden daha fazla" dedi.

Nereye Gitmek istiyoruz?

2002 doğumlular okula başladılar 2002 doğumlular okula başladılar. Bu çocuklarımız ikiz kuleler yıkıldıktan sonra doğdu.

Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! 2067 Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! ve takvimler 2067 yılını gösterecek.

ÖYLEYSE!

2009-2010 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında görevli yöneticiler ve öğretmenler, 2067 yılında emekli olacak kişilerin eğitiminden resmen sorumlu olan kişilerdir diyebilir miyiz?

Yeni Nesil

Emekliler (1925 öncesi doğanlar) Kurucu Nesil (1926 – 1945 arasında doğanlar) Bebek patlaması (1946 – 1964 arasında doğanlar) X Nesli (1965 – 1981 arasında doğanlar) Y Nesli (1982 – 1994/2000 arasında doğanlar) Z Nesli (1995/2001 ve sonrasında doğanlar)

21. Yüzyıl Nesli

1994 ila 2003 yılları arasında internetle doğan ve büyüyen çocuklardır 1994 ila 2003 yılları arasında internetle doğan ve büyüyen çocuklardır. Teknoloji dostu olmalarının ötesinde bireysel, zor beğenen global dünya vatandaşlarıdır. Anne ve babaları olan X'lerle, teknoloji kullanımı açısından önemli farklılıklar göstermektedirler. TV’den sonra Internet’i tanıyıp benimsemiş, Özgürlüğüne düşkün, Sadakatsiz ve tatminsiz,

Kendilerini iyi ifade eden ve tercihlerini açıkça ortaya koyan, Sosyalliği ve çalışmayı pek sevmeyen Her şeyi hızlı bir şekilde tüketilebiliyor. Tek şarkılar (hatta şarkının bir bölümü), mini videolar, kısa mesajlar, TV dizileri, internet şakaları, dilde kısaltmalar… Bu kuşak “atıştırıyor” ve maymun iştahlı. Ekran bağımlısı (cep telefonu ekranı, bilgisayar ekranı, hatta demode olsa da TV ekranı -ya da plazma veya LCD ve mümkünse HDTV uyumlu- klip izlemek ).

Aynı anda birden fazla faaliyette bulunabiliyor: (Cepten SMS atarken, bilgisayar ekranında hem MSN’de yazışıp hem ödevini yapabiliyor, bu arada winamp’ta indirdiği MP3′leri dinliyor, üstüne de gözü TV ekranındaki kliplere takılıyor). Bu kuşak giderek mahremiyet duygusunu kaybediyor. Biraz fazla ahlaklı olanları annelerine, daha serbest yetişmiş olanları da arkadaşlarına söyleyebilecekleri / gösterebilecekleri her şeyi, tüm dünyaya da söyleyebiliyor / gösterebiliyorlar (bkz. YouTube).

Tüketim için kaynak bulmaları gerektiğini biliyorlar, dolayısıyla borsada oynamak, kısa yoldan zengin olmak, bir “fikir” bulup yırtmak saplantılarını “Y Kuşağı” ile paylaşıyorlar. Z kuşağı kırılmalar içinde çok küçük bir ara kuşak sayılabilir. 1990'ların ortalarında ortaya çıkan internet'in bu kuşak için bir kilometre taşı olduğu düşünülmektedir.

2067 Yılında Emekli Olacak Bu Kuşağın Çözmesi Gereken Sorunların Başlıcaları: Küresel ısınma, Kıtlık, Yoksulluk, Sağlık sorunları, Barınma sorunları, Genel olarak, dünya nüfusunun hızla artıyor olması.

21. Yüzyılın Ortaya Çıkardığı Fırsatlar Yeni bilgi ve iletişim teknolojileri geliştirilmekte, Yeni enerji kaynakları üzerinde çalışılmakta, Tıp alanında çok önemli gelişmeler yaşanmakta, Uzayın derinliklerinde olduğu kadar okyanus diplerinde yeni keşifler yapılmaktadır.

21. yüzyıl, insana sınırsız olanaklar sunmaktadır. Bu olanaklar sayesinde anaokuluna yeni başlayan çocuklardan başlayarak toplumun en yaşlı bireyine varıncaya kadar herkes, gerçek dünyada bir değişiklik yaparak dünyanın daha yaşanabilir bir yer haline getirilmesine katkıda bulunabilir.

Kanımız odur ki 21. Yüzyılda eğitim bu anlayışı yansıtmalıdır.