İletişim Teknolojileri Ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Advertisements

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
DİYARBAKIR 2008.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
WEB TABANLI ÖĞRENME.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
UZAKTAN EĞİTİM.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

İletişim Teknolojileri Ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar

Televizyon ve Video İle Öğretim Kapalı devre televizyon Video ile öğretim

Kapalı Devre Televizyon Kapalı devre yayın sistemi kablo yoluyla yapılan özel bir dağıtım sistemi için kullanılan bir terimdir

Kapalı Devre Televizyon-2 Kapalı devre yayını bir video kamerasının aynı oda içerisindeki bir monitöre bağlanması kadar basit olabileceği gibi bir üniversite kampusundaki gibi karmaşık bir kablolu dağıtım sistemi de olabilir. Bir üniversite kütüphanesinin “gör-işit” merkezinden kampustaki sınıflara video yayını yapma amacıyla bir ağ sisteminin döşenmesi buna örnek olabilir.

Televizyonun Kullanım Amaçları Okur–yazarlık gibi temel eğitim sorunlarını çözmede bir seçenek olabilmekte, Eğitim hizmetlerini yaygınlaştırma işlevi görebilmekte, Okulların sağlayamadıkları ders araçlarını sunarak eğitimde maliyeti düşürmekte, Eğitimin kalitesini yükseltmekte, Öğretmene zaman kazandırarak bireysel ilgilenmelere zemin hazırlayabilmekte Yetişkin eğitimine yaptığı katkılarla toplumsal kalkınmayı hızlandırmaktadır.

Video ile Öğretim Video sözcüğü görüntülerin bir televizyon ekranında (veya ona benzer bir ekranda) yansıtılması anlamını taşımaktadır Video Latince’de “görüyorum” anlamına gelmektedir).

Egitimde Video Kullanım İlkeleri (1) Etkileşimli ortamlarda gittikçe yaygın kullanılan alanı bulmaktadır. Sessiz bir gösteri, çizgi film, konuşan insan(lar) veya canlandırma benzeri biçimlerde olabilir. Görsel bir film uzun bir metni okumaktan daha etkili olabilir. Video kullanımı önemli bilgileri aktarmak için kullanılmalıdır.

Egitimde Video Kullanım İlkeleri (2) Video gösteri ve modelleme için kullanılmalıdır. Video sunuları kısa tutulmalıdır. Üretim sürecinde maliyet göz önünde bulundurulmalıdır. Video kullanım sürecinde program kontrollerinin yanı sıra video kontrolleri de yapılmalıdır.

Eğitimde Video Kullanımının Getirileri (1) Video, öğrenmeyi zaman–mekâna bağlı olmaktan kurtarır, Plânlı olması gereken öğrenme–öğretme etkinliklerinin gerçekten plânlı olarak ele alınmasını teşvik eder, Öğretim süreçlerine “mikro–öğretim” gibi yeniyöntemler kazandırır, Bireysel ve grupla öğretime yeni olanaklar kazandırır, Esnek ve kaliteli ev-video eğitim sistemi yaratır,

Eğitimde Video Kullanımının Getirileri (2) Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar, Öğrenci tepkilerini gözleme olanağı verir, Hareket, renk, ses boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır, Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf içine getirir, Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar

Sınıfta Video Kullanım Teknikleri Sessiz izleme Ekran dondurma Yalnızca sesi kullanma Gruplara bölerek izleme/dinleme

Video Tele-konferans  Video Tele-konferans

Radyo Yayıncılığı Öğrencilere basılı materyalleri posta yoluyla ileterek bir derece etkileşim sağlamak olasıdır. Öğrenciler yazılı çalışmalarını, düzeltmelerin yapılması veya değerlendirilmesi amacıyla öğretmenlerine yollayabilirler

Ses Telekonferansı (Audio Teleconference): Etkileşim telefon sistemiyle sağlanmakta. Grup halinde bulunan dinleyiciler amplifikatör kullanmaktadırlar.

Tek yönlü ses ve görüntü iletimi Tek yönlü televizyon yayıncılığında kaynağa bir geri-bildirimin verilmesi söz konusu değil.

Tek Yönlü Görüntü ve Çift Yönlü Ses İletimi Bu yöntem, yaygın olarak kullanılan ve ekonomik bir şekilde etkileşimli hale getirilen öğretim amaçlı televizyona bir örnektir.

Çift Yönlü Görüntü ve Çift Yönlü Ses İletimi Tam bir etkileşimin sağlanabilmesi için her iki tarafta da video kameraları ve mikrofonların bulunması gereklidir.

Çoklu Ortamlar (Multi-Media Systems) Öğrenme ortamı ve öğrenme kavramları incelendiğinde öğrenen bireyin geçireceği yaşantıların ön plana çıktığı görülür. Öğrenen bireyin yaşantıları öğrenme ortamı ile etkileşimi sonucunda oluşmaktadır. Kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesinde öğrenme ortamındaki uyarıcıların ve etkileşimin önemi tartışılmaz bir gerçek olarak kabul edilmektedir. Öğrenen bireyler için tasarlanan öğrenme ortamlarında birdençok duyu organını hedef alan uyarıcılar ve bu uyarıcıların öğrenen ile etkileşimi çoklu öğrenme ortamı kavramını gündeme getirmektedir. Göze, kulağa, dokunma duyusuna hitap eden çevreler çoklu ortam olarak ifade edilmektedir.

Çoklu Ortamlar: Tanımlamalar Newby ve diğerleri (2000) Çoklu ortamlar, birçok araç (metin, resim, video, ses) içeren sistemlerin bilgisayar ortamında bir araya getirilerek oluşturulan ortamlardır Graham ve Hussain (2006) Çoklu ortam, “metin, ses, her türlü grafik ve bir yazılımın” tek bir dijital enformasyon ortamında mükemmel (uyumlu) bir şekilde bütünleştirilmesidir. Mayer (2001) Çoklu ortam bir materyalin resim ve metinle desteklenerek birden çok formda sunulmasıdır.

Çoklu Ortamlar: Tanımlamalar-2 Çoklu ortam kavramı sıfat olarak kullanıldığında “metin, grafik, film ve sesin birleştirilerek bir paket haline getirildiği uygulamaları” nitelemektedir. Çoklu ortam isim olarak ele alındığında ise “birçok aracın (film, müzik, klip, CD-ROM,İnternet) eğlence veya eğitim için düzenlenmesi” veya “birçok aracın (TV, radyo, el ilanı, İnternet, vb gibi) reklam ya da yayım amacıyla düzenlenmesi”şeklinde olmak üzere iki farklı anlamda kullanılabilmektedir.

Çoklu Ortamlar: Tanımlamalar-3 Çoklu ortamlar bir sistem olarak ele alınabilir. Bu açıdan bakıldığında çoklu ortam sistemlerinden, iki veya daha fazla türden aracın bir araya getirilerek öğretimsel bir programın oluşturulması anlaşılmaktadır. Çoklu ortamlar yalnızca geleneksel görsel-işitsel araçlardan oluşabileceği gibi bir sunma aracı, metin,resim, grafik ve ses kaynağı olarak, bilgisayarı da içerebilir.

Teknoloji Destekli Araçlar Teletekst ve Videotekst uygulamaları Etkileşimli video Bilgisayarlı video oynatıcısı Bilgisayarlı Laser disk oynatıcısı İletişim uyduları

Telemetin ve Videometin Uygulamaları Televizyon kanalları tarafından izleyiciye sunulan yazılı metin sayfalarından oluşan bir hizmettir. Telemetine internetin çok küçük bir modeli de diyebiliriz. Televizyon sinyallerine uygun olarak hazırlanan sayfalar veritabanında saklanır ve televizyon sinyali ile birleştirilerek tek sinyal haline getirilir. Televizyon kanalı yayında olduğu sürece telemetin sayfalarına izleyici uzaktan kumandası ile ulaşır. (Tabi televizyon modelinin telemetin kodlarını çözme özelliğinin olması gerekmektedir.)

Teletekst Uygulamaları (TRT 1 Televizyonu)

Videometin (Videotex): Teletekse benzeyen ve bilgisayarlari kabloyu, TV yi mikrodalga ve uyduyu bunyesinde bulundurur. Teleteksten farkli olarak kullanici veritabaniyla etkilesimde bulunabilir. Kullanici very tabaninda arama yapabilir, etkilesimli oyun oynayabilir. Bu sistemlerin teknik kalitesi kullanilan standartlara ve yayin aklitesine baglidir. Sistemi evden kullananlar etkilesimli kullanim icin telefon ucreti odemek durumundadir. An Alex terminal. Minitel Terminal

Etkileşimli video Bir görüntü aracı (VCR, VCD, DVD vb gibi) ve bilgisayarın bir araya getirilmesiyle oluşturulan bir sistemdir. Görüntüyü sağlayan sistemdeki görüntüler bir bilgisayar programı aracılığıyla planlanarak sunuma hazırlanır.

Etkileşimli Video Avantajlari Yaparak öğrenme ilkesine dayalı olarak öğrenciler daha hızlı çalışır ve öğrenirler. Birebir eğitim sonucu olarak öğrenme süresi azalmaktadır. Eğitim kalitesi her zaman aynıdır ve aynı uzman tarafından verilir. Kişi başına düşen eğitim maliyeti düşüktür. İyi hazırlanmış eğitim programları öğrencilerin aktif olmasını sağlar ve motivasyonlarını artırır. Canlı örnekleri alıştırma ve deneme ile pekiştirebilirler.

ETKİLEŞİMLİ VİDEO SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ Gerekli komutların kayıtlı olduğu bir video bandı bulunmalıdır. Programın çalıştırılması ile konu başlıkları sıralanır  Konu dinlenir sonrasında çoktan seçmeli sorular cevaplandırılmak üzere sunulur Soruların yanıtlanması sırasında öğrenciye doğru yanıtı bulmasında yardımcı olmak üzere videodaki olayın gerekli bölümleri tekrar gösterilir Tüm soruların doğru yanıtlanması sonrasında başka bir konuya geçilir. Etkileşimli video sistemi öğretimi bireyselleştirmede güçlü ve etkili bir yöntemdir.

Başvuru Kaynakları Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri vemateryal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Videotex