ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Benjamin BLOOM ( ).
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Başlıca Öğrenme Stratejileri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME MODELİ
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
BİRE-BİR UYGULAMA PROGRAMLARI (TUTORIALS)
Akran destekli öğrenme
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Öğrenme Öğretme Süreci
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Yrd. Doç.Dr. Şaban Berk Marmara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimin Planlanması
Ölçme ve Değerlendirme
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Berna Aslan baslan@ankara.edu.tr

Tam Öğrenme Modeli (Bloom) Bu modele göre bir sınıftaki öğrencilerin başarılı olmaları onların yetenek düzeylerine değil, öğretimin niteliğine ve onlara yeteri kadar zaman tanımaya bağlıdır. Modelin ana değişkenleri öğrenci nitelikleri, öğretim hizmetinin niteliği ve öğrenme ürünleridir.

Öğrenci Nitelikleri Bilişsel giriş davranışları: Belli bir dersin ya da ünitenin öğrenilmesini kolaylaştıran ya da mümkün kılan ön öğrenmelerdir. Duyuşsal giriş davranışları: Öğrenenin öğretilen öğrenme birimine ilgisidir. Burada akademik özgüven başarıyı en çok etkileyen faktördür. Duyuşsal giriş özellikleri başarıdaki değişimin % 25’ini açıklamaktadır.

Öğretim Hizmetinin Niteliği İpuçları: Öğrenciye neyi, niçin, ve nasıl öğreneceğini gösteren mesajların tümüdür ve başarıdaki değişimin % 14’ünü açıklar. İpuçları; Öğrencinin gelişim düzeyine uygun olmalı, Bilişsel ve duyuşsal giriş davranışlarına uygun olmalı, İçinde yaşanan sosyo-kültürel özelliklere uygun olmalı, Kazandırılmak istenen davranışı yapmasını sağlamalı. Katılım: öğrencinin kendine sağlanan işaretlerle belli bir düzeyde açık ya da örtük olarak etkileşmesi ve davranışı kazanana kadar bu çabayı sürdürmesidir. Başarıdaki değişimin % 20’sini açıklar.

Pekiştirme: İstenen davranışın tekrar edilme sıklığını artırarak güçlendirmeyi ve sürdürülmesini sağlamak için kullanılan uyarıcılardır. Dönüt ve düzeltme: Öğrenciye öğrenmelerinin doğruluğu ya da yanlışlığı hakkında verilen mesajlar bütünüdür.

Tam Öğrenme Modelinin Uygulanması Hedef davranışlar ve hangi ünitelerde kazandırılacağının belirlenmesi (Belirtke tablosu) Öğrencilerin bilgi düzeylerinin Bilişsel Giriş Davranışları testi ile belirlenmesi. BGD testinde belirlenen eksik ön koşul davranışlar için “Tamamlama Eğitimi” yapılması.

Ünitede kazandırılması planlanan davranışların kazanımına yönelik “Öğretim Etkinlikleri” yapılması. Ünitede yer alan bütün davranışlar (15- 30 davranış) kazandırıldıktan sonra izleme değerlendirmesi yapılması. İzleme değerlendirilmesi sonucunda belirlenen tam öğrenme ölçütüne (%75- %90) ulaşmayan öğrenciler için “Ek Öğrenme- Öğretme Etkinlikleri” yapılması.

Ek öğrenme eğitimine tabi tutulanların “Panel izleme Testi” ne alınarak tam öğrenme ölçütüne ne kadar ulaştıklarının belirlenmesi Öğrenciler tam öğrenme ölçütüne ulaştıktan sonra izleyen üniteye geçilmesi

1. Sınıf Türkçe Dersi Belirtke Tablosu Örneği