TURİST TİPOLOJİSİ ve ÖZEL İLGİ TURİZMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Yasal Dayanakları: 6245 sayılı Harcırah Kanunu Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği Uygulama Ortamı: KBS/Harcama.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
KİŞİSEL HİJYEN.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
EĞİTİMDE DRAMA.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TURİST TİPOLOJİSİ ve ÖZEL İLGİ TURİZMİ
Program Tasarım Modelleri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÜŞÜNME.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hayatta,birinin eksikliğini hissettiğimiz
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

TURİST TİPOLOJİSİ ve ÖZEL İLGİ TURİZMİ

Himmetoğlu ve Brotherton’a Göre Özel İlgi Turist Tiplemesi Yeni başlayanlar Meraklılar Uzmanlar Fanatikler

Yeni başlayanlar Bir de ben deneyeyim bakalım başarabilecek miyim ?’ türünden bir güdüleme ile hareket ederler. Sosyal beğeni ve onay alma isteği önemli bir yer tutar. Sosyo-ekonomik sınıf özelliklerini değiştirip sınıf atlama arayışı ve çabası içinde de olurlar. Özel ilgileri ile ilgili olarak ayrıntılı ve teknik bilgi aramazlar ve kendilerine sunulan seçenekler arasında bilinçli bir seçim yapmazlar. Başaramama korkusu ve utanma duygusunu yoğun şekilde yaşarlar ve güvenlikleri açısından kendileri gibi yeni başlayanlar arasında olmayı daha çok tercih ederler.

Meraklılar Neyi istediklerini ve neyi yapabileceklerini, kapasite ve sınırlarını daha net bir biçimde tanımlayabilirler. İlgi duydukları alan ile ilgili daha çok bilgi toplama arayışı içindedirler. Tatil ilgileri günlük yaşamda da devam eder ve günlük yaşantılarını zenginleştirici bir rol oynamaya başlar. Kendileri hakkında daha olumlu imaj geliştirmeye çalışırlar. Kendilerine olan güvenleri artar, bilgilerini artırmak ve becerilerini geliştirmek için eğitim programlarına katılabilirler.

Uzmanlar Belirli bir özel ilgi alanını seçmiş ve bu alanda iddia sahibi olmuş kişilerdir. Özel ilgileri ile ilgili geniş bilgi sahibidirler. Özel ilgilerini geliştirmek için örgütlü davranışlara yönelmişler ve kulüp, dernek vb. örgütlere katılmışlardır. Yeni başlayanlar ve meraklılarla bir arada olmaktan pek hoşlanmazlar ve kendileri gibi uzmanları tercih ederler. Özel ilgileri ile ilintili kalite arayışı içindedirler. Ancak, kalacakları tesislerin kalitesi ve görkemi onlar çok önemli değildir. Uzmanlar sınırlarını bilirler ve bu sınırların ötesine geçememeye özen gösterirler.

Fanatikler Belirli bir özel ilgiye kendilerini alabildiğince vermiş ve hatta adamış olan kişilerdir. Bu nedenle başkalarınca ÇILGIN olarak nitelenirler. Kendilerine sunulan hizmet ve kaliteye önem vermezler. Her yer ve her koşul onlar için uygundur. İlgi ve yönlendirme de beklemezler.

KAYNAK TANRISEVDİ ABDULLAH,ÇAVUŞ ŞENOL , Özel İlgi Turizmi ve Özel İlgi Turizmi Kapsamında Kuşadası’nda Varolan Potansiyel Kaynaklar Üzerine Kavramsal Bir İnceleme, 2003