Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
ERK İSG&İK –
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Ek konular. İşletmelerin toplam rekabet güçleri İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
4. Personel Bulma ve/veya Personel Seçme
İş Değerlendirme Prof. Dr. Hüner Şencan MAGNETIC CONTACTORS
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PROGRAM TASARIMI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü LIFE Projesi-Eğitim Semineri ODTÜ, 1-2 Nisan 2004 Ankara 1 İmisyon Ölçümleri HAZIRLAYANLAR: Prof.
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
İş Analizi ve İş Dizaynı
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
İŞ ANALİZİ.
BAP OTOMASYON SİSTEMİNDE PROJE BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
HAVA HARP OKULUNA NASIL GİRİLİR?
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
YÖNETİM FONKSİYONLARI
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
DENİZ HARP OKULUNA NASIL GİRİLİR?
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
Havacılıkta İnsan Kaynakları Giriş ve Genel Tanıtım
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
İnsan Kaynakları Yönetiminin
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
REHBERLİK YÖNETMELİK 2014.
Öğretimin Planlanması
Ölçme ve Değerlendirme
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3 Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3. hafta İş Analizi Prof. Dr. Hüner Şencan

İş Analizi Nedir İş analizi «anahtar işler» bazında iş unvanlarıyla temsil edilen işlerin; İçerdiği «zorunlu görev ve faaliyetlerin» ve Bu işleri yapacak kişilerin sahip olmaları gereken kalifikasyonların Objektif ve bilimsel usullerle belirlenmesi için yapılan değerlendirme puan verme, puanlar üzerinde hesaplama yapma işe ait GÖREVLERİ ve o işi yapacak kişilerin sahip olmaları gereken vasıfları, nitelikleri veya özellikleri kısacası KALİFİKASYONLARI belirleme sürecidir. Prof. Dr. Hüner Şencan

Amacı İşlerin hangi görev öğelerini içerdiğini belirlemek. İşlerin boyutlarını veya hangi başlıklar, kategoriler altında toplandığını saptamak İşi yapacak kişilerin hangi BYB’lere Bilgi, Yetenek ve Becerilere sahip olduğunu belirlemek Görevlerle yetkinlikler arasında ilişki kurmak. Personel seçim uygulamalarında kullanılmak üzere İşgören Gerekleri listesini oluşturmak Her bir işle ilgili olarak İŞ TANIMLARINI çıkarmak Prof. Dr. Hüner Şencan

iş tanımları Prof. Dr. Hüner Şencan

Prof. Dr. Hüner Şencan

İş Tanımı Prosedürü Prof. Dr. Hüner Şencan

İş Tanımı ve ilgili kavramlar Görev tanımı Pozisyon tanımı İş gerekleri İşgören gerekleri Anahtar İşler İş aileleri Prof. Dr. Hüner Şencan

İş analizi yöntemleri Gözlem yöntemi Mülakat yöntemi Anket yöntemi OPM Yöntemi Prof. Dr. Hüner Şencan

Yöntemleri Prof. Dr. Hüner Şencan

Yöntemleri Değişik yöntemler vardır. Araştırmacı herhangi bir modeli seçebilir. Önemli olan modelin objektif ve sağlam bir temele sahip olmasıdır. Bu modellerden biri OPM* yöntemidir. Bu derse sadece bu yöntem üzerinde durulacaktır. Bu yaklaşımda 200 meslek için yetkinlikler belirlenmiştir. *OPM (Office of Personel Management) Prof. Dr. Hüner Şencan

Yöntem İş analizi belirli adımlarda gerçekleştirilir. Bunun için öncelikle analiz yapılacak anahtar işler belirlenir. KİU lar saptanır. (En az üç kişi Bunlar: iş yükümlüsü, ilk amiri, ve insan kaynakları uzmanı veya yöneticisi) İş analizini yapacak ve raporlayacak görevliler saptanır. Prof. Dr. Hüner Şencan

1. Aşama İş hakkında bilgi toplanır. Önceki iş tanımları incelenir İş sınıflandırma sistemlerine bakılır İşin niteliğine göre KİU’lar belirlenir. Performans standartları belirlenir O*NET veri tabanı incelenir İnternet veri tabanları araştırılır Meslekler sözlüğüne bakılır

2. Aşama İşin gereklerini başarılı bir şekilde yerine getirmek için yapılması gereken görevlerin listesi çıkarılır. Bu görev listesi hangi kaynaktan alındıysa yanına kaynağın adı yazılır Görevler gruplandırılarak boyutları belirlenir Prof. Dr. Hüner Şencan

3. Aşama KİU’lar yani hakemler görevleri önem ve sıklık ölçeğine göre derecelendirirler Hakemlerin en az yarısı tarafından önem veya sıklık ölçeğinde «0 = icra edilmiyor» şeklinde işaretlenen görevler listeden çıkarılır. Eşik değer olarak ortalama 3 değeri dikkate alınarak görev maddelerinin hangisinin kalacağına veya çıkarılacağına karar verilir. Bunlar «kritik görevlerdir». Prof. Dr. Hüner Şencan

4. Aşama Yetkinliklerin listesi çıkarılır. Yetkinlikler BİLGİ, YETENEK ve BECERİLER demektir. Bu liste oluşturulurken KİU’lardan, O*NET veri tabanından ve diğer kaynaklardan yararlanılır. Prof. Dr. Hüner Şencan

5. Aşama KİU’lar BYB’leri 3 ölçek çerçevesinde değerlendirirler ÖNEM ÖLÇEĞİ İŞE İLK GİRİŞTE GEREKLİLİK ÖLÇEĞİ AYIRT EDİCİLİK ÖLÇEĞİ (performans için kullanılır) Her üç ölçeğin ortalaması alınır. Kritiklik ÖNEM VE İŞE İLK GİRİŞ ÖLÇEKLERİ kullanılarak belirlenir. 3.0’ün üzerindeki BYB’ler alınır. Prof. Dr. Hüner Şencan

6. Aşama: İlişkililik Görevlerle yetkinlikler ilişkilendirilir ve ÖNEM ölçeği dikkate alınarak puanlandırılır. Her bir hakem ilişkilendirmeyi birbirinden bağımsız olarak yapar. Sınır değer olarak 3.0 rakamı alınır. İlişki kurulamayan görev veya yetkinlikler listeden çıkarılır. Prof. Dr. Hüner Şencan

7. Aşama Personel seçiminde kritik olarak değerlendirilecek yetkinlikler görevlerdeki ortalaması alınarak belirlenir Seçim kriteri olarak kullanılacak faktörler ayrı bir kağıda dökülerek «İşgören gereklilikleri» haline getirilir. Prof. Dr. Hüner Şencan

8. Aşama Başarı ölçütlerinin belirlenmesi. Bu aşamada KİU’lar belirlenen yetkinliklerle ilgili olarak başarı ölçütlerini veya başarı kriterlerini belirler. Başarı ölçütleri yüksek, vasat ve düşük olmak üzere üç düzeyde belirlenir. Başarı ölçütleri 3 derece üzerinden değerlendirilir ve hakemlerin ortalaması alınır. Prof. Dr. Hüner Şencan

9. Aşama Başarı ölçütleri belirlendikten sonra her bir kategoride yanıtlayıcının alması gereken cevap sayısı belirlenir. Örneğin yüksek grupta cevaplayıcının 5 puan alması vasatta 3 puan alması düşükte 2 ve altında puan alması şeklinde bir belirleme yapılmış olabilir. Prof. Dr. Hüner Şencan

Ölçekler- ÖNEM ÖLÇEĞİ 0= MEVCUT DEĞİL 1=ÇOK AZ ÖNEMLİ 2=KISMEN 4=ÇOK ÖNEMLİ 5=OLMAZSA OLMAZ Prof. Dr. Hüner Şencan

Ölçekler- SIKLIK 0= MEVCUT DEĞİL 1=YILDA BİR KAÇ DEFA 2= AYDA BİR KAÇ DEFA 3= HAFTADA BİR KAÇ DEFA 4= GÜNDE BİR KAÇ DEFA 5= SÜREKLİ Prof. Dr. Hüner Şencan

Değerlendirme Formu Prof. Dr. Hüner Şencan

Formun Son Bölümü Prof. Dr. Hüner Şencan

Yetkinlik Formu Prof. Dr. Hüner Şencan

Yetkinlik Formu Prof. Dr. Hüner Şencan

İlişkililik Ölçeği Prof. Dr. Hüner Şencan

Başarı ölçütleri Prof. Dr. Hüner Şencan

Başarı Ölçütleri Prof. Dr. Hüner Şencan

Başarı Ölçütleri Prof. Dr. Hüner Şencan