Ölçme ve Değerlendirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arş. Gör. Gül KALELİ YILMAZ
Advertisements

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
OFMK402 Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
İstatistikte Temel Kavramlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yard. Doç. Dr. Serkan ŞENDAĞ MAKÜ 2012, BURDUR
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Konya n. Erbakan Üniversitesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Temel Kavramlar)
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
DEĞİŞKEN TİPLERİ ve SPSS’ de VERİTABANI HAZIRLANMASI.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İstatistik 1.Bölüm EĞITSEL YAZıLıM GELIŞTIRME VE DEĞERLENDIRME.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
NİCEL ARAŞTIRMA NEDİR? Bir amaca yönelik, belirli aşamalar içerisinde ve bir yöntem dahilinde yapılan çalışmalara araştırma denir. Araştırmacı yaptığı.
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan. Ders İçeriği Nicel araştırma adımları Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Ölçme Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Temel Kavramlar Değişken: Değişik değerler alabilen objelere, özelliklere yada durumlara denir. Sürekli değişken: iki ayrı ölçüm arasını kuramsal olarak.
ÖLÇEK Bazı ölçme araçlarına verilen ad.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

Ölçme ve Değerlendirme Eğitim Öğretimde Öğrencilerin bilgileri, Anlayışları, Kavrayışları, Becerileri, Davranışları, Tutum, Değerleri ölçülebilir. Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Ölçme İşleminde; İnformal gözlemler, (Öğrencilerin yaptığı) Çeşitli proje ve çalışmalar, Yazılı yoklamalar, Testler (ya da çeşitli standart testler), Anketler, Ölçekler…vb. kullanılabilir. Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme İle İlgili Temel Kavramlar Nitelik/Özellik: Genel anlamda ölçülecek değişkenler, büyüklükler, miktarlar nitelik olarak ifade edilir. Öğrencilerin boylarının ölçülmesinde nitelik uzunluktur ve birimi vardır. Ağırlık da nicel bir değişkendir ve birimi vardır. Eğer öğrencilerin ne kadar öğrendiği ile ilgili bir ölçme işlemi yapılacaksa, değişkenimiz niteldir ve üniteyle ilgili kazanımlar bu işlemin niteliğidir. Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Ölçme sonucunda elde edilen sembol veya sayıya ölçüm denir. Eğitimde en ideal ölçme tanı koyucu ölçmelerdir. Belirlenen hedef davranışların bireysel davranışlara bağlı olarak kazanılıp kazanılmadığı, ne gibi eksikliklerin ortaya çıktığı, bu eksikliklerin nasıl giderileceği ancak tanı koyucu ölçme ile belirlenebilir. Bu tür ölçmeler değerlendirmelere veri sağlar. Ölçme ve Değerlendirme

Öğretmenin ölçme işlemi şu adımları içerir: Ölçülecek kazanımların belirlenmesi. Kazanımları yoklayacak sınav türünün belirlenmesi. Kazanımları ölçecek soruların belirlenmesi. Sınavın hazırlanması ve uygulanması. Sorulara verilecek cevapların nasıl puanlanacağının belirlenmesi ve sınavın puanlanması. Ölçme işlemi sırasında yukarıda belirtilen adımların tamamlanmasıyla bir ölçüm yapılmıştır. Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenme arzu edilen düzeyde gerçekleşti mi? ÖLÇÜT: Ölçme sonuçlarının karşılaştırılmasında esas alınan ve ilgili karar süreci boyunca değiştirilemeyen niceliklerdir. Ölçme sonuçlarının anlamlandırılmasında kullanılan ve bireyler hakkında karar vermemizi sağlayan önceden belirlenmiş kurallar veya standartlardır. Öğretmen, öğrenmenin yeterli veya yetersiz ya da başarılı olup olmadığına karar verirken ölçütler kullanır. Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Ölçüt, kriter demektir. Ölçüt olmaksızın değerlendirme yapılamaz. Ölçüt değiştikçe değerlendirme de değişir. Örnek: Sınıfın aritmetik ortalamasına eşit ve üstünde alanlar başarılı olacaktır. Üç sınav ortalaması 45 puan ve üstünde olanlar başarılı olacaktır. Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Değişken Gözlemden gözleme farklı değerler alabilen varlıkların özelliklerine değişken denir. Nitel-Nicel Değişkenler Bağımlı-Bağımsız Değişkenler Sürekli-Süreksiz Değişkenler Ölçme ve Değerlendirme

Değişken Çeşitleri (Nitel-Nicel) Nitel: Sayılarla ifade edilemeyen (cinsiyet, mezun olunan okul, din, dil, medeni durum vb…) değişkenlere nitel değişken denir. Nicel:Varlıkların sayılarla ifade edilebilen özelliklerine nicel değişken adı verilir. Örneğin; boy, ağırlık, hacim gibi somut nitelikler; başarı, zekâ, yıllık gelir …vb. soyut nitelikler. Ölçme ve Değerlendirme

Değişken Çeşitleri (Bağımlı-Bağımsız) Başka bir değişkene bağımlı olmadan değer alabilen, sebep-sonuç ilişkisinde sebep durumunda olan değişkenlere bağımsız değişken, başka bir değişkene bağlı olarak değerler alabilen sebep-sonuç ilişkisinde sonuç durumunda olan değişkenlere ise bağımlı değişken denir. Örneğin; bir çiçeğin büyümesine etki eden su, toprak, güneş ışığı vb. bağımsız değişken; çiçeğin büyümesi ise bağımlı değişkendir. Başarıya etki eden çalışma süresi, yetenek, motivasyon bağımsız değişken, başarı ise bağımlı değişkendir.

Değişken Çeşitleri (Sürekli-Süreksiz) Değişkenlerin aldıkları değerlerin bölünüp bölünmemelerine göre, yani değişkenlerin aldıkları iki değer arasında başka bir değerin bulunup bulunmamasına göre sürekli değişken ve süreksiz değişken sınıflaması yapılabilir. Sürekli değişken; matematiksel olarak değişkenin aldığı iki değerin arasının sürekli bölünebildiği, 12,25 cm gibi Bu tür değişkenler reel sayılarla ifade edilir. Örneğin, insanın boyu nicel ve sürekli bir değişkendir. Çünkü insanın boyu santimetre, milimetre gibi çok küçük birimlere ayrılabilir.

Değişken Çeşitleri (Sürekli-Süreksiz) Değişkenler arasında sürekli bölmenin yapılamadığı değerlere süreksiz değişken denilmektedir. Süreksiz değişkenlerin değerleri ölçek üzerinde ayrı ayrı noktalar olarak yer alır. İki değer arasında sınırlı sayıda (sonlu) değer bulunur. Cinsiyet(K – E), nüfus, medeni durum (Evli-Bekar-Dul), okul türü (anaokulu-ilkokul-ortaokul-lise), okunulan bölüm, vb..

Ölçme Sonuçlarının Anlamı Ölçeklerin yapı ve elde edilen ölçme sonuçlarının anlamı açısından karşılaştırılması   Ölçek Türü Ölçeğin Yapısı Ölçme Sonuçlarının Anlamı Başlangıç Noktası Birimi (Aralığı) Nitelik Gösterme Gücü Sıra Fark Oran Sınıflama Var Yok Sıralama Var fakat değişir Eşit Aralıklı Var fakat göreceli Var ve eşit Eşit Oranlı Var ve mutlaktır