, BİLSEM ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Advertisements

BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesi, İlköğretim ve Orta öğretim çağındaki üstün veya özel yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini.
ELAZIĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2016 – 2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ EKİM 2015.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER 1.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
SAMSUN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
Özel Yetenekli Birey Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans.
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL ŞAHİNBEY VE ŞEHİTKAMİL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ (BİLSEM) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EKİM 2016
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZLERİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bilim Sanat Merkezi Öğrenci Seçim Süreci BİLSEM – 2016/2017
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Bilsem program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci.
HOŞGELDİNİZ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAFRA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

, BİLSEM ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Psikolojik Danışmanlar Helin YARCEL Rıdvan TURUNÇ

KONU BAŞLIKLARI Özel Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri Özel Yetenekli Öğrencilere Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri Bilim ve Sanat Merkezleri Öğrenci Seçim Süreci

Özel Yetenekli Öğrencilerin Genel Zihinsel Özellikleri 1-ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ Özel Yetenekli Öğrencilerin Genel Zihinsel Özellikleri Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler. Bir öykünün yada paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar. Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler. Genellikle ders başarıları yüksektir ancak istisnalarda vardır. Eleştirebilme yetenekleri yüksektir. Yaratıcılık ve mucitlik özellikleri vardır.

Fiziksel ve zihinsel enerjileri yüksektir.

Bazıları konuşarak kendini daha iyi ifade eder.

Sürekli soru sorarlar,kolay ve çabuk öğrenirler.

Yaşıtlarına göre daha az uyurlar.

Yaşıtlarından farklıdırlar.

Liderlik güçleri yüksektir.

Kendilerinden büyük çocuklarla veya yetişkinlerle olmaktan hoşlanırlar.

Bazı üstün çocuklar çevresi tarafından fark edilmeyebilir.

Teknolojiye çok meraklıdırlar.

Okuma ve yazmayı genellikle okula başlamadan önce öğrenirler.

Kıvrak bir zekâya sahiptirler Kıvrak bir zekâya sahiptirler. Hareketli ve yaratıcı faaliyetlerde bulunmayı severler.

Olayların nedenleri ve sonuçlarI üzerinde çalIşmaktan hoşlanIrlar.

Bazı üstün çocukların akademik başarıları, düşük de olabilir.

Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri • Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar, • Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler, • Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanırlar, • Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler.

Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri Sanatla çok ilgilidirler • Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar, • Çamur, sabun vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler.

ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER TÜM ALANLARDA BAŞARILI MIDIR? Özel bir alanda yetenekli olan çocuğun tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örneğin; görsel sanat alanında özel yetenekli olan çocuk sadece bu alanda yaşıtlarından özel olma özelliği göstererek diğer gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir (Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı 2013-2017).

2-ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE SUNULAN ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ Üstün veya özel yetenekli öğrenciler için özel eğitim alabilecekleri tek alternatif Bilim ve Sanat Merkezleri değildir. Okulöncesinden lise düzeyine tüm üstün veya özel yetenekli çocuklar, okullarında destek eğitimine yönlendirilebilir. Okullar BİLSEM’lerden her türlü teknik destek alabilir.

Destek Eğitim Odası Açmak Zorunlu mudur? Evet, zorunludur. 31.05.2006 tarih ve 26184 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği gereğince, okul ve kurumlarda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrenciler için, Destek Eğitim Odası açılması zorunludur. 21

ÖZEL YETENEK 1 2 22 DESTEK EĞİTİM ODASI BİLİM VE SANAT MERKEZİ Hızlandırma Gruplama Zenginleştirme Uyum Destek BYF ÖYG Proje 22

3-BİLİM VE SANAT MERKEZİ(BİLSEM) NEDİR? Bilim ve sanat merkezleri; okul öncesi eğitim, ilkokul, ortao kul ve lise çağındaki özel  yetenekli öğrencilerin (resim,  müzik  ve  genel  zihinsel  yetenek) örgün  eğitim  kurumlarındaki  eğiti mlerini  aksatmayacak şekilde  bireysel yeteneklerinin  farkında  olmalarını  ve  kapasitelerini  geliştirerek  en  üst  düzeyde  kulla nmalarını  sağlamak  amacıyla  açılmış  olan  bağımsız  özel  eğit im  kurumlarıdır. 

Özel yetenekli öğrencilerin kendi potansiyel lerini anlamaları, kendilerine ve  topluma  katkı da  bulunabilmeleri  için  okullarda  verilen  eği timin  ötesinde  farklılaştırılmış  bir eğitim prog ramı  sunan  bilim  ve  sanat  merkezleri,81  ilde   116  merkezde  hizmet  vermektedir. 

BİLSEMİN AMACI NEDİR? Bilim ve Sanat Merkezleri’nin amacı; üstün veya özel yetenekli öğrencilerin; bilimsel düşünce ve davranışlarla estetik değerleri birleştiren, üretken, problem çözen bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.

BİLSEM BİLSEM deki eğitim süresi öğrencinin kuruma kayıt yaptırması ile başlamakta olup, orta öğretimi tamamlaması ile sona ermektedir. Eğitim programları sonunda ve eğitimin tamamlanması neticesinde yönerge gereği öğrencinin aldığı eğitimleri gösteren bir belge verilir. BİLSEM’ e öğrenci okul dışı zamanlarda gelir. Bu süre programa göre artabilir. Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri okul saatleri dışındaki zamanlarda BİLSEM’ in belirlediği gün ve saatlerde gelirler. Örneğin okulunda sabahçı olan bir öğrenci öğleden sonra, okulunda öğlenci olan bir öğrenci sabah ve okulunda normal eğitim öğretim gören öğrenci akşam saatlerinde gelirler.

BİLSEM NE DEĞİLDİR?

BİLSEM Bilim ve Sanat Merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlıdır. İşleyişi 2016 yılında MEB tarafından hazırlanan Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesine bağlıdır. Bilim ve sanat merkezlerine ve özel yetenekli bireylere yönelik bilgileri ve güncellemeleri bu adreslerden takip edebilirsiniz: http://orgm.meb.gov.tr/ http://vanbilsem.meb.k12.tr/

BİLSEM TANILAMA ALANLARI 3 tanılama alanı vardır: 1.GENEL YETENEK (ZİHİNSEL) ALANI: Bu alanda eğitim gören öğrenciler fen bilimleri, matematik, sosyal bilimler vb. alanlarda özel ilgi ve yeteneklerini geliştirmenin yanı sıra inovasyon, drama, düşünme etkinlikleri, şehir kültürü, ekoloji gibi atölyelerle özel yetenekli öğrenciler topluma duyarlı ve yararlı bireyler olarak yetiştirilmesi amaçlanır. Bu alandan merkezimize gelmeye hak kazanan öğrenciler 5 program basamağını da tamamlayarak mezun olurlar.

BİLSEM TANILAMA ALANLARI 2.MÜZİK YETENEK ALANI: Bireysel müzik yetenek alanını geçerek bu alandan merkezimize gelen öğrencilere yönelik müziksel işitme okuma yazma eğitimi (MİYO), bireysel çalgı eğitimi, bireysel ses eğitimi, piyano eğitimi, koro eğitimi ve orkestra çalışmaları yapılmaktadır. Proje program basamağına gelen öğrenciye danışman öğretmeni tarafından proje hazırlama basamakları, bilimsel araştırma yöntem teknikleri ve proje üretim çalışmaları yapılmaktadır. Bu alandan merkezimize gelmeye hak kazanan öğrenciler uyum, özel yetenekleri geliştirici ve proje üretimi/hazırlama program basamaklarını tamamlayarak mezun olurlar.

BİLSEM TANILAMA ALANLARI 3.GÖRSEL SANATLAR YETENEK ALANI: Çocuk-öğrencilerin doğuştan sahip oldukları düşünce, hayal gücü ve yaratıcılığı ortaya çıkarmak ve geliştirmek; böylece bu güç çocuğun gelecekteki yaşamında faaliyette bulunacağı her alanda (bilim,teknik,sanat gibi) içinde yaşayacağı topluma yararlı bir kişi haline getirilmesinde etkin rol oynamasını sağlayacaktır. Bu alandan merkezimize gelmeye hak kazanan öğrenciler uyum, özel yetenekleri geliştirici ve proje üretimi/hazırlama program basamaklarını tamamlayarak mezun olurlar.

ÖĞRENCİ TANILAMA 2017-2018 eğitim öğretim yılında ilkokul 1, 2 ve 3. sınıfa devam edip genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında akranlarından ileri düzeyde farklılık gösterdiği düşünülen öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilmesiyle bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçim süreci başlayacaktır.

2017‐2018 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ

4-Öğrencilerin Aday Gösterilme Süreci Sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre bili m ve sanat merkezlerine  aday gösterilen öğrencilerin seçimi 3  aşamada gerçekleşecektir: Gözlem formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması  Grup tarama uygulaması  Bireysel değerlendirme 

Öğrencilerin Aday Gösterilme Süreci 1. 2. ve 3. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrenciler;  velileri, uygulama ücreti olarak KDV dâhil  50  TL’yi  (elli  Türk  lirası) 13‐29  Kasım  2017  tarihleri  arasında  yatıracaklardır.  Uygulama  ücreti  yatırıldıktan  sonra  gözlem formları sınıf öğretmeni tarafından e‐okul sistemi üzerin den doldurulacaktır. 

E-Okul İşlemleri 1,  2  ve  3.    sınıf  düzeyinde  olup  sınıf  öğr etmenleri  tarafından  aday  gösterilen  ve  uy gulamaya giriş ücretleri yatırılan öğrencilerin  yetenek alanlarına (genel zihinsel, resim,  mü zik)göre  gözlem  formları13‐29  Kasım  2017  tarihleri  arasında  e‐okul  sistemi  üzerinden  Şekil 1’de belirtilen aşamalar izlenerek doldur ulacaktır. 

E-Okul İşlemleri 1. Aşama 2. Aşama

3. Aşama

4. Aşama

5. Aşama

6. Aşama

Gözlem Formu Gözlem formu doldurulduktan ve kaydetme işl emi tamamlandıktan sonra raporlama  butonun a tıklanıp öğrencinin aday gösterildiği yetenek  alanları ile ilgili iki çıktı alınacak  ve bu belgel er aday gösteren sınıf öğretmeni ile okul idarec isi tarafından imzalanacaktır.  Okul  idaresi  ra porun  bir  örneğini  imza  karşılığında  veliye  teslim  edecek,  bir  örneğini  okulda muhafaza  edecektir. 

Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday göste rilebilecektir Bir öğrenci en  fazla iki yetenek alanından aday göste rilebilecektir. Örneğin genel  zihinsel ‐ resim, genel zi hinsel ‐ müzik, resim ‐ müzik. Öğrenci bir önceki eğit im öğretim  yılında  bir  yetenek  alanından  BİLSEM ’e  kayıt  hakkı  kazanmış  ise  bu  yıl  da  başka  bir  yetenek alanından aday gösterilebilir.  

1, 2 ve 3. sınıfa devam edip yetenek alanlarına göre  aday gösterilen ve e‐okul sistemi  üzerinden  gözlem  for mu  doldurulan  öğrencilerin  hangi  yetenek  alanından  aday  gösterildiği  04‐08  Aralık  2017  tarihinde http:// www.meb.gov.tr  internet  adresinden  duyurulacaktır.  

ÖĞRENCİ SEÇİM AŞAMALARI

Birinci aşama; sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin grup tarama sınavına girmesi, 1. 2. ve 3. Sınıflar Tablet ile

İkinci aşama; grup tarama sınavı sonuçlarına göre belirlenen öğrencilerin yetenek alanlarına göre ( resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) bireysel değerlendirmeye alınması ile süreç tamamlanır. Komisyonlar: Müzik ve Resim Yetenek Sınavı RAM: Bireysel Değerlendirme yapar.

MERKEZİMİZDEN GÖRÜNTÜLER

KATILIMINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜRLER