ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Advertisements

BOLOGNA SÜRECİ Sakarya Üniversitesi
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü Tanıtımı
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Makine Mühendisliği nedir?
T.C. Yükseköğretim Kurulu
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ MÜDEK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

MÜDEK Nedir? Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK), ülkemizdeki çeşitli mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye'de mühendislik eğitimi kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteren bağımsız bir kuruluştur.  MÜDEK, 2002 yılında Türkiye ve KKTC'de mühendislik eğitimi veren fakültelerin dekanlarından oluşan Mühendislik Dekanları Konseyi (MDK) tarafından, bu fakültelerin mühendislik lisans programlarının değerlendirmesi için ayrıntılı bir program düzenlemek ve uygulamak üzere, Mühendislik Değerlendirme Kurulu adı ile bağımsız bir platform olarak kurulmuş ve 2007 yılında dernekleşmiştir. 

Neden MÜDEK? MÜDEK akreditasyonu ile mühendislik programları, hem Avrupa standartlarına hem de uluslararası yüksek standartlara sahip olduklarını belgelerler, böylece Avrupalı işverenler tarafından tanınmaları da güvence altına alınmış olur. MÜDEK akreditasyonu diğer Yükseköğretim Kurumlarına yapılan Master ve Doktora programlarına başvuruları kolaylaştırır. Mühendislik mesleğinin düzenlendiği ülkelerde MÜDEK etiketli programlar kayıtlı veya yeminli mühendis olmak için gerekli olan eğitim gereksinimlerini karşılamaktadır. Mesleki Yeterlilik tanınması üzerine, AB Direktifi tarafından teşvik olarak MÜDEK etiketli bölümlerin lisansüstü hareketliliği kolaylaştırılmıştır.

ÖZGÖRÜŞ, ÖZGÖREV ve TEMEL DEĞERLER ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ÖZGÖRÜŞ Yaşam boyu öğrenme odaklı bir dünya üniversitesi olmak. Mezunları, ürettiği projeleri ve toplumsal katkılarıyla yurtiçi ve yurt dışındaki mühendislik fakülteleri arasında ilk sıralarda yer alan fakültelerden birisi olmak. Eğitim öğretim, araştırma ve uygulamada ulusal ve uluslararası düzeyde önder, bilime ve topluma üst düzeyde katkı sağlayan ve mezunları birçok ülkede çalışabilen bir bölüm olmak. ÖZGÖREV Kent, bölge, ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla, bilim, teknoloji, sanat ve spor alanlarında eğitim, araştırma ve projelerle evrensel bilgi ve kültür birikimine katkı sağlamak, her yaştaki bireye nitelikli ve özgün, uzaktan ve örgün öğrenme olanakları sunmak, toplumsal gereksinimleri öngörerek yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmektir. Sürekli iyileşme anlayışıyla; farklı öğrenme ortamları sunarak evrensel mühendisler yetiştirmek, disiplinlerarası yaklaşımla bilgi ve teknoloji üretmek ve toplumun kullanımına sunmak. Üretim ve hizmet sistemleri tasarımı, yönetimi ve iyileştirilmesine yönelik bilimsel yöntemleri sunmak; Bilgi teknolojilerini ve ingilizceyi etkin kullanabilen, analitik düşünebilen ve temel değerlerimizi benimsemiş endüstri mühendisleri yetiştirmek; Yapılan araştırma ve uygulamalarla evrensel bilime katkı sağlamak.   TEMEL DEĞERLER Şeffaflık Adillik İnsan Odaklılık Yenilikçilik Yaratıcılık Güvenilirlik Mükemmellik Evrensellik Sürekli İyileşme Katılımcılık Sahiplenme Çevresel ve Toplumsal farkındalık Yenilikçilik ve Yaratıcılık İnsan odaklılık Yaşam boyu öğrenme Toplumsal sorumluluk Takım çalışmasına yatkınlık Çevreye duyarlılık Meslek etiği bilinci Dürüstlük Güçlü İnsan ilişkileri ve iletişim becerisi

Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi Diğer üniversitelerin eğitim planlarının incelenmesi Dış paydaşlarla karşılıklı görüşmeler SWOT Analizi Birim yöneticisi anketleri İşveren anketleri Mezun anketleri Öğrenci ve yeni mezun anketleri Öğrenciler ile görüşmeler, Öğrenci temsilcileri toplantıları, Öğrenci odak grup toplantıları Ders başarı sonuçları, Geçme/kalma oranları. Öğrenci dış değerlendirme anketleri.

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ İÇ VE DIŞ PAYDAŞLARI Öğrenciler Ders veren öğretim üyeleri Bölüm Araş.Görevlileri Müh-Mim.Fak.’nin Diğer Bölümleri Diğer Fakülteler Fen Bilimleri Enstitüsü Öğrenci Temsilcileri İşverenler Diğer üniversiteler Mezunlar Kamu kurumları.(Belediye,hastane,okul vb.) Sivil Toplum Örgütleri. (ESO,TMMOB,dernekler,vakıflar vb.) Kısa süreli iş ortaklığı içinde bulunulan kurumlar.(staj,proje, seminer vb.ilişkiler) 2016 Mart ayında birim yöneticisi anketi, işveren anketi ve mezun anketi yapılmıştır. 29 Nisan 2016 tarihinde Endüstri Mühendisliği Danışma Kurulu üyeleri ile SWOT analizi yapılarak eğitim amaçları gözden geçirilmiş ve özgörev, özgörüş, temel değerler ve program eğitim amaçları belirlenmiştir.

DANIŞMA KURULU ÜYELERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ DANIŞMA KURULU ÜYELERİ   ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ DANIŞMA KURULU ÜYELERİ ADI SOYADI ÇALIŞTIĞI BİRİM TEL E-POSTA Metin SARAÇ BOYPLAST Genel Müdürü BOYPLAST A.Ş., Eskişehir Umut GÜR Sanayi Dairesi Başkanı Kalkınma Bakanlığı, Ankara Atıl AYAZ Üretim Plan. Ve Metot G. Müdür Yardımcısı ÇİMTAŞ Boru İmalatları ve Tic. Ltd. Şti., BURSA Necmi SÜLOĞLU Üretim Hattı Takım Lideri Arçelik A.Ş. Buzdolabı İşletmesi, Eskişehir Ramazan TARHAN Endüstri Mühendisi Arçelik A.Ş. Kompresör İşletmesi, Eskişehir Sermet ANAGÜN Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türker TÜRKEN Takım Lideri Savronik A.Ş. Pınar GÜNAYDIN Malzeme Planlama ve Stok Kontrolü Lideri Tusaş Motor San. A.Ş.

Program Eğitim Amaçları Mezunlarımız, Bilimsel ve mühendislik yöntemlerini kullanarak, insan, makine, malzeme, bilgi, enerji ve finansal kaynaklardan oluşan bütünleşik sistemlerin tasarımı, işletilmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili olarak istihdam edilir. Mezuniyetlerini izleyen beş yıl içerisinde yönetici konumuna yükselir. Kurumsal kaynak planlaması, finansman, bilişim teknolojileri ve ergonomi ile ilgili alanlara esneklikle uyum sağlar. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, akademik ve kişisel gelişimine devam eder.

Eğitim Amaçlarının; Anadolu Üni. , Müh Eğitim Amaçlarının; Anadolu Üni., Müh. Fakültesi ve Endüstri Mühendisliği’nin Özgörevleriyle Uyumu EĞİTİM AMAÇLARI ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ   Mezunlarımız, Bilimsel ve mühendislik yöntemlerini kullanarak, insan, makine, malzeme, bilgi, enerji ve finansal kaynaklardan oluşan bütünleşik sistemlerin tasarımı, işletilmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili olarak istihdam edilir. Mezuniyetlerini izleyen beş yıl içerisinde yönetici konumuna yükselir. Kurumsal kaynak planlaması, finansman, bilişim teknolojileri ve ergonomi ile ilgili alanlara esneklikle uyum sağlar. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, akademik ve kişisel gelişimine devam eder. ÖZGÖREVLER ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Kent, bölge, ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla, Bilim, teknoloji, sanat ve spor alanlarında eğitim, araştırma ve projelerle evrensel bilgi ve kültür birikimine katkı sağlamak, Her yaştaki bireye nitelikli ve özgün, uzaktan ve örgün öğrenme olanakları sunmak, Toplumsal gereksinimleri öngörerek yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmektir. MÜHENDİSLİK- FAKÜLTESİ Sürekli iyileşme anlayışıyla; farklı öğrenme ortamları sunarak evrensel mühendisler yetiştirmek, disiplinlerarası yaklaşımla bilgi ve teknoloji üretmek ve toplumun kullanımına sunmak. Üretim ve hizmet sistemleri tasarımı, yönetimi ve iyileştirilmesine yönelik bilimsel yöntemleri sunmak; Bilgi teknolojilerini ve ingilizceyi etkin kullanabilen, analitik düşünebilen ve temel değerlerimizi benimsemiş endüstri mühendisleri yetiştirmek;Yapılan araştırma ve uygulamalarla evrensel bilime katkı sağlamak.

Eğitim Amaçları Program Eğitim Amaçları Performans Göstergeleri   Program Eğitim Amaçları Performans Göstergeleri Gerçekleşen Değerler (2011) Hedef Değerler (2014) Gerçekleşen Değerler (2016) (2021) Bilimsel ve mühendislik yöntemlerini kullanarak, insan, makine, malzeme, bilgi, enerji ve finansal kaynaklardan oluşan bütünleşik sistemlerin tasarımı, işletilmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesiyle ilgili olarak istihdam edilir. Mezuniyetlerini izleyen ilk iki yıl içerisinde istihdam edilen mezun oranı. % 89 % 95 %97 % 98 Mezuniyetlerini izleyen beş yıl içerisinde yönetici konumuna yükselir. Girişimci olarak kendi işini kuran veya bir işletmede yönetici konumunda çalışan mezun oranı. % 6 % 10 %201 %25 Kurumsal kaynak planlaması, finansman, bilişim teknolojileri ve ergonomi ile ilgili alanlara esneklikle uyum sağlar. İlgili alanlarda çalışan mezun oranı. % 24 %35 %352 %37 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, akademik ve kişisel gelişimine devam eder. Lisansüstü eğitimini tamamlamış veya sürdüren mezun oranı. % 22 %30 %26

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI   ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI PÇ1 Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ2 End.Müh. ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ4 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. PÇ5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI   ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI PÇ7 Türkçe ve/veya İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. PÇ8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. PÇ9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. PÇ10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. PÇ11 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. PÇ12 İş dünyası ile araştırma ve uygulama alanlarında işbirliği kurma becerisi. PÇ13 Bir kurumsal kaynak planlaması yazılımı kullanabilme ve/veya finansal yönetimde sayısal yöntemleri uygulama becerisi

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARININ DERSLERLE İLİŞKİSİ 1= Az katkısı var, 2= Orta düzeyde katkısı var, 3= Tam katkısı var Kod Ad PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 ARY202 Araştırma Yöntemleri 1 3 2 BİL158 Fundamentals of Information Technology BİM211 Visual Programming BİL255 Advanced Computer Programming BİM405 Project Management BİL409 Decision Support Systems ENM102 Introduction to Industrial Engineering ENM203 Linear Programming ENM212 Integer Programming and Network Models ENM214 Production Methods and Material Selection ENM301 İş Etüdü ENM304 Yatırım Planlama ve Analizi ENM306 Stochastic Models ENM307 Simulation ENM308 Production Planning and Control I ENM309 Endüstriyel Bilgi Sistemleri ENM310 Deney Tasarımı ve Regresyon Analizi ENM312 Üretim Sistemleri Analizi ENM313 Mühendislikte Matematiksel Programlama Modelleri

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARININ DERSLERLE İLİŞKİSİ 1= Az katkısı var, 2= Orta düzeyde katkısı var, 3= Tam katkısı var Kod Ad PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 ENM315 Nonlinear Programming 3 2 1 ENM317 Mühendislik İstatistiği ENM401 Production Planning and Control II ENM407 Systems Analysis ENM411 Tesis Planlaması ENM413 Üretim ve Servis Sitemlerinde Planlama ve Çizelgeleme ENM415 Tasarım, Yaratıcılık ve İnnovasyon ENM420 Servis Sistemleri ENM426 Ergonomi ENM427 Endüstri Mühendisliğinde Özel Konular ENM428 Endüstri Mühendisliği Uygulamaları ENM432 Yalın Düşünce ve Yalın Üretim Yönetimi ENM435 Mühendislik Seminerleri ENM436 Mühendislik Seminerleri-II FİN306 Sermaye Piyasaları FİZ105 Fizik I FİZ106 Fizik II FİZ107 Fizik Laboratuvarı I FİZ108 Fizik Laboratuvarı II

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARININ DERSLERLE İLİŞKİSİ 1= Az katkısı var, 2= Orta düzeyde katkısı var, 3= Tam katkısı var Kod Ad PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 HUK252 İş Hukuku 1 3 2 İKT151 Genel İktisat İKT356 Mühendislik Ekonomisi İNG250 Reading and Speaking in English İNG360 English for Business İST213 Olasılık İST411 Time Series Analysis İST415 Financial Markets and Institutions İŞL116 İşletmenin Temelleri İŞL206 Yönetim ve Organizasyon KIM113 General Chemistry KIM115 General Chemistry Laboratory MAT219 Diferansiyel Denklemler MAT251 Lineer Cebir MAT805 Genel Matematik I MAT806 Genel Matematik II MEK215 Statics Strength of Materials MUH210 Genel ve Maliyet Muhasebesi SHU420 Lojistik Yönetimi TAR165 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I TAR166 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II TKY302 Kalite Kontrolü TKY405 Toplam Kalite Yönetimi TÜR125 Türk Dili-I TÜR126 Türk Dili-II TRS102 Teknik Resim

DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖÇ-PÇ İLİŞKİSİ-Örnek   PROGRAM ÇIKTILARI 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI Toplam katkı puanı 16 18 Toplam/ (3x7) 0,76 0,86 0,10 0,38 0,33 0,14 0,00 Katkı düzeyi

PROGRAM ÇIKTILARINA ERİŞİM DÜZEYİ ÖLÇÜMÜ

PROGRAM ÇIKTILARINA ERİŞİM DÜZEYİ ÖLÇÜMÜ

PROGRAM ÇIKTILARINA ERİŞİM DÜZEYİ ÖLÇÜMÜ Program çıktılarına erişim oranları

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÇEVRİMİ

ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÇEVRİMİ Bölüm vizyon,misyon, program eğitim amaçları taslak olarak Eğitim Öğr.Kur.’ca belirlendi. Program çıktıları taslak olarak belirlendi. Bölüm Akademik Kurulun’ ca belirlenecek Dış paydaşlar Eğitim planını belirle/ gözden geçir/ onayla/ duyur. İlave faaliyetler(Bölüm stratejik planını oluştur, onayla, yayınla) (3 Yıllık) Program eğitim amaçlarını belirle/gözden geçir Program çıktılarını belirle/gözden geçir SWOT Analizi. A.Ü.vizyon, misyon, stratejik plan Ders veren öğretim üyelerince hazırlanacak. MMF vizyon, misyon, stratejik plan Dış paydaşlardan ve SWOT analizinden veri toplar, analiz eder, Öğrenme çıktıları. İlave faaliyetler.(Bölüm stratejik planına bağlı olarak faaliyetleri belirle, gözden geçir, onayla, yayınla) (Yıllık) Önlem al. Önlem al. Performans göstergelerini gözden geçir. (Yıllık) Eğitim planını uygula. Faaliyetleri uygula. İşveren anketleri Tüm mezun anketleri Diğer üniversitelerin eğitim planları Sivil toplum örgütleri görüşleri Öğrenci anketleri Öğrenci temsilcileri toplantısı Yeni mezun anketleri Öğrenci odak grup toplantıları Ders başarı sonuçları Geçme /kalma oranı Öğrenci ders değerlendirme anketleri Genel performans göstergelerini gözden geçir.

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ   ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ PÇ1 Matematik, fen bilimleri ve endüstri mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. Eğitim Programında Matematik Derslerine Yönelik İyileştirme Çalışmaları PÇ2 End.Müh. ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.  Bitirme Projesi İyileştirme Çalışmaları PÇ3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. Eğitim Programında Optimizasyon Alanına Yönelik İyileştirme Çalışmaları PÇ4 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. Laboratuvarlara Yönelik İyileştirme Çalışmaları Eğitim Programında Mesleki Seçmeli Ders Havuzuna Yönelik İyileştirme Çalışmaları PÇ5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. Eğitim Programında İstatistik Alanına Yönelik İyileştirme Çalışmaları PÇ6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. Endüstri Mühendisliği Kulübü Faaliyetleri

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ   ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİ PÇ7 Türkçe ve/veya İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. Erasmus Öğrenci Değişim Programı Erasmus Stajı Farabi Programı İngilizce olarak açılan ders sayıları ve içerikleri PÇ8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. Western Michigan Üniversitesi ile işbirliği İnternet üzerinden ders kaynaklarının paylaşılması Mühendislik Seminerleri Dersleri PÇ9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.  Seminer, staj ve kulup faaliyetleri PÇ10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. Endüstri Mühendisliği Kulübü Faaliyetleri Proje Fuarı ve çeşitli yarışmalara katılımları konusunda öğrencilerin teşvik edilmesi PÇ11 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; endüstri mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. PÇ12 İş dünyası ile araştırma ve uygulama alanlarında işbirliği kurma becerisi. Stajlara Yönelik İyileştirme Çalışmaları PÇ13 Bir kurumsal kaynak planlaması yazılımı kullanabilme ve/veya finansal yönetimde sayısal yöntemleri uygulama becerisi Bir SAP danışmanlık firması ile ortak yeni mesleki seçmeli ders açılması

MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ Rapor Hazırlama: Tamamlandı Saha Ziyareti: 11-12-13 Aralık

TEŞEKKÜR EDERİZ.