İşletmelerde Küçülme
Her bir işletme kendi kapasitesine uygun iş ve iş gücüne sahip olmalıdır İşletmede yer alan her bir çalışan için katkı/maliyet analizi yapmak mecburiyetindedir. Küçülme, işletmenin performansını artırmak amacıyla işgücünün azaltılmasını öngören “bilinçli” bir karardır.
Küçülme işletme yönetiminin bilinçli olarak aldığı kararlar ve uyguladığı stratejiler ile personel sayısını, maliyetleri ve iş ve süreçleri azaltmasıdır.
Küçülmenin amaçları: Maliyetleri düşürmek Karar sürecini hızlandırmak Rakiplerin davranışlarına daha kısa sürede cevap verebilmek İletişim aksaklıklarını azaltmak Daha çok sonuca dönük çalışır hale gelmek İşletme içi süreçlerden çok müşteri ihtiyaçlarına odaklanmak
Küçülmenin amaçları: Güçlendirmeyi hızlandırmak Verimliliği artırmak Yeni fikirlerin kısa sürede uygulanmasını sağlamak Kişisel sorumlulukları daha kolay izlemek
Örgütsel Küçülmenin Etkileri İşgörenlere etkileri İşten çıkarılanlar İşte kalanlar İşletmeye etkileri
Kaynakça Tamer KOÇEL, İşletme Yöneticiliği. Beta Yayınları. Dilaver TENGİLİMOĞLU, E. Asuman ATİLLA, Meral BEKTAŞ. İşletme Yönetimi. Seçkin Yayınları. Selen DOĞAN ve Özge DEMİRAL, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, 2008, ss. 1–22.