BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Rousseau: Doğuşta sahip olmadığımız ve yetişkin olarak kullandığımız her şeyi bize eğitim kazandırır. Kant: İnsan yalnızca eğitim ile insan olabilir. Niemeyer:
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SOSYAL DAVRANIŞ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1 EĞİTİM İLE İLGİLİ KAVRAMLAR (3. HAFTA)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
HEDEFLERİN / KAZANIMLARIN
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
BELLEK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR

Amaçlarımız Bu bölümde, eğitim bilimleri alanında kullanılan temel kavram ve ilkelerin tanımlaması yapılmış ve öğrenme ürünlerinin sınıflandırılması üzerinde durulmuştur.

EĞİTİM NEDİR? “Eğitim nedir?” sorusu, insanları tarih boyunca meşgul eden konulardan birisi olagelmiştir. Peygamberler, düşünürler, eğitim ve toplum konusu ile ilgili görüşler öne sürmüşlerdir. Kültürel değerlerin aktarılmasında, yeni kuşakların sosyalleştirilmesinde en önemli görev, eğitim kurumuna düşmüştür. Eğitimin üç özelliği vardır: Birincisi, bireyin davranışlarının amaçlanan yönde değiştirilmesi gerektiği; ikincisi, bireyde davranış değişikliğinin kendi yaşantısı yoluyla (düzenlenen bilgi ve çevre ile etkileşimi sonucu) gerçekleştiği; üçüncüsü ise, eğitimin planlı ve programlı bir süreç olduğudur.

Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir. Eğitimin amaçları, profesyonel kişiler eliyle geliştirilmeye çalışılır. Olumlu davranışların kazandırılması esastır. Belirli bir mekan ve ortamda, eğitim gerçekleştirilir. Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır. Formal Eğitim

İnformal Eğitim • Doğal ortam içerisinde kendiliğinden oluşur. • Planlı ve programlı değildir. • Öğreticiler profesyonel değildir. • Olumlu ve olumsuz yönde gelişebilir. • Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştiği ortam belirli değildir.

ÖĞRENME NEDİR? Öğrenme, daha önce hiç yapmadığınız bir şeyi yapabilmek ve onu tekrar yapabilecek kadar hatırlayabilmektir. Öğrenme, bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu bilgi veya davranışlarında meydana gelen kalıcı izli değişme olarak da tanımlanabilir. Bu tanıma göre öğrenme, bireyin çevresiyle etkileşimine bağlıdır.

ÖĞRETME NEDİR? Öğrenme, bireyin çevresi ile etkileşimi sonucunda davranışında meydana gelen nispeten kalıcı bir değişme anlamına geldiğine göre, öğretme de bireyin davranışında böyle bir değişiklik meydana getirme çabasıdır. Yani, öğretme, öğrenmenin sağlanması ya da davranış değişikliği meydana getirmek amacıyla çevrenin düzenlenmesi olarak tanımlanabilir.

Davranışçı öğrenme yaklaşımı ve bilişsel öğrenme yaklaşımı. NASIL ÖĞRENİYORUZ? Öğrenmenin nasıl gerçekleştiği konusunda farklı yaklaşımlar olmakla birlikte, bu yaklaşımları iki grupta özetlemek mümkündür: Davranışçı öğrenme yaklaşımı ve bilişsel öğrenme yaklaşımı.

NASIL ÖĞRENİYORUZ? Davranışçı Yaklaşım Bilişsel Yaklaşım

NASIL ÖĞRENİYORUZ? Bilgi İşlem Süreci Bilgi işlem modellerinin gelişiminde bilgisayar teknolojisi etkili olmuştur. Bilgisayar bilgi işlem süreci, bunları geliştiren insanların bilgi işlem sürecini açıklayan bir model vazifesi görmüştür.

Aşağıdaki şekilde, insan bilgi işlem sürecinin safhaları verilmektedir.

ÖĞRENME ÜRÜNLERİNİN SINIFLANDIRILMASI Bloom'un Eğitim Hedefleri Taksonomisi Bilişsel alan Duyuşsal alan Psikomotor alan

Bilişsel Alan Şeklin devamı bir sonraki slaytta yer almaktadır!

Bilişsel Alan

Duyuşsal Alan Alma 1 Belirli bir fikir, olay ya da uyarıcıya dikkat etme, bunlara karşı hoşgörülü olma ve belirli uyarıcıları diğerlerinden ayırarak seçme. 2 Belirli uyarıcılarla ilgilenme, onlara belli biçimlerde tepkilerde bulunma. Aktif katılım da denebilir. Tepkide bulunma 3 Bir davranış, olay ya da olguya önem verme; bir değeri diğerlerine tercih etme ve bir değere kendini adama. 4 Değer verme Farklı değerleri tutarlı bir değerler sistemi oluşturacak şekilde örgütleme. Örgütleme 5 Özümsenen değerlerle tutarlı bir yaşam felsefesi ya da dünya görüşü geliştirme. Bir değer ya da değerler bütünüyle nitelenmişlik

(1) Algılama (yorumlama) Bir becerinin nasıl yapıldığını izleme; hareketlerin farkına varma. (2) Kuruluş (hazırlanma) Bir motor hareket için zihinsel, bedensel ve duygusal yönden hazır olma. (3) Kılavuz denetiminde yapma (öğrenme) Bir beceriyi kendi başına, hiç kimseden yardım almadan, istenilen hassasiyette yapma. (4) Mekanizma (alışkanlık) Bir beceriyi, önce beceriyi yapan başka bir kişiyi taklit ederek ve daha sonra kendi kendine yaparak öğrenme.

dışavuruk (overt) faaliyet (5) Karmaşık dışavuruk (overt) faaliyet Karmaşık bir beceriyi kolayca, en az zaman ve enerji harcayarak yapma. (6) Uyarlama (değiştirme) Önceden kazanılan becerileri, yeni durumlarda kullanma. (7) Yaratma Yeni, orijinal bir motor davranış geliştirme.