Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Advertisements

Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Pazarlama Yönetimi Süreci
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
PAZARLAMA KARMASI.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İşletmelerde İletişim
İŞLETMELERİN KURULUŞU
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Balık yetiştiriciliğinde yer seçimi ve su kalitesi
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri

Ürün Ürün: fiziksel malları, fikirleri, hizmetleri kapsar.

Malların Sınıflandırılması Tüketim Mallarının Sınıflandırılması Endüstriyel Malların Sınıflandırılması Somutluk Özelliklerine Göre Mallar

Malların Sınıflandırılması

Endüstriyel Malların Sınıflandırılması Üretimde Dolaysız Olarak Kullanılan Mallar Üretime Destek Olan Mallar

Somutluk Özelliklerine Göre Mallar Dayanıksız Mallar Dayanıklı Mallar Hizmetler

Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Koruyucu Sağlık Hizmetleri Tedavi Edici Sağlık Hizmetleri Rehabilite Edici Sağlık Hizmetleri Sağlığın Geliştirilmesi Hizmetleri

Sağlık Kurumları için Ürün/Hizmet Karması ya da Bileşimi Sağlık kurumunun sunduğu hizmetlerin tamamına ürün/ karması ya da bileşimi adı verilir. Hizmet karması belirlenirken şu hususlara dikkat edilmelidir: Hizmet karması pazara yönelik olmalıdır. Hizmet karmasına alınacak hizmetlerin seçiminde rekabet gücü olana öncelik verilmelidir. Hizmet karması pazardaki değişmelere kısa sürede uyum sağlayabilecek biçimde geliştirilmelidir. Hizmet karması belirlenirken işletmenin iç koşulları da dikkate alınmalıdır.

Hizmet hattı Bir arada üretildikleri ve /veya dağıtıldıkları ve /veya tüketildikleri için aralarında talep ve/veya maliyetler açısından yakın ilişkiler bulunan hizmetlerdir.

Hizmet Hayat Eğrisi Hayat eğrisi modeli bir mal veya hizmetin ömrünü tahmin etmek ve yaşam süresi boyunca karşılaşacağı pazarlama sorunlarını incelemek ve çözmek amacı ile geliştirilmiş bir planlama aracıdır.

Hizmet Hayat Eğrisi Hizmet hayat seyrinde ürüne göre bazı aşamaları değişiklik gösterebilse de genelde 4 aşamadan oluşmaktadır. Giriş-sunuş (Tanıtma) Dönemi Büyüme (Gelişme veya Kabul) Dönemi Olgunluk Dönemi Gerileme (Düşüş) Dönemi

Yenilik Kabul Eğrisi

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815