Drama etkinlikleri planlanırken;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Çocuk ve Gençlik Yayınları. Plan  Dersin amacı, kapsamı, işlenişi  Dersin gerekleri  Dersin değerlendirilmesi BBY 164 Çocuk ve Gençlik Yayınları 2.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Bu bölüm; Aral,N., Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma, İstanbul: Morpa Yayınları. Aral, N. ve Gürsoy, F Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel.
EĞİTİMDE DRAMA.
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Doğum Öncesi Nedenler Annenin doğum öncesinde geçirmiş olduğu hastalıklar (özellikle hamileliğin ilk üç ayında geçirilen kızamıkçık, frengi, toksoplazma.
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Öğretimin Uyarlanması
Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Disiplin Sınıfta öğrenmeyi kolaylaştırıcı ortam oluşturulması için gerçekleştirilen işlemlerdir.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
MİMARİ PROJE VI--KAVRAMLAR;
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Drama etkinlikleri planlanırken; Çocuğun İlgileri İhtiyaçları Gelişim özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır.

Özel gereksinimli çocuklar için drama çalışmaları planlarken, çocukların özel ilgi, nesne ve konularından yararlanmanın yolları aranmalıdır.

Çocukların ilgi duyduğu nesne ve konular, öğretmen tarafından dikkate alınarak drama oyunlarına yansıtılmalıdır.

Çocuğa, öğretmenin ya da gruptan başka bir çocuğun model olması sağlanabilir.

Özel gereksinimli çocuklarla yapılan drama çalışmalarında çocukların ilgi süreleri engelleri ve engellerinin derecesi dikkate alınmalıdır.

Çocuklara başarı duygusunu yaşatacak olaylar yaşatılmalıdır.

Drama liderinin çocuğu iyi tanıması, özel gereksinimlerini bilmesi ve buna her zaman dikkat etmesi gerekmektedir.

Drama ortamında gerekli uyarlamalar yapılmalıdır.

YARARKANILAN KAYNAKLAR Önder, A. (2009). Okul Öncesi Çocukları için Eğitici Drama Uygulamaları. Ankara: Morpa Yayınları