Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Advertisements

TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İŞLETMELERİN KURULUŞU
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Pazarlama Planlaması.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Eğitsel Rehberlik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Sağlık Ortamında Şiddet
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
Hayvan Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı

İmaj, “birey ya da kurumlarla ilgili görüş ve düşüncelerin oluşturulması çabasıdır”

Kurumsal İmaj Kavramı Howard’a göre kurumsal imaj, “kurumu oluşturan tüm görsel, sözel ve davranışsal öğeleri kapsamaktadır”

Kurumun dışarıdan ve içeriden nasıl göründüğüdür. Kurumun büyüklüğü, kamuoyunda tanınmış olması, kurumun faaliyet ortamı ile ilgili kamuoyu görüşü, kurumun toplumsal ve çevresel duyarlılığı, istihdama katkısı…

Kurumsal imaj oluşturmanın bazı amaçları Kurumun adını taşıyan her ürün için güven yaratma, Yeni bir ürünün kabulünü kolaylaştırma, Kurumun yeni yetenekleri keşfetmesini sağlama, Kurumda çalışanların çalıştıkları yerden memnun olup o kurumda kalıcı olmalarını sağlama, Satışlara yardımcı olma, Nitelikli eleman istihdam edilmesi Kuruluşun varlığını ve faaliyetlerini bilen insanların sayısını artırma, Kuruluş hakkında olumlu görüşler yayan liderler kazanma.

Kurumsal imaj oluşturmada kurumların yapabileceği çalışmaları: fiziksel unsurlara (görsel kimliğe) ilişkin çalışmalar, sosyal sorumluluk çalışmaları, iletişim etkinlikleri ve kaliteye yönelik çalışmalar biçiminde sıralamak mümkündür.

Sağlık kurumlarında kurum imajını etkileyen faktörler Kurumsal İletişim; hastalarla tedavi sonrası iletişim/takip/ilgi, randevu sisteminin olması, hastaların "hasta hakları" hususunda bilgilendirilmesi, sağlık kurumu içinde bölümlere ulaşım, hasta bilgilerinin gizliliğine uyma, sağlık kurumunun halka yönelik eğitim çalışmaları düzenlemesi, sağlık kurumunun sorulan sorulara (telefon, faks, mail yoluyla) cevap veriyor olması, verilen sözlere sadakat, yöneticilerinin kendi çalışanları ile iletişimi, hastalara hekim seçme hakkı verilmesi

Hizmet Kalitesi; sıra bekleme süresinin azlığı, hasta odalarının kalitesi, sağlık kurumunun güvenilirliği, sağlık kurumunun tıbbi donanımı, yemeklerin kalitesi, sağlık kurumunun temizliği, bekleme yerlerinin uygunluğu

Görünüm; sağlık kurumunun tabelası-logosu, sağlık kurumunun sosyal projelerde yer alması, sağlık kurumunda çevre bilincinin var olması

Personelin Niteliği; personelin sayıca yeterliliği, yöneticilerinin nitelikli olması, çalışanların nitelikli olması, sunulan sağlık hizmetlerinin çeşitliliği, personelin çalışma saatlerine uyması

Davranış; hemşirelerin davranışı, hekimlerin davranışı, çalışanların davranışı

Fiziki Yeterlilik; sağlık kurumunun binasının dış görünüşü, sağlık kurumunun iç dekorasyonu ve genel olarak fiziki şartların yeterliliği

Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815