ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 STANDARDIN REVİZYONU
MODÜL 4 Organizasyon.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
ISO 9001:2008 GEÇİŞ EĞİTİMİ 22/01/2009.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
UNIVERSAL GmbH September 2015.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ STANDART TEMEL EĞİTİM NOTLARI
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

ISO 9001:2015 standardı – 1 - 4 Maddelerinin Tanıtımı 4. Hafta

ISO 9001:2015’in yapısı 0 Giriş 1 Kapsam 2 Atıf Yapılan Standart ve/veya Dökümanlar 3 Terimler ve Tarifler 4 Kuruluşun Bağlamı 5 Liderlik 6 Planlama 7 Destek 8 Operasyon 9 Performans Değerlendirme 10 İyileştirme

0. Giriş 0.1 Genel Kalite yönetim sistemini uygulamaya karar vermek, bir kuruluş açısından stratejik bir karardır. - kuruluşun genel performansını arttırma - sürdürülebilir kalkınma

0. Giriş Bu standart kuruluşların - müşteri şartları - ürüne uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartları - kendi şartlarını karşılama yeteneğini göstermek için kullanılabilir. Doğrulamayı yapanlar: - Belgelendirme kuruluşları - Kendi kendini - Müşteriler Standart, tekdüze bir sistem/dökümantasyon öngörmemektedir.

0. Giriş Ayrıca - müşteri memnuniyetini arttırmak için fırsatlar - Kuruluşun bağlamı (durumu) ile ilgili risk ve fırsatlar Ortaya çıkar.

0. Giriş Bu standart, - Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al (PUKÖ) döngüsü - Risk temelli düşünme içeren proses yaklaşımını uygular.

0. Giriş 0.2 Kalite yönetim prensipleri (Bkz. KY prensipleri)

0. Giriş 0.3 Proses Yaklaşımı 0.3.1 Genel (Bkz. KY prensipleri “Proses Yaklaşımı”)

0. Giriş 0.3 Proses Yaklaşımı 0.3.2 Genel Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al 0.3.3 Risk temelli düşünme Risk temelli düşünme, etkin bir kalite yönetim sistemine erişmek için esastır.

0. Giriş 0.4 Diğer yönetim sistemleriyle uyumluluk ISO 9000 ve 9004 ile ilişkileri vurgulanmıştır.

1. Kapsam 1.1 Genel Bu Standard aşağıdaki durumlarda, bir kuruluşun kalite yönetim sisteminin karşılaması gerekli şartlan kapsar: a) Müşteri ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartlarını karşılayan ürünü, düzenli olarak sağlama yeteneğini göstermeye ihtiyaç duyduğunda, b) Sistemin sürekli iyileştirilmesi ve müşteri ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartlarına uygunluk güvencesi için gereken prosesler dahil sistemi etkin olarak uygulayarak müşteri memnuniyetini arttırmayı amaçladığında. Not 1 -Bu Standardda «ürün» veya «hizmet» terimi ile müşteri için amaçlanan veya müşteri tarafından talep edilen ürün kastedilmiştir: Not 2 -Birincil ve ikincil mevzuat şartları yasal şartlar olarak da ifade edilebilir.

2. Atıf Yapılan Standart ve/veya Dökümanlar ISO 9000:2015 standardı ISO 9001:2015’in uygulanması için zorunludur.

3. Terimler ve Tarifler ISO 9000: 2015 standardındaki terim ve tarifler geçerlidir.

4. Kuruluşun Bağlamı 4.1 Kuruluş ve Bağlamının Anlaşılması Kuruluş, amacı ve stratejik yönü ile ilgili olan ve kalite yönetim sistemlerinin amaçlanan sonucuna/sonuçlarına ulaşabilme yeteneğini etkileyen, iç ve dış hususları tayin etmelidir. Kuruluş bu iç ve dış hususlarla ilgili bilgiyi izlemeli ve gözden geçirmelidir. SWOT Analizi yapılabilir. Madde 4.1'de, organizasyonun kendine ve içinde faaliyet gösterdiği pazar / çevreye bakması beklenmektedir. Bu gözden geçirmenin amacı, kuruluşun, pazar beklentilerini ve yasal gereklilikleri karşılarken, aynı zamanda müşterilerin ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetler sunarak sürdürülebilir ve kârlı bir şekilde büyümesini sağlamak için nelerin önemli olduğunu anlamalarını sağlamaktır.

4. Kuruluşun Bağlamı

4. Kuruluşun Bağlamı 4.2 İlgili Tarafların İhtiyaç ve Beklentilerinin Anlaşılması Kuruluş, müşteri ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat hükümlerini karşılayan ürünleri ve hizmetleri düzenli olarak sağlama yeteneğine etkisi veya potansiyel etkisinden dolayı, aşağıdakileri belirlemelidir: Kalite yönetim sistemi ile ilgili tarafları (müşteriler, hükümetler, ticaret birlikleri vb.) Bu ilgili tarafların kalite yönetim sistemi ile ilgili şartları Kuruluş bu ilgili taraflar hakkındaki bilgileri ile bu tarafların şartlarını izlemeli ve gözden geçirmelidir. (örn. Pazar araştırmaları yapabilir)

4. Kuruluşun Bağlamı 4.3 Kalite Yönetim Sisteminin Kapsamının Belirlenmesi Kuruluş, kapsamı belirlemek amacıyla, kalite yönetim sisteminin sınırlarını ve uygulanabilirliğini tayin etmelidir. Kapsam belirlenirken aşağıdakiler değerlendirilmelidir: İç ve dış hususlar (madde 4.1) İlgili tarafların şartları (madde 4.2) Kuruluşun ürün ve hizmetleri Kapsam dökümante edilmiş bilgi şeklinde bulunmalı ve muhafaza edilmelidir. Uygulanabilir olmadığı tayin edilen şartların uygulanamama gerekçesi açıklanmalıdır.

4. Kuruluşun Bağlamı 4.4 Kalite Yönetim Sistemi ve Prosesleri 4.4.1 İhtiyaç duyulan prosesler ve bunların etkileşimini içeren bir kalite yönetim sistemi kurmalı, uygulanmalı, sürekliliği sağlanmalı ve sürekli iyileştirilmelidir. Kuruluşun uygulamaları aşağıdakileri içermelidir: - Proseslerin girdi ve çıktılarının belirlenmesi - Proseslerin sıralamasının ve etkileşimlerinin belirlenmesi - Proseslerin etkin bir şekilde çalıştırılması ve kontrolü için kriterler ve yöntemlerin belirlenmesi - İhtiyaç duyulan kaynakların belirlenmesi ve varlığının güvence altına alınması - Yetki ve sorumlulukların belirlenmesi - Risk ve fırsatların belirlenmesi (Madde 6.1) - Proseslerin değerlendirilmesi ve istenen sonuçlara ulaşmayı güvence altına almak için gerekli değişikliklerin uygulanması - Proseslerin ve KYS’nin iyileştirilmesi

4. Kuruluşun Bağlamı 4.4.2 İhtiyaç duyulan ölçüde, 4.4 Kalite Yönetim Sistemi ve Prosesleri 4.4.2 İhtiyaç duyulan ölçüde, - Bu proseslerin işletimini desteklemek için dökümante edilmiş bilgiyi muhafaza etmeli - Dökümante edilmiş bilgiyi sürdürmelidir.