ARAŞTIRMANIN AŞAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
Makale İnceleme Soruları
Kaynak Gösterme.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
MİCROSOFT WORD 97.
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yazım Aşaması.
KONUNUN TESPİTİ.
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Öz et.
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Burcu Yılmaz – İ brahim Mert Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
ARAŞTIRMA TASARIMI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Ayşe AK İ DA Ğ I Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
NOT TUTMA.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ DÖNEM PROJESİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
TEZ İ YAYIMLAMAK VEYA YAYIMLAMAMAK! Doç. Dr. Levent DEN İ Z, Marmara Üniversitesi, Atatürk E ğ itim Fakültesi,
ANLATIMA HAZIRLIK.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
MAKALE YAZIM AŞAMALARI
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KAYNAK GÖSTERİMİ Başkalarına ait ve özgün olan fikirlerin alındıkları kaynakların gösterilmesi gerekir. Bilimsel araştırmalarda kaynak gösterme, bilim.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
ARAŞTIRMANIN BİÇİMSEL YAPISI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Araştırma Sürecinin Aşamaları
Görev 2 7 Aralık a kadar Görev 2’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor. İkinci görev 30 puan Şablonda Görev 2 ’de belirtilen.
Araştırma Makalesi Giriş Bölümünün Yazımı Dr. Sedat ZİYADE A.D.E.M
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bitirme tezi nasıl yazılır
HİTİT ÜNİVERSİTESİ Akademİk açIk erİşİm sİstemİ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Kaynakların Değerlendirilmesi
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI III: METİN AKTARMALARI
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

ARAŞTIRMANIN AŞAMALARI PROF.DR.ABDULLAH DEMİR

ARAŞTIRMANIN AŞAMALARI Konuyu seçmek Konuyu sınırlandırmak Hipotez oluşturmak Yöntem belirlemek Geçici plan hazırlamak Kaynak toplamak Okumak ve not almak Yazmak

KONUYU SEÇMEK Konuyu seçme araştırmanın yarısıdır Araştırmacı konuyu belirlemeyi aceleye getirmemeli, konu hakkında araştırma ve okumalar yapmalıdır. Genel okumalar yaptıktan sonra uzman kişilerden görüş alınmalıdır.

Seçilen konu araştırmacının yeteneklerine, araştırmaya ayırabileceği zamana uygun olmalıdır. İlgi alanına göre teorik ya da uygulamalı bir konu seçilebilir Konu seçerken araştırmanın ne kadar sürede bitirileceği de hesap edilmelidir.

KONUNUN NİTELİKLERİ İLGİ YENİLİK ÖNEM BİLİMSEL YETERLİLİK BİRİNCİ EL KAYNAKLAR KAYNAK YETERLİLİĞİ

KONUYU SINIRLANDIRMAK Araştırmada amaç konuyu ayrıntılı bir şekilde incelemektir Zaman, yer ve içerik açılarından sınırlandırma Konu, araştırmayı imkansızlaştıracak kadar da daraltılmamalıdır.

HİPOTEZ OLUŞTURMAK Hipotez, araştırmanın çözmeyi amaçladığı problem konusunda, doğruluğu ispatlanmamış bir öneridir Hipotez kısa, sade bir düz cümle ya da soru cümlesi olabilir. Hipotez ilk okumalardan sonra araştırmacının aklına gelen önçözüm ya da öndoğrudur.

Araştırma süresince elde edilen bilgiler ışığında hipotezin doğruluğu test edilir ve hipotez kısmen veya tamamen doğrulanır ya da yanlışlanır. Araştırmacı kaynakları değerlendirirken hipotezi bir elek olarak kullanır.

YÖNTEM BELİRLEMEK Araştırmada gözlem, deney, anket, görüşme, istatistik, arşiv belgeleri ya da yayınlanmış eserlerden faydalanma yöntemleri kullanılmaktadır. Bu yöntemlerden bir tanesi ya da bir kaç tanesi bir araştırmada kullanılabilir. Hukukla ilgili araştırmalarda ağırlıklı olarak kitap, makale, mahkeme kararları, kanunlar gibi yayınlanmış kaynaklar kullanılmaktadır. Bununla birlikte anket, görüşme, gözlem gibi yöntemler de kullanılabilir.

GEÇİCİ PLAN HAZIRLAMAK Araştırmacı ilk okumada kullandığı kaynaklardan da faydalanarak geçici bir plan hazırlar. Araştırma ilerledikçe geçici planda gerekli bazı değişiklikler yapılabilir. Geçici planda bölüm başlıkları, ana başlıklar ve alt başlıklar yer alır. Geçici plan hazırlanırken benzer araştırmaların planlarından faydalanılabilir.

KAYNAK TOPLAMAK Hukuk araştırmalarında kitaplar, bültenler, makaleler, gazeteler, raporlar, yıllıklar, tebliğler, arşivler, internet, görüşmeler, anketler gibi çeşitli kaynaklar kullanılır. Ulaşılan kaynağın kaynakçası incelenerek yeni yeni kaynaklar belirlenir Kural olarak araştırmacı konuyla ilgili bütün kaynakları görmeli ve bunları kullanmalıdır. Toplanan kaynaklar bibliyografya kartlarına kaydedilebileceği gibi bilgisayarda da muhafaza edilebilir.

OKUMAK VE NOT ALMAK Kaynak toplama işlemi devam ederken okuma ve not alma işlemleri de yapılır. Ulaşılan her kaynağın tamamının okunması gerekmez. Kaynağın hipotezle ilgili bölümü, girişi, sonucu ya da tamamı okunabilir Okunan yerler özetlenerek geçici plana göre ilgili kısımlara kaydedilir.

YAZMAK Yeterince kaynak toplanması, kaynakların ilgili oldukları konulara göre tasnif edilmesi ve konuya hakim olacak kadar okuma yapılması yazmayı kolaylaştırır. Araştırma yöntemleri yazmanın altyapısını oluşturmakla birlikte zamanla herkes kendine has bir yazım tarzına sahip olur. Okuduğumuz kaynaklarda yer alan bilgileri aynen alıp yazmak makbul değildir.

Bir araştırmanın kaleme alınması sırasında dilbilgisi kurallarına uyulmalıdır. Cümleler çok uzun olmamalı, çok kısa da olmamalıdır. Yazıda bütünlüğü korumak gerekir. Görüşleri delillendirmek gerekir.

İLK MÜSVEDDENİN YAZILMASI İlk yazımda mükemmellik aramadan, taslak bir metin yazılır Araştırmanın ilerleyen safhalarında bu metin üzerinde düzeltmeler ve eklemeler yapılır. İlk taslak metinde araştırmanın bütün kısımlarının bulunması gerekmez.

Kısaltmalar, giriş, sonuç, ekler gibi bölümler daha sonra ilave edilir. Araştırmanın yazılmasına birinci bölümden başlanır. Giriş ve sonuç, bölümler tamamlandıktan sonra yazılır. İlk yazımda dipnotların kurallara uygun olarak atılması şart değildir, kelimenin sonuna parantez içinde yazarın soyadı ve sayfa numarası yazılması yeterlidir Kapalı ve anlaşılmaz ifadelerden kaçınmak gerekir. Akademik üslup kimsenin anlamadığı şekilde yazmak değildir.

Akıcı bir üslup kullanılmalıdır Akıcı bir üslup kullanılmalıdır. Şiir, hikaye, roman, deneme gibi edebi eserler okumak, üslubumuzu akıcı hale getirir. Konuyla doğrudan ilgili olan şeyleri metnin içine, dolaylı ilgisi olanları dipnota koymak gerekir. Her paragrafta bir fikir anlatılmalıdır. Ancak istisnai olarak bir paragrafta birden fazla fikirden bahsedilebilir.

İLK MÜSVEDDENİN DÜZELTİLMESİ İlk müsvedde yazıldıktan sonra baştan sonra okunup üslup ve dilbilgisi açısından düzeltmeler yapılır. Ön kısım, metin kısmı ve son kısmında yer alması gereken bölümler araştırmaya eklenir.

SON OKUMA Yazma işi tamamlandıktan sonra yazılan metin bir kenara bırakılıp bir kaç gün beklenilir. Bu süre içerisinde yazılan konunun atmosferinden çıkılmış ve daha tarafsız bir okuma sağlanmış olur Sonra dingin bir kafa ile tez yeniden okunur ve hatalar düzeltilir. Metin üslup yönünden düzeltilir, düzgün kelimeler seçilir, dil bilgisi hataları giderilir Konuyu bilenlere okutma