Ziyafet ve İkram Hizmetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YİYECEK İÇECEK BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON YAPISI ZEYNEP ASLAN
MÖNÜ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
STRATEJİK PLANLAMA VE AMAÇLAR SİSTEMİ
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
HAFTA I.
Finansal Planlama ve Kontrol
Finansal Planlama ve Kontrol
Tamir Bakım Planlaması
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Pazarlama Yönetimi Süreci
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
BÜTÇELERİN KONTROLÜ.
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Fiyatlandırma ve Ödemeler
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Toplu pazarlık gücü.
Girişimcilik.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
TBS’de yönetİm.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
YÖNETİM FONKSİYONLARI
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
MENÜ PLANLAMA ve MENÜ PLANLAMA İLKELERİ
TBS’ de ÜRETİM (HAZIRLAMA VE PİŞİRME)
Geleneksel Servis Türleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
“Mizan Plas” (Mise en Place) nedir? Kısaca açıklayınız.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
MİZAN PLAS (MISE EN PLACE): SERVİSE ÖN HAZIRLIK Emir Hilmi Üner
Geleneksel Servis Türleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
FİNANSAL YÖNETİM.
KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE MALİYET ANALİZİ
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİK DEĞERLENDİRME VE KONTROL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

Ziyafet ve İkram Hizmetleri Emir Hilmi Üner

Ziyafet Organizasyonlarında Planlamanın Önemi Yiyecek içecek Departmanı Yöneticisi, banket müdürü ve banket şefinin bu çerçevede yaptıkları çalışmalar: Mizan plas çalışmalarının planlanması Menü planlaması Menünün fiyatlandırılması Masa ve salon düzeninin planlanması Servis akış düzeninin belirlenmesi

Ziyafete ilişkin zaman çizelgesinin hazırlanması Haftalık ziyafet listelerinin hazırlanması ve salon tahsislerinin belirlenmesi Diğer planlama çalışmaları

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Konaklama işletmelerinde uygulanan fiyatlandırma yöntemleri işletme yöneticisinin bilgisine ve anlayışına, konaklama işletmesinin içinde bulunduğu endüstri kesiminin yapısına ve özelliklerine, işletmenin olanaklarına, rakip işletmelerin izledikleri politikalara ve devlet politikalarına bağlıdır. Yiyecek-içecekleri fiyatlandırmada kullanılan yöntemler sübjektif fiyatlandırma yöntemleri ve objektif fiyatlandırma yöntemleri seklinde ikiye ayrılarak incelenebilir.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Sübjektif /Geleneksel Fiyat Belirleme Yöntemleri: Geçmişte yaygın olarak uygulanan günümüzde ise küçük ölçekli işletmelerde kullanılan fiyat belirleme yöntemleridir. Bu yöntemleri kullanan yöneticiler veya konaklama işletmesi sahipleri yiyecek içeceklerin maliyeti ve kâr hesaplamaları üzerinde çok fazla durmazlar. Sübjektif yöntemlerde fiyatlar genellikle yöneticilerin veya işletme sahiplerinin sezgi ve deneyimlerine bağlı olarak belirlenmektedir.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Sübjektif yöntemler her ne kadar günümüzde de kullanılıyorsa da sakıncaları ağır basan yöntemlerdir. Konaklama işletmelerinde kullanılan bazı sübjektif fiyatlandırma yöntemleri şunlardır:

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Lideri İzleme Fiyat Yöntemi: Sübjektif fiyat yöntemleri içinde yiyecek-içecekleri fiyatlamada en yaygın kullanılan yöntem lideri izleme fiyat yaklaşımıdır. Bu yöntemin bir üstünlüğü rekabete dayalı olmasıdır. Genellikle sattıkları yiyecek-içeceklerin maliyetleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmayan yöneticiler veya işletme sahipleri tarafından kullanılır.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Geçerli fiyat yöntemi: Bu yöntemde yiyecek-içecek müdürü, kendisini konuğun yerine koyar ve onun gözünde hizmet kalemlerinin ne fiyat edeceğini düşünür. Konuk açısından adil ve geçerli olabilecek fiyatları tahmin eder ve uygular. En yüksek fiyat yöntemi: Bu fiyatlama yönteminde, yiyecek-içecek müdürü, konuğun ödeyebileceği en yüksek fiyatları seçerek, uygular.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma Taktik Fiyat Yöntemi: Bu yöntemde, hizmet kalemlerinden birkaçı oldukça düşük fiyatlardan belirlenir. Bu sayede, hizmetlerin konuğa çekici geleceği ve ucuz fiyatlı kalemleri tercih ederken, diğer hizmet kalemlerini de satın alacağı düşünülür. Sezgisel Fiyat Yöntemi: Fiyatlar sadece sezgiye yönelik belirlendiğinde yönetici, konuğun ne düşündüğünü daha az dikkate alır. Konuk açısından ne fiyat ödeyeceği daha az düşünüldüğünden, geçerli fiyat yönteminden farklıdır.

Ziyafet Organizasyonlarında Fiyatlandırma 2.Objektif yöntemler Sübjektif yöntemlerin aksine bu yöntemlerde fiyatlama konusu ekonomi, finans, psikoloji ve pazar bilgilerine dayalı olarak bir sistem yaklaşımı içinde ele alınır. Fiyatlamanın, işletme amaçlarını gerçekleştirip gerçekleştirmediğini belirleyen temel bir görevi vardır. Dolayısıyla fiyatlama kararları yönetimin en önemli görevlerinden birini oluşturur.