FONKSİYONCULAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gelişim Psikolojisi temel kavramlar ve ilkeler
Advertisements

Psikolojinin Konuları
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Bilişsel Gelişim?.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
KURAMSAL VE AMPİRİK MAKALELER
ÖĞRENME STİLLERİ.
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
İdealist Eğitim Felsefesi
MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ
Psikoloji.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
1.PSİKOLOJİ BİLİMİNİN DOĞASI
1.1 GİRİŞ Bu kitap, çevre psikolojisi (environmental psychology) konusunda temel bilgileri kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. Çevre psikolojisini,
Mesleki Rehberlik.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE KURAMLAR VE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilimsel Yöntem Süreçleri
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Hukuksal Realizm.
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?
EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 2. KONU: KİŞİLİK ve SPOR
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Din Psikolojisinde Kullanılan Yaklaşımlar
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
DAVRANIŞÇILAR.
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
1/14 ÜNİTE-1 Psikoloji Bilimini Tanıyalım. 2/14 Psikoloji Nedir? (Etimolojik tanım) Psikoloji kavramı, “psyche” (ruh, nefes, zihin) ve “logos” (bilgi)
Nitel Araştırma Desenleri (Gömülü Teori)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
Psikolojiyi Tanımlamak
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

FONKSİYONCULAR

Psikolojinin başlı başına bir bilim olarak kurulmasında hemen hemen 20 yıl sonra 1900 yılı sıralarında chicago üniversitesinde John Dewey ve Angell gibi düşünürlerin önderliğinde bir grup psikolog, yapısalcıları psikolojinin konusunu çok dar tutmakla eleştirmişlerdir. Ünlü psikolog William James’de bu gruptan sayılmaktadır.

Onlara göre insan davranışlarını anlamak için sadece bilinç olaylarını çözümlemek ya da incelemek yeterli değildir.

Fonksiyoncular,bilinç olayları yanında insanın tüm uyum davranışları ile ilgilenmekle psikolojinin konusunu genişletmişler ve iç gözlem dahil bütün araştırma metodlarını kullanmışlardır.

Fonsiyoncular, davranışı, çevreye aktif bir uyum süreci olarak tanımlamışlar, yapısalcılardan farklı olarak zihnin içleminden çok zihinsel faaliyetler üzerinde durmuşlardır. Bu ekolün amacı algılama,düşünme,duygulanma ve irade gibi çeşitli içsel eylemlerin hayatta karşılaşılabilen türlü problemlerin çözümlenmesine nasıl yardım ettiğini açıklamaktadır. Bu ekol eyleme ve yararcılığa dönüktür.

Bu ekolün en tanınmış önderi Dewey’dir. Reflekslerin, soyut üniteler halinde ruhsal yaşamın temel öğeleri kabul edilmesine karşı çıkmış ve… Davranışın sürekli bir uyum ve yeniden uyum süreci olduğu üzerinde durmuştur.

Beden-zihin ayrımı düalist bir ayrım yapılamaz. Zihinsel davranışları incelerken yapısalcıların yaptıkları gibi bunların soyut olarak ele alınamayacağını her içsel yaşantının o anda süregelen bütün olayların bir parçası olarak görülmesi gerektiğini savunmuştur. Düşünceler, tasarımlar ve fikirler, içinde bulunulan şartlar ve sonuçlar bakımından incelenmelidir.

Dewey’in bu yaklaşımı içsel yaşantılarımızın ve davranışlarımızın,nedenlerini araştırmanın önemine dikkat çekmiştir. Dewey ayrıca ruhsal olayların sonuçları üzerinde durmakla olguların kendi başlarına iyi ya da kötü doğru veya yanlış olamayacağını,bunların ancak organizmayı götürdükleri yöne doğru değerlendirebileceklerini göstermiştir. Kuramları objektif metodlarla ölçme ve değerlendirme çalışmaları önem kazanmış ve psikolojinin bilimsel bir disiplin olmasını etkileyen önemli bir faktör olmuştur.

Bütün bu olumlu katkılarına rağmen fonksiyonculuk ilkeleri ve metodları belirli bir şekilde açıklamasına rağmen sistemli bir ekol olarak kurulamamıştır. Bir akım olarak kalmıştır.

Nuriye KOPUK G1002.10044