KAMU YÖNETİMİNDE SAYDAMLIK VE HESAPVEREBİLİRLİK PROF. DR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanı
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
ETİK VE SAYDAMLIK.
GÜVENLİK SEKTÖRÜNÜN PARLAMENTER GÖZETİMİ: BELÇİKA SİSTEMİ Yapısal ve Yasal Çerçeve.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
ŞEFFAFLIK VE ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ
İYİ YÖNETİŞİM.
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Bülent Şenver Liderlik Oyunları Kalıcı ve her durumda geçerli olan bir yaklaşım var mı? Etik Liderlik.
Stratejik Yönetim Kapasite Gelişimi
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
ve AĞBAĞLAR ÖRGÜSEL YÖNETİM Doç. Dr. Muhittin ACAR
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
Stratejik Yönetim.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
ETİK SÖZLEŞME.
TÜRKİYE’DE YOLSUZLUĞUN ÖNLENMESİ İÇİN ETİK PROJESİ
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
KENTSEL SİYASET-5. KENTSEL SİYASET-5 Kentsel Siyaset-5 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
Kamu Yönetiminin İşleyiş Sorunları. Yoğun norm düzeni içerisinde sürdürülen bürokratik işlemler aslında hizmetin kişisellikten uzak, eşitlik ilkesine.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
6.1. Sendikalar ve toplu sözleşme
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
SİCİL PERFORMANS.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM MEVZUATI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

KAMU YÖNETİMİNDE SAYDAMLIK VE HESAPVEREBİLİRLİK PROF. DR KAMU YÖNETİMİNDE SAYDAMLIK VE HESAPVEREBİLİRLİK PROF. DR. MUHİTTİN ACAR HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, İİBF SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ acar42@yahoo.com

NEDEN S & HV? “Sürdürülebilir Gelişme, Hukukun Üstünlüğü ve Yaşam Kalitesi” “...Demokratik, Laik ve Sosyal bir Hukuk Devleti” 3E: Etkinlik, Ekonomiklik ve Etkililik 3G: Güven, Güvenirlik ve Güvenlik

SAYDAMLIK (TRANSPARENCY) Yönetimin yapısının, işleyişinin ve icraatlarının vatandaşlar ve yetkili temsilcileri açısından açık, anlaşılabilir ve izlenebilir olmasıdır. Kamu kurumlarının planlarına, kararlarına ve eylemlerine dair bilgileri, bulguları ve belgeleri düzenli, düzgün ve doğru bir biçimde milletle ve milletin temsilcileriyle paylaşmasıdır.

HESAPVEREBİLİRLİK (ACCOUNTABILITY) Millet adına kaynak, yetki ve güç kullananların süreçlere, sorunlara ve sonuçlara ilişkin olarak millete ve görevlendirdiği temsilcilere bilgi ve izahat verme görevidir. Kamuyu ilgilendiren ve etkileyen karar, işlem ve eylemlere dair kamuya ve kamuoyuna bilgi ve gerekçe sunma yükümlülüğüdür.

TEMEL SORULAR Kim hesap veriyor? Kime hesap veriyor? Neyin hesabını veriyor? Nasıl hesap veriyor? Hesap verme sonucunda ne oluyor?

TEMEL VARSAYIMLAR Asil-vekil ilişkisi içtenlikle benimsenmiş Görev ve sorumluluklar belirginleştirilmiş Davranış ve performans ölçütleri açık ve seçik Veriler, enformasyon ve bilgi var ve erişilebilir Değerlendirme, denetim ve yaptırımlar etkili

TEMEL SORUNLAR Polarizasyon, Politizasyon ve Partizanlık Kliyentalist, Kümeci ve Kayırmacı Kültür Kayıtdışılık, Kapalılık ve Keyfilik Kayıtsızlık ve Korku(luk)lar Kurumsal Kapasite ve Kur.lararası Koordinasyon

STRATEJİK HESAPVEREBİLİRLİK ÖNGÖRÜ ÖLÇME ÖĞRENME ÖZENDİRME ÖDÜLLENDİRME ÖNLEME ÖDETME

5–S HESAPVEREBİLİRLİK MODELİ Sorumluluklar Bölümleme Belirleme Benimseme Standartlar Bütünleşiklik Bağdaşıklık Bağlayıcılık Saydamlık Bilgiler Belgeler Bulgular Sağlama Başvurular Biçimler Biçemler Sorgulayıcılık Birikim Bilinç Basınç

ÇÖZÜM VE ÖNERİLER Sorumluluklar Devletin ve diğer aktörlerin kapasiteleri ve kısıtları doğru anlaşılmalıdır. Kurumsal ve bireysel sorumlulukların sınırları düzgün çizilmelidir. Vatandaşlık etiği, kamu hizmet etiği, sivil etik, iş etiği, profesyonel etik, siyasi etik ... daha yaygın bir tarzda benimsenmelidir.

ÇÖZÜM VE ÖNERİLER Standartlar Kamu kurumlarının yapılanma ve işleyişine dair standartlar Kamu hizmetlerinin üretim ve sunumuna ilişkin standartlar Kamu görevlilerinin yetkinlik ve yetkileriyle ilgili standartlar sigorta, posta ve demiryolları sektörlerinde düzenleyici yapı oluşturulmalıdır. Şeker Kurumu ve Tütün, Tütün, Tütün Mamülleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumunun süreleri sona erdiğinde kapatılarak benzeri yeni yapılanmalara gidilmemelidir. Her bir için ayrı bir yapı oluşturulması yerine uluslar arası eğilimler paralelinde birleşik düzenleyici yapı tercih edilmelidir

ÇÖZÜM VE ÖNERİLER Saydamlık Karar-Kaynak süreçlerinin saydamlığı Satma-Satınalma süreçlerinin saydamlığı Atama-Atma süreçlerinin saydamlığı

ÇÖZÜM VE ÖNERİLER Sağlama Yönetsel – Profesyonel Sağlama Siyasal - Yargısal Sağlama Sivil - Toplumsal Sağlama

ÇÖZÜM VE ÖNERİLER Sorgulayıcılık Bireysel + Kümesel Girişim Profesyonel + Sektörel Denetim Sivil + Kamusal Gözetim

TEŞEKKÜRLER