DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Pazarlama Çevresi.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okullarda Devamsızlık ve Okula Kazandırma
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
Bu sorunlar neden çözülmeli?
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
AİLE EĞİTİMİ.
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgilendirme Toplantısı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
1 /D SINIFI VELİ TOPLANTISI
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Program geliştirme.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?

Devamsızlık nedir? Devamsızlık, eğitim-öğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin okula ya aralıklı gelme ya da hiç gelmeme durumudur.  Devamsızlık sayısının az olması öğrencilerin istekle okula geldiği, öğrenci devamı konusunda öğretmen ve yöneticilerin dikkatli olduğu şeklinde yorumlanabilir. 

İki tür devamsızlık vardır: Aralıklı devamsızlık: Öğrencilerin, eğitim-öğretim görmekte oldukları okullarına bazen gelip bazen gelmemeleri durumunda ortaya çıkan devamsızlık türüdür. Sürekli devamsızlık: Hazır bulunuşluğu yeterli seviyede olmasına rağmen öğrencinin okula hiç gelmemesidir.

Aralıklı Devamsızlık Nedenleri Öğrencinin evinin okula uzak olması Öğrencinin sağlık problemlerinin olması, Okulun ilk ve son haftalarında ders olmaz gibi inanışı Başarı duygusunu yaşayamaması Öğrencilerin, grup psikolojisini yaşama isteğinden dolayı akran gruplarına girebilme ya da akran gruplarında kalabilme isteği Aile içi sorunların neden olduğu psikolojik faktörler Okuldaki sosyal etkinliklerin yetersizliği Maddi durumu iyi olmayan öğrencilerin bir işte çalışması Öğrencilerin gerekli olan araç-gereçlere sahip olamayışı Öğrencilerin okulu ve öğretmenleri sevmemesi Zamanında uyumayan öğrencilerin sabahları uyanamaması Okullarda yaşanan zorbalıklar

Sürekli Devamsızlık Nedenleri Kırsal kesimlerde erken yaşta kız çocuklarının evlendirilmesi Ailelerin ekonomik yönden iyi seviyelerde bulunmamaları Kırsal kesimdeki çocuklara çobanlık yaptırılması Hasat mevsiminde tarla işleri ile uğraştırılması Öğrencilerden bazısının öğrenim isteğinin olmayışı ve okula karşı isteksizliği, Öğrenci velilerinin taşımalı eğitim, pansiyonlu okullara olumlu yaklaşmaması,

Devamsızlık- başarı ilişkisi Öğrencilerin akademik başarıları ile devamsızlıkları arasında ters yönde bir ilişki vardır. 

Devamsızlığın giderilmesi için neler yapılmalı? Öğrenciyi ilgilendiren herkesle işbirliği içine girilmeli. Üst üste yapılan devamsızlıklarda aileyle iletişime geçilmelidir.Devamsızlık nedeni belirlenmeli ve çözüm yolları aranmalıdır. Okul çevresindeki internet ve oyun salonları ile işbirliği yapılarak, okul saatlerinde bu tür yerlere öğrencilerin girmeleri engellenmeli Hayatında önemli değişmeler olan öğrencilere daha dikkatli ve ilgili davranılmalı Öğrenciler devamsızlık yaptığı zaman devamsızlık nedeni öğrenciyle konuşulmalı ve iyileştirici çalışmalarda bulunulmalıdır.

Öğrencilere değişik sorumluluklar verilerek değerli bir birey olduklarının farkına varmaları sağlanmalı Okullarda sosyo-kültürel faaliyetler hazırlanabilir ve özellikle de devam sorunu yaşayan öğrencilerin katılımları sağlanabilir.  Öğrencilere başarma duygusu tattırılmalıdır. Öğrenciyi merkeze alarak dersler işlenmelidir. Sınıf kuralları belirlenirken onlarında görüş ve tutumları dikkate alınabilir. Ekonomik nedenlere dayanan devamsızlıkları asgariye indirebilmek için bu ailelerin sosyal yardımlaşma-dayanışma fonlarından yararlandırılması gerekir. Sınıf ortamında istenmeyen bir davranış meydana gelir ve bu durum gözlenirse öncelikle sorunun kaynağı incelenmelidir. Gerekirse de okul rehberlik servisinden yardım istenilebilir.

Sınıflardaki olumsuz koşullar düzeltilmelidir Sınıflardaki olumsuz koşullar düzeltilmelidir. Yeterli ısısal, işitsel, görsel konforun ve iyi bir iç hava kalitesinin sağlanması gerekmektedir.  Öğrenciler gerek ders esnasında gerekse ders dışında gözlenmelidir. Aynı zamanda sınıf içerisinde ders işenirken de sınıfın tamamına hakim olabilecek bir yerlerde durulmasının daha etkili olduğu düşünülmektedir.  Öğrencilere başarma duygusu tattırılmalıdır. 

VELİLER Öğrenciler okula kayıt edildikten sonra, velileri onların devamını sağlamaya çalışmalıdır.Öğrencinin takibini yapmalıdır.

Yapılan devamsızlıkların haklı mazeretlere (sevk, rapor, izin belgesi vs.) dayanması durumunda aşırı bir tepki gösterilmemeli,  izinsiz olarak devam etmeyen öğrencilerin devamsızlık nedenleri araştırılmalıdır.

BİTTİ TEŞEKKÜRLER…