Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Merkezi idarenin maddi yardımı olmadığı için, demiryollarında yolcu taşıma hizmetleri kârsız hale gelmiş ve demiryolları yük taşımacılığına daha fazla önem vermeye başlamışlardır.
Şehirlerin büyümesi, yeni havaalanlarının şehir merkezlerinden çok daha uzak yerlerde inşa edilmeleri, demiryolu ulaştırma hizmetlerinin önemini artırabilir.
Avrupa ülkelerindeki önemli merkezler arasında trenle seyahat daha hızlı ve daha etkin hale gelmektedir. Demiryolu ile seyahat daha öncede örnek verildiği gibi, havaalanına ulaşım süresi, check–in ve bagaj teslim işlemleri hesaplandığında havayolu ile seyahatten daha uygun ve ucuzdur.
Demiryolu ile ulaştırmada en dikkati çeken gelişme Londra – Paris arasında, yüksek hızda taşımacılık yapan Eurostar’ın devreye girmesidir. Bu trenle seyahat, yaklaşık 3 saat sürmektedir.
Avrupa’da Demiryolu ulaştırma hizmetleri, Eurailpass’in kullanımının artmasıyla daha da yaygınlaşmıştır. Avusturya, Belçika, Danimarka, Fransa, Batı Almanya, İtalya, Lüxsemburg, Hollanda, Norveç, Portekiz, İspanya, İsveç ve isviçre bu sisteme ilk dahil olan ülkelerdir ve bu sistemin kuruluş tarihi 1959 dur.
Finlandiya, Yunanistan ve İrlanda daha sonra sisteme dâhil olmuşlardır Finlandiya, Yunanistan ve İrlanda daha sonra sisteme dâhil olmuşlardır. Berlin duvarının yıkılmasıyla ve soğuk savaşın sona ermesiyle sisteme Doğu Almanya, Çek Cumhuriyeti ve Macaristan da dâhil olmuştur.