Etkili Sunum Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Amaçlar…  Bu ünite tamamlandı ğ ında aşa ğ ıdaki yeterliliklere sahip olunacaktır.  Sunum sırasında göz konta ğ ı, beden dili ve ses tonundan faydalanabilmeyi.
Advertisements

Amaçlar…  Bu ünite tamamlandı ğ ında aşa ğ ıdaki yeterliliklere sahip olunacaktır.  Sunum sırasında göz konta ğ ı, beden dili ve ses tonundan faydalanabilmeyi.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bölüm I Hüseyin İlhan.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
AKVARYUM TEKNİĞİ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SUNUM PROGRAMLARI (Bölüm 2)
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
SUNUM TEKNİKLERİ.
Kırınım, Girişim ve Müzik
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Bilinçli Tercih Seminerine
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Rastgele Nesneler Dersi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
DİNLEME.
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Etkili Sunum Teknikleri BTEP205 İşletim Sistemleri Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Doğu Akdeniz Üniversitesi BTEP103 Etkili Sunum Teknikleri Dr.Ahmet Rizaner

Amaçlar… Bu ünite tamamlandığında aşağıdaki yeterliliklere sahip olunacaktır. Sunum sırasında göz kontağı, beden dili ve ses tonundan faydalanabilmeyi anlama Sunum hazırlarken 3’A tekniğini kullanma Sunumu destekleyen görsel araçlar geliştirme Sunum sırasında gelen sorulara etkili şekilde yanıt verebilme

Etkili Sunum Birçok konuşmacı ilgili alanda sunum yapabilme yeteneğine ve güvenine sahip değildir.Etkili Sunum tekniğine sahip olmadan yapılan sunumlarda tüm dinleyiciler sıkıntılı bir sürece mahkumdurlar.

Etkili Sunum Çevrenizde katıldığınız sunumlardan elde ettiğiniz tecrübelere göre ideal sunumcunun sahip olması gereken özellikler nelerdir?

Etkili Sunum Kişisel Değerlendirmeniz: Güçlü ve zayıf yönlerimizi tartışalım. + -

Genel Yeterlilikler Kişiler Arası İletişim Kişilerarası iletişim bir kişinin bir başkasını ya da başkalarına niyetli ya da niyetsiz olarak etkilemeyi amaçlayarak mesajlarını iletmesi ve onların mesajlarını almasıdır. Etkili iletişimin temelinde bireyin kendisini tanıması, kendi değerlerinin ve tutumlarının farkında olması ve kendine güven yatar. İyi bir iletişimci ipuçlarını anında görür (jestler, mimikler, beden duruşu) ve onları gerçekçi olarak değerlendirir. Etkili iletişim için etkin dinleme, tepki verme, olumlu yaklaşım ve ben dili kavramları önem taşımaktadır

Genel Yeterlilikler(Devam) Profesyonellik Sunum yapılacak konuda gerekli bilgi ve beceriye sahip olma, gerekli bilgi ve beceriyi elde etmek için çalışılan akademik süreç. Pratiğe Dayalı Öğrenme ve Gelişmeler Pratiğe dayalı eğitimin öğrenme sürecindeki rolü. Sunum sırasında örneklerle anlatımın etkisi.

Sahne Korkusu Sunum : bir mesajı iletmek amacıyla gerçekleştirilen sözlü ve/veya görsel iletişimdir. Bu yetenek edinilebilir... birkaç saat, birkaç gün veya bir kaç ay ve bu yetenek geliştirilebilir. Birilerine bir şeyler anlatırken heyecanlanmak, ellerimizin terlemesi beklenmeyen bir durum değildir. İstekli ve Kendinden Emin Başlamak

Sahne Korkusu(Devam) Konuşmaya başladığınız ilk 5-10 saniye içinde, dinleyicilerin her biri hakkınızda bilinçaltında bir görüş oluşturmuş olur. Sonraki 50-55 saniye içinde bu görüş onaylanacak veya belki yumuşatılacak, ama asla ortadan kalkmayacaktır! İsteksiz başladığınız her iş gibi sunum da başarılı olmaz: “benden birşey dinlemek için gelenlere, yeni ve onların hayatlarını olumlu yönde değiştirebilecek en az bir kelime (tek bir kelime) söyleyebilirim” “ben bu konuyu dinleyicilerin hepsinin daha iyi anlayabilmelerini sağlayabilirim” “beni dinleyenler üzerinde olumlu bir etki yaratabilirim”

Sahne Korkusu ile Başa Çıkma Dinleyici kitlesine güvenin. Aktaracağınız konuya güvenin. Stress görülebilir bir olgu değildir. Konuyu aktarırken kendiniz olun. Sunumdan önce prova yapın, iyi hazırlanın. Konuyu aktaracağınız mekanı önceden tanıyın. Aktaracağınız konuya yoğunlaşın. Basit anlaşılabilir bir giriş ile başlayıp etkili bir sonuçla bitirin.

Göz Teması Bütün dinleyiciler ile göz temasınız olmalı. Dinleyiciler ile göz temasınız onları daha kolay konuya dahil edecektir. Bir topluluğa sunum yaparken tek bir dinleyici ile değil tüm dinleyiciler ile göz temasınız olmalıdır.

Beden Dili Yapılmaması gerekenler listesi: Sahnede biryerlere tutunarak sunum yapmayın. Durduğunuz yerde sürekli sallanmayın. Sahnede huzursuz ve rahatsız durmayın. Bedeniniz ile sürekli ayni hareketleri yapmayın. Sunum sırasında tırnaklarınızı yemeyiniz yada parmaklarınızla oynamayınız. Yapmacık bir yüz ifadesi takınmayınız. Sunum sırasında asla sakız çiğnemeyiniz. Elinizde bir obje varsa , mesela kalem gibi sürekli kalemle oynamayın.

Beden Dili(Devam) Yapılmaması gerekenler listesi:(devam) Mikrofona yapışmayın. Gereksiz yere notlarınızı karıştırıp durmayın. Kıravatınızla ve/veya saçınızla oynamayın. Sunum sırasında parmaklarınızı çatlatmayın. Cebinizdeki bozuk paralarla oynamayınız.

Ses Ses tonundaki Anlaşılabilirlik Ses tonundaki değişkenlik Berraklık/net söyleyiş Doğru telafuz Sesde ve anlatımdaki duraksamalar Yeterli dilbigisi kullanımı Ses tonundaki değişkenlik Konuşma hızının ayarlanması Ses tonunun yüksekliğinin ayarlanması Konuşmadaki doğru yerde vurgulamaların yapılması

İçerik Hazırlanması 3 A kuralı(Audiance,Action, Argument) Sizi dinleyecek dinleyici kitlesini tanıyın analiz edin(Audince) Yaş ortalaması,eğitim geçmişi. Hazırladığınız sunumlar dinleyici kitlesi seviyesinde olmalıdır. Katılımcıların isimleri Neden bu sunuma katılıyorlar? İlgi alanları nelerdir? Bu sunumdan beklentileri nelerdir? Ne kadar detaylı bilgi aktarımına ihtiyaçları var?

İçerik Hazırlanması(Devam) Sunum sonunda dinleyici kitlesi üzerinde nasıl bi etki yaratmak istiyorsunuz(Action) Sunumun amacını belirleyin, yapacağınız sunum bilgilendirme mi yoksa harekete geçirme içerikli mi olacak. Sizin anlattıklarınız katılımcıları nasıl etkileyecek!! Katılımcıların bilgilerini olumlu yönden nasıl etkileyeceksiniz. Dinleyici kitlesini nasıl bir tartışmaya katmak istediğinize karar verin(Argument) Dinleyici kitlesini olaya nasıl katacaksınız?Sunumunuz ne şekilde olacak soru/cevap mı? Yoksa düz anlatım mı? Anlatacağınız herşeyi madde madde sunum başında katılumcılara açıklayın. Sunum sonunda mutlaka özet yapın.

Görsel Yardımcılar Sunumunuzdan Yıldızlar dökülmesine gerek yok…Ama yeterli miktarda görsel materyallerle zenginleştirilmesi gerekir.

Tasarım Kavramları Büyüklük Basit Netlik En arka sıralardan bile okunabilir olmalıdır En az 28 pt, tercihen 36 pt olmalıdır Yer testi yapılıp sunum mekanının her noktasından okunabilir olduğu kontrol edilmelidir. Basit Her slide da 6 satırdan fazlası tercih edilmemelidir. Her satırda da en çok 7-10 kelime kullanılmalıdır. Netlik Arial yada Helvetica yazı tipi seçilebilir Arka fon açık yazı koyu tercih edilmelidir.

Tasarım Kavramları(Devam) Netlik(devam) Çok fazla kırmızı rengi kullanmayın. Gereksiz animasyon ve geçişten kaçının. Çok desenli arka fon renkleri seçmeyiniz. Konuyla alakalı resimler ve grafikler kullanın. Her sayfayı farklı farklı renklerde tasarlamayın. Sadece vurgu yapmak istediğiniz slide ı farklı renkte tasarlayın.

Ve Şimdi Sıra sizde

Sorular & Cevaplar Sınıfta herhangi birinin herhangi bir cevabıma sorusu var mı? -Henry Kissinger Katılımcıları soru cevap kısmına dahil etmek için etkili cümleler kullanın….

Sorular & Cevaplar(Devam) Aslında Soru ve Cevap kısmı sunumcu için başka bir interactive sunum başlangıcıdır. Sorulan sorulara verilecek cevaplarla konunun daha iyi anlaşılması sağlanır. Bir çok sunumcu soru cevap kısmında katılımcı gözünde sunumun tamamını kazanır ya da kaybeder. Ayni sorular cevaplanmamalıdır. Sunumcu cevapları anlaşılır ve kısa tutmalıdır. Sunumcu verdiği cevaplarda dürüst ve net olmalıdır. Soru Cevap kısmında negative kelime kullanımından kaçınılmalıdır.

Sorular & Cevaplar(Devam) Soruları cevaplarken netleştirin de. Verilen cevaptan tartışma doğmuşsa biran önce sonlandırın.

ASLA bir katılımcıyla sunumcu olarak tartışmaya girmeyin!!!! ALTIN KURAL ASLA bir katılımcıyla sunumcu olarak tartışmaya girmeyin!!!!

Sorular & Cevaplar(Devam) Soru aldığınız zaman soruyu soran katılımcıya bakın(göz teması kurun). Soruyu dinlerken doğal ve katılımcı olun. Katılımcının sorusunu sonuna kadar dinleyin. Cevap vermeden önce tüm dinleyici kitlesinin soruyu duyduğundan emin olun.

Bugünün konu amaçları Bu sunum sonrası katılımcılar aşağıdaki konu aktarımlarını kazanmıştır: Sunum sırasında göz kontağı, beden dili ve ses tonundan faydalanabilmeyi anlama Sunum hazırlarken 3 A tekniğini kullanma Sunumu destekleyen görsel araçlar geliştirme Sunum sırasında gelen sorulara etkili şekilde yanıt verebilme

“Katılımcılar sizi dinlemeyi bırakmadan siz sunumunuzu tamamlayın”

Etkili Sunum Teknikleri… Konu Sonu SORULAR???