Ziyafet ve İkram Hizmetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tur Bilet Girişi. Rehberin sattıgı biletleri programa girmet için Reservation menüsünden Tour Reservation seçenegine tıklanır.
Advertisements

Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
Elektra Konaklama ve Ağırlama Sektöründe En İleri Teknoloji.
SERVİSTE UYULMASI GEREKEN KURALLAR ve SERVİS TÜRLERİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YİYECEK İÇECEK BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON YAPISI ZEYNEP ASLAN
BÜYÜK KOLAYLIK YIKANABİLİR KUMAŞ ETİKETLERİ !.. Janus Cares.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
MÖNÜ.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
REKLAMCILIK Hafta 5.
Eczane Sadakat Kart Sistemi
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Tamir Bakım Planlaması
HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK –İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI.
PROJESİ TRABZON AKÇAABAT ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ  Okulumuz Trabzon ili Akçaabat ilçesi sınırları içerisinde bulunmaktadır,  Okulumuzda.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TBS’de yönetİm.
TBS’DE MUTFAK VE YEMEKHANE
STANDART TARİFELER.
MENÜ PLANLAMA ve MENÜ PLANLAMA İLKELERİ
Tablet Menü.
MUTFAK PLANLAMASI VE ARAÇ GEREÇLERİ.
Restoran Otomasyon Sistemi
GENİŞ ÇAPTA SERVİS YÖNTEMLERİ
Tablet Menü.
KUVER AÇMA Standart Kuver Malzemeleri : Molton Masa örtüsü Kapak örtü
Geleneksel Servis Türleri
4. SERVANTLARIN HAZIRLIĞI
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Tranş, kesilip parçalanmadan bütün halde pişirilen et yemekleri, balıklar, tavuk ve diğer kümes hayvanları ile av etlerinin temizlenip dilimlenmesi ve.
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
SERVİS ARABALARININ HAZIRLIĞI
“Mizan Plas” (Mise en Place) nedir? Kısaca açıklayınız.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
MİZAN PLAS (MISE EN PLACE): SERVİSE ÖN HAZIRLIK Emir Hilmi Üner
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Geleneksel Servis Türleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
KAT HİZMETLERİNİN TANIMI ve ÖNEMİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rezervasyon ve Masa Yönetimi Yazılımı Tablizt
BÜROLARDA PLANLAMA Öğr. Gör. Öznur NALÇINKAYA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

Ziyafet ve İkram Hizmetleri Emir Hilmi Üner

Ziyafet/Banket Sözleşmesi Anlaşma sonunda rezervasyon ilgili deftere kaydedilir. Böylece daha sonraki günlerde gelen istekler karşılanırken çakışmaların önüne geçilir. Ziyafet rezervasyonlarının yazıldığı bu deftere “Ziyafet Kabul Defteri”, “Sipariş Kabul Defteri” vb. isimler verilmektedir. Bu deftere hangi salonun, hangi tarihte kime ve hangi amaçla kiralandığı not edilir. Ayrıca ziyafet sahibinin adı soyadı, adresi, telefon numarası, misafir sayısı, ziyafetin tarihi, saati vb. bilgiler de not edilir.

Ziyafet Organizasyonlarında Planlamanın Önemi Yiyecek içecek Departmanı Yöneticisi, banket müdürü ve banket şefinin bu çerçevede yaptıkları çalışmalar: Menü planlaması Menünün fiyatlandırılması Masa ve salon düzeninin planlanması Servis akış düzeninin belirlenmesi

Ziyafet Menüsünün Planlanması Ziyafet menüsünün planlanması, bir konaklama işletmesinin ziyafetlerde hangi yiyeceklerin hazırlanıp servis edileceğine yönelik eylemlerini kapsar. Ziyafetlerin sunulduğu konaklama işletmesinin yeri, ziyafet salonlarının atmosferi, ziyafet menüsünde yer alan yemeklerin ismi ve kalitesi, ziyafetlerin fiyatı, ziyafet servisinin türü ve kalitesi konaklama işletmesinin kalitesi hakkında hedef kitleye bilgi vermektedir.

Ziyafet Menüsünün Planlanması Ziyafet menüleri bir bakıma, konaklama işletmesinin müşterilerine iletmek istedikleri imajın bir aracıdır. Eğer, konaklama işletmesinde ziyafet menüleri hedef pazarı önceden belirlenmemiş bir kitleye rastgele hazırlanarak sunulursa, başarılı olunmayacağı kesindir.

Ziyafet Menüsünün Planlanması İyi bir menü planlamak için bir çok faktörün göz önünde bulundurulması gerekir. Temelde dikkat edilmesi gereken öğe menü planlanan grup ve bu grubu oluşturanların gereksinmeleri, cinsiyetleri, yaşları, fizyolojik durumları, aktiviteleri ve beslenme alışkanlıklarıdır. Menü; hazırlayan kişiler, mutfak planı, servis sahası, mevcut araç gereç, personel sayısı ve yeteneği, bütçede yiyeceğe ayrılan para ve servis tipi gibi pek çok kriterden oluşmaktadır.

Ziyafet Menüsünün Planlanması Ziyafet menülerini hazırlayanların, ziyafete katılacak kişilerin çoğunluğunun beğenebileceği ve göreli olarak çok fazla yiyecek çeşidinin olmayacağı düzenli bir menüyü hazırlaması tercih edilir. Hazırlanması ve servisi uzun zaman alan yiyecek ve içeceklerden kaçınılmalıdır. Ziyafetlerde balık yemekleri nadiren görülür, çünkü bazı insanlar balığı beğenmeyebilir. Fiyat avantajından dolayı tavuk yemekleri kırmızı et yemeklerine göre daha fazla tercih edilir.

Ziyafet Menüsünün Planlanması Ayrıca, menüde yer alan yemekler ziyafetin özelliğine göre düzenlenmelidir. Örneğin, bir yılbaşı ziyafetinde hindi, avcı kulübünün düzenlediği yemeklerde av eti, yabancı konukların da katılacağı uluslar arası ziyafetlerde, o ülkenin milli mutfağında yer alan özgün yemekler uygun olacaktır.

Ziyafet Menüsünün Planlanması Ziyafet menülerinin en önemli özelliği tabldot menüler olmalarıdır. Bu nedenle konuklara hangi yemeklerin servis edileceği önceden bellidir. Bazı durumlarda konuklara iki ya da daha fazla ana yemek seçeneği de sunulabilir.

Ziyafet Menüsünün Planlanması Menünün içeriği belirlenirken işletmenin elinde hazır olarak bulunan ve önceden fiyatlandırılmış menüler tercih edilebilir ya da menünün içeriğini müşteri kendisi oluşturabilir. Müşteriye sunulacak hazır menü seçeneklerinin bulunması: Çeşitli seçenekler içerisinden bütçesine uygun bir menüyü seçme imkanı sağlar Bu hazır menülerin maliyet hesapları ve fiyatlandırmaları önceden yapıldığı için işletmeye büyük kolaylık sağlar Set menüler mutfak ve servis personeli için de kolaylık sağlar.