DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Siyaset Sosyolojisi.
DRAMA VE ROL OYNAMA.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Program Tasarım Modelleri
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN H.YUSUF POLAT. İnsanların geçimlerini sağlamak için sürekli yaptıkları işe meslek denir.
Çocuk ve Gençlik Yayınları. Plan  Dersin amacı, kapsamı, işlenişi  Dersin gerekleri  Dersin değerlendirilmesi BBY 164 Çocuk ve Gençlik Yayınları 2.
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Öğretimin Uyarlanması
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Bütünleştirme uygulamaları
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
BİREYSEL FARKLILIKLAR ŞHT. BŞK
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
AİLE EĞİTİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
YAŞAM OLAYLARI VE ÇOCUK
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Disiplin Sınıfta öğrenmeyi kolaylaştırıcı ortam oluşturulması için gerçekleştirilen işlemlerdir.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitim öğretim çalışmalarının planlanması ile ilgili ortak hükümler şunlardır:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR

DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR

DRAMA ÇALIŞMALARINDA LİDER

Drama sürecinde anahtar role sahip liderin, özellikle çocuklarla önemli etkilerinin olduğu bilinmektedir.

Drama liderinde olması gereken bazı özellikler vardır: Lider her bir katılımcıyı kendi bütünlüğü içinde ele alıp değerlendirmelidir.

Katılımcıların bireysel ilgileri, ihtiyaçlarını ve farklılıklarını kabullenmelidir.

Drama çalışmalarını planlarken katılımcıların yaşlarını, gelişim özelliklerini, ilgilerini ve gereksinimlerini dikkate almalıdır.

DRAMA ÇALIŞMALARINDA KATILIMCILAR

Drama etkinliklerine katılan bireylerin bir grup içinde çalışmaya hazır olmaları, kendilerini rahat ve güvende hissetmeleri, yeni ve değişik şeyler keşfetmeye istekli olmaları gerekir.

Drama çalışmalarına katılmak için tiyatro yeteneğinin olması gerekmemekle birlikte, drama çalışmaları bu yeteneği geliştirir, katılımcıların drama ve tiyatro yeteneği drama çalışmaları süresünce artar.

Dramada hem liderin hem de katılımcıların önemli olduğu, hem liderin hem de katılımcıların süreci etkilediği söylenebilir.

YARARKANILAN KAYNAKLAR Fazlıoğlu, Y. (2011). Drama Çalışmalarında Lider ve Katılımcılar. İlköğretimde Drama. Edt.:Aysel KÖKSAL AKYOL.S: 65-59. İstanbul: Kriter Yayınları