ETKİN İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Sinem USLU.
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
DİNLEME.
Çizge Teorisi, Dağıtık Algoritmalar ve Telsiz Duyarga Ağları
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Örgütlenme, amaca ulaşmamız için gerekli olan araç ve olanakları bir düzende toplamaktır. İşlerimizin ve yaptıklarımızın gerçekleşmesi için örgütlere.
Hazırlayan : Sevgi YAYLAGÜL Bölüm : Bilgisayar Programcılığı
İletişimde Süreç Yaklaşımı
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
GRAFİK TASARIMI ve İLETİŞİM
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
Sözel İletişim.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Bölüm 5 Satış Süreci.
HALKLA İLİŞKİLER İÇİN ÖNERİLER
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
STOK MALİYETİ.
Örgütsel bilgi kullanımı
Pazarlama İletişimi Araçları
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
HALKLA İLİŞKİLER.
HALKLA İLİŞKİLERE YAKIN KAVRAMLAR
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Reklam ve Halkla İlişkiler
Kaynağı Sorgulama. Eleştirel düşünme karşılaşılan önermelerin ancak sorgulanarak kabul edilmesini, kabul edilmemesini ya da reddedilmesini gerektiren.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İSİMLER(ADLAR). İSİM (AD):Varlıkları tanıtmak, onları öteki varlıklardan ayırmak amacıyla kullanılan kelimelere isim denir. Oda, ev, masa, akıl, yol,
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İşletmeler birer açık sistemdir.
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
İletişim Süreci ve Öğeleri- İletişim Türleri- İletişim Biçimleri
Fazilet Hazal Burmabıyık
BİLGİ YÖNETİMİ.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
İşletmelerde İletişim
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
AFİŞ.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ETKİN İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER

İşletmeler, toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel yapısından soyutlanmayacak ünitelerdir. Halkla ilişkiler bir firmanın çevresiyle dolaysız ya da dolaylı biçimde güvenilir ilişkiler kurması olarak tanımlanır. İşletmelerde başarılı halkla ilişkiler faaliyetlerinin gerçekleşmesi için örgüt içi ve örgüt dışı etkin bir iletişimin varlığının mevcudiyeti gereklidir. İşletme bu iletişim sürecini kullanarak, toplumun yapısını, özelliklerini, özlemlerini tanımak ve kendi varlığını, amaçlarını yaptıklarını ve yapmak istediklerini halka tanıtmak ister.

İşletme bu iletişimi gerçekleştirirken bir reklam amacı gütmez ama, toplum içinde iyi tanınmış, saygınlık toplamış bir kuruluş olarak, kendisini daha az tanıtan diğer işletmelere göre, ürettiği malı daha çok satabilme olanağına sahip olacaktır.Halkla ilişkilerde gerçek amaç, işletme içinde ve işletme dışında yer alan herkese işletmenin varlığını, sürekli dürüst, samimi ve yaygın bilgi kaynakları ile tanıtmaktır.

Halkla bilgi aktarma süreci genellikle mesajlar şeklinde olur Halkla bilgi aktarma süreci genellikle mesajlar şeklinde olur. Mesajlar toplum üzerinde etkili ve kalıcı bir düzeyde hazırlanmalıdır. Mesajların taşıması gereken özellikler şöyle sıralanır: -Mesajın iletileceği hedef kitlenin özelliği verici tarafından çok iyi bilinmelidir. -Mesaj çok açık ve anlaşılır bir şekilde edilmelidir. Örn: Bir doktor kendi meslektaşıyla konuşurken kullandığı sözcük ve terimleri bir hastasıyla konuşurken kullanmamalı ya da onun anlayacağı bir sadelikte konuşmalıdır.

-Mesajı gönderen ve alan kişinin iyi bir dinleyici olması gerekir -Mesajı gönderen ve alan kişinin iyi bir dinleyici olması gerekir. -Mesajların kısa, ilgi çekici, akılda kalıcı ve değişken nitelikte sunulması gerekir. Örn: orman ve ağaçlandırma haftasında iseniz “Bir ağaçtan beş milyon kibrit çöpü yapılabilir, fakat bir kibritten beş milyon ağaç yanabilir, unutmayınız” gibi bir mesaj oldukça çarpıcı ve çekici olabilir.

KAYNAKLAR 1- Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler KAYNAKLAR 1- Sabuncuoğlu, Z.(2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Aktüel Yayınları, İstanbul.

TEŞEKKÜRLER…..