Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri,
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Rastgele Nesneler Dersi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Eğitimde Teknoloji Kullanımı Öğrenciler Ne Öğrenecek?

Öğrenciler NE Öğrenecek? Öğretimi planlama sürecinin başında şu soruya yanıt aranır: Dersin ya da ünitenin sonun öğrencilerin kazanmasını beklediğimiz bilgi ve beceriler nelerdir? Planlama sürecinde bu soruyu cevaplamak için kullanılan öğretim stratejisi hedefleri belirlemedir.

Hedefleri Belirleme Öğrenciler Ne Öğrenecek?

Hedefleri Belirleme Hedefleri belirleme nedir? Öğrencilerin kısa ve uzun süreli başarıların farkına varmasını sağlamak için uzmanlık kazanması gereken becerilerdir. Hedeflere yönelik genellemeler: Öğrencilerin neye odaklanmasını gerektiğini sınırlar. Öğretmenler öğrenciler için belirlediği hedefleri kişileştirmesi için öğrencileri cesaretlendirmelidir. Öğretim hedefleri çok çok özel olmamalıdır.

Hedefleri Belirleme ÖNERİLER Özel fakat esnek öğrenme hedefleri belirlenmelidir. Öğrencilere öğrenme hedeflerini bireyselleştirmesine esneklik sağlanmalıdır. Öğrenme hedeflerini öğrencilere ve velilere iletin. Öğrenciler ile özel öğrenme hedefleri için anlaşma yapın.

Hedef Belirlemede Teknoloji Kullanımı Teknoloji öğrenme hedeflerini belirleme sürecini daha kolay hale getiren düzenleme iletişim araçları sağlayarak hedef belirleme sürecini desteklemektedir. Öğretmenlere standartları ve hedefleri belirmeye yardımcı olan kaynaklara erişim imkanı sağlar.

Hedef Belirlemede Teknoloji Kullanımı Teknoloji araçları Kelime İşlemci Uygulamaları Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları Veri Toplama Araçları Web Kaynakları İletişim Yazılımları

Kelime İşlemci Yazılımları Öğretmenler öğretim hedeflerine daha fazla duyarlı olmalı ve öğrencilerin hedefleri belirlemeye yönelik düşünmelerini desteklemelidir. Öğrencilere KWHL çizelgesi oluşturtmak: K = Öğrenciler konu hakkında ne biliyor? KNOW W = Öğrenciler ne bilmek istiyor? WANT H = Öğrenmek için nasıl planlama yapıyor? HOW L = Ünite veya etkinlik sonunda ne öğrendi? LEANRED KWHL çizelgesi öğrencilerin ön öğrenmelerini aktif hale getirir ve öğrenme hedeflerini kişiselleştirmesine imkan tanır.

Kelime İşlemci Yazılımları KWHL çizelgesi oluşturma Ekle – Şekiller -Dikdörtgen

Kelime İşlemci Yazılımları

Kelime İşlemci Yazılımları Öğrenme hedeflerini öğrencilere ve velilere iletin. Dosya – Farklı Kaydet – Kaynak Türü (Web Sayfası)

Kelime İşlemci Yazılımları Öğrenciler ile öğrenme anlaşması yapmak öğrencilerin hedeflerini kişiselleştirmesine imkan sunar.

Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları Bu araçlar öğrencilerin fikirlerini dersin başında, ders sırasında ve dersin sonunda daha kolay planlaması ve düzenlemesi için olanak sağlar. Öğrencilerin öğrenme hedeflerini kişiselleştirmesine imkan sunmak öğrencilerin ne ve niçin öğreniyorum sorularını anlamasını sağlar. Öğrencilerin öğrenme hedeflerini kişiselleştirmesini sağlar.

Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları https://coggle.it/ Google hesabı ile ücretsiz özelliklerini kullanabileceğimiz bir uygulama Başka kişiler ile paylaşım yapılabilir. Resim biçiminde bilgisayara indirilebilir. Inspiration, Kidsspiration gibi ücretli araçlarda bulunmaktadır.

Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları Öğrencilere en çok öğrenmek istedikleri şeyleri ve öğrenme hedeflerini karşılamak için odaklanmak istediklerini belirlenmesine imkan sunar. Haritadaya öğrencilerin «Daha fazla öğrenmek istiyorum» sorusunu dallandırması beklenir.

Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları

Düzenleme ve Beyin Fırtınası Yazılımları KWHL çizelgesi hazırlamak

Veri Toplama Araçları Öğretmenlerin daha anlamlı ve kişiselleştirilmiş öğrenme hedefleri koymasına yardımcı olur. Anket oluşturmak kolay ve hızlıdır. Anketler saklanabilir ve daha sonra tekrar tekrar kullanılabilir. Bir çok sınıftan aynı anketi kullanarak veri toplanabilir. Sonuçlar tüm sınıf ile paylaşılabilmesi bu araçları güçlü yapar.

Veri Toplama Araçları Anket oluşturma: Konunuz ile ilgili öğrencinin ilgilenebileceği bir bilgi sunmayı planlayın. Böylelikle öğrencinin ön bilgisini etkin hale getirerek ölçmüş olacaksınız. Öğrencilerin yanlış anlamalarını ortaya çıkarmak için açık uçlu sorular sorunuz. Öğrencinin ankete cevap verip, tamamlayabilmesi için anketi kısa tutunuz.

Veri Toplama Araçları

Veri Toplama Araçları Bölüm Oluşturma ve Bölüm Açıklaması Girme

Veri Toplama Araçları Açık uçlu soru oluşturma

Veri Toplama Araçları Çoktan seçmeli soru oluşturma

Veri Toplama Araçları Anketi linkini oluşturma

Veri Toplama Araçları Cevapları Görüntüleme

Web Kaynakları Web kaynakları iki amaç için kullanılabilir: MEB Talim ve Terbiye Kurulu sayfasından öğretim programlarına, öğretim programlarından da öğrenme kazanımlarına ulaşmak Dereceli puanlama anahtarı oluşturarak öğrencilere bu kazanımları iletmek ve kişiselleştirmelerini sağlamak.

Web Kaynakları Öğrenme Kazanımları https://ttkb.meb.gov.tr

Web Kaynakları Dereceli Puanlama Anahtarı Oluşturma (Rubrik Oluşturma) RubiStar http://rubistar.4teachers.org/ Belirlenen hedefleri ve beklentilerinizi öğrencilere iletmenin bir yoludur. Tasarlanması kolay değildir.

Web Kaynakları Create Rubric – Create a Brand New Rubric

Web Kaynakları Rubrik bilgilerini oluşturma Sütün Bilgilerini Girme Satır Bilgilerini Girme İçeriği Girme

İletişim Araçları Öğrencilere öğrenme hedeflerini belirlemeleri ve iletimini sağlamak Bloglar E-mail araçları

İletişim Araçları Bloglar Ters kronolojik sırada bir veya birçok kişinin katkı sağladığı çevrimiçi günlüklerdir. Kişiselleştirilebilir ve dinamiktir. Tasarımı kolaydır. Yazılanlara başkaları yorum yapabilir. Herhangi bir yazılım bilmenize gerek yoktur. Ücretsiz servisler sınıf kullanımı için yeterlidir.

İletişim Araçları Bloglar hedeflerin öğrencilere iletilmesi ve öğrencilerin yorumlar aracılığı ile değerlendirilmesi amacı ile kullanılabilir. Diğer öğretmenlerin blogları incelenerek neler yaptıkları belirlenebilir. Öğrencilere, velilere ve diğer öğretmenlere hedefler iletilebilir.

İletişim Araçları Blog Oluşturma (Gmail - Blogger)

İletişim Araçları Yeni blog girişi

İletişim Araçları Ön izleme

İletişim Araçları E-mail Okulda ve okul dışında hedefleri belirlemek için kullanılabilir. Hedefler postalarda daha sonra değerlendirme ve öğrenci ve velileri haberdar etmek için saklanabilir. E-mail haber gazetesi oluşturularak, bu gazetede yer alan kazanımlar bölümü ile veliler konulardan ve öğrenme kazanımlarından haberdar edilebilir.

` dersebbasla.com