ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal www.novaegitim.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Advertisements

Davranışsal Öğrenmenin Temel İlkeleri Mehmet DOĞAN
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları ve Değerlendirme
SOSYAL ÖYKÜ TEKNİĞİNİN AKILLI OYUNCAKLAR İLE ÖĞRETİMİNİN OTİZMLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ Meryem Demirkaya Necdet Karasu 2014, Eylül.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİM
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
Öğretim Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HAYAT SÜRPRİZLERLE DOLUDUR
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Akran destekli öğrenme
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sosyal Beceri Eğitimi.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
Öğretim Görevlisi Özge ELİÇİN Uludağ Üniversitesi Üniversitesi
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
CEZA NEDİR?.
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
BAĞIMSIZ YAŞAM BECERİLERİ VE TUVALET EĞİTİMİ
SOSYAL YETERLİLİK VE SOSYAL BECERİLER
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ 12. HAFTA: İPUCUNUN GİDEREK ARTTRILMASIYLA ÖĞRETİM.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Öğretim Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
HAYAT SÜRPRİZLERLE DOLUDUR
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR Hazırlayanlar Özlem DÜLGER Şule BORDANACI.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖZEL EĞİTİMDE KULLANILAN YÖNTEMLER
KAYNAŞTIRMADA KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Ders 4 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
İletişim insan etkileşiminin temelinde yer alan, deneyimlerin, duygu ve düşüncelerin, ihtiyaçların başka insanlarla paylaşılması süreci olarak tanımlanabilir.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Duyuşsal Alan.
DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİ Dil ve İletişim Becerilerinin Kazandırılması... "Dil ve İletişim Becerilerinin Kazandırılması"— 11 Dil ve İletişim Becerilerinin.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Sunum transkripti:

ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal www.novaegitim.com

Öğrenmenin Aşamaları Öğretilmesi hedeflenen hedef becerinin birey tarafından ne düzeyde öğrenildiği ile ilgili olarak öğrenme sürecinde farklı aşamalar vardır. Bu aşamalar; a.Edinim, b.Akıcılık, c.Kalıcılık ve d.Genelleme www.novaegitim.com

EDİNİM......... Bireyin daha önce yapamadığı bir beceri veya davranışı belli bir doğrulukta yapabilir hale gelmesidir. Edinimi kolaylaştıran süreçler dikkat ve feedback’tir Dikkatin uyaranda olması gerekir. www.novaegitim.com

Edinim aşamasında davranış/ beceri çok yeni olduğu için sürekli pekiştirme tarifesi uygulanır. Yani çocuğun her doğru davranışı ödüllendirilir. www.novaegitim.com

AKICILIK........ Yeni öğrenilmiş bir davranışı veya davranış zincirini, çocuğun hızlı ve kolay biçimde yapmasıdır. www.novaegitim.com

Akıcılığı kolaylaştıran etmenler..  Bol pratik , sık tekrar yapmak gerekir. Edinim aşamasında doğruluk pekiştirilirken burada hız ve kolay yerine getirme pekiştirilir. Çocuğun her davranışı yerine oturumun sonu pekiştirilir.   www.novaegitim.com

KALICILIK........... Öğretim devam ettikten sonra bireyin performansının süregelmesidir. www.novaegitim.com

Kalıcılığı kolaylaştıran etmenler. İleride öğrencinin kullanacağı becerileri öğretmek. Yani öğretilen materyalin işlevsel olması. Pekiştireçlerin geciktirilmesi. Örneğin sembol pekiştireç kullanma Kalıcılığı sağlamak için aşırı öğrenme uygulamalarına yer verilmelidir. www.novaegitim.com

Aşırı Öğrenme? Edinim aşamasında ölçüt karşılandıktan sonra öğrenilen beceri yada davranışa ilişkin tekrarlama çalışmalarının yapılmasıdır. Tekrarlama çalışmaları, bir beceri yada davranışın edinim aşamasında öğretilmesi için geçen öğretim oturumlarının yaklaşık %50’si kadar olmalıdır. (edinim 20 tekrarda gerçekleştiyse 10 tekrarlama oturumu düzenlenmelidir v.b.) www.novaegitim.com

GENELLEME..... Bireyin öğretim koşulları dışında diğer koşullarda da öğrendiklerini sergileyebilmesidir. www.novaegitim.com

İki tür genelleme ........... Uyaran genellemesi: Öğrenilen davranışın, öğretimin gerçekleştiği ortamlar ortaya çıkması. Ör: Sosyal beceriler dersinde öğrendiklerini sokakta sergilemesi. www.novaegitim.com

Tepki genellemesi: Değiştirilmek istenen hedef davranışla ilişkili olan ve henüz öğretilmemiş olan davranışların sergilenmesidir. Ör.Öğrencinin öğrendiğinden farklı bir şekilde selamlama davranışında bulunması. www.novaegitim.com

Genelleme, ortamlararası, bireylerarası ve araçlararası olabilir. www.novaegitim.com

Genelleştirmeyi kolaylaştıran etmenler Doğal çevrede öğretim yapma Toplum merkezli öğretim yapma www.novaegitim.com