Din Psikolojisi Dersin yapısı ve Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ -1.HAFTA-
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
REHBERLİKVE ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMLERİ TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
Program Geliştirme Modelleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Egzersiz ve Spor Psikolojisi
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Bilgilendirme Sunusu
Din Psikolojisinde Yöntem A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 5. Hafta
Din Psikolojisinde Kullanılan Yaklaşımlar
Din Psikolojisi Bilimi
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Din ve Maneviyat (boyutlar ve ilişkiler)
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Bilinçli Tercih Seminerine
BENLİK VE KİMLİK.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
PETKİM ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
1- İmam Hatip Okulları nedir?
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Geçerlik ve Kullanışlılık
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FELSEFE BÖLÜMÜ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

Din Psikolojisi Dersin yapısı ve Giriş A.Ü.İ.F/Güz Dönemi 1. Hafta Nuran E. KORKMAZ

Din Psikolojisi Dersin yapısı ve Giriş Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F (2016-17) Nuran E. KORKMAZ

DİN PSİKOLOJİ Nuran E. KORKMAZ

Dersin kapsamı Müfredat/ öğretim programı/içerik Ders materyali; Konferans/ders anlatimi Akademik –hayatin icinden Seminer-lecture(ders anlatımı) Aktif dinleme ve note alma Doğru soruyu sormak(soru ve sorgulama) proje/final odevi(max 10 ss) Sorular: ? Nuran E. KORKMAZ

Amaçlar: Psikoloji ve din psikolojisi bilimine ilişkin bilimsel bir bakış açısı geliştirmek Din psikolojisi bilimi hakkında bilgi sahibi olma Bilimsel değer yargısı geliştirme Kişisel gelişim Sorgulayıcı bakış açısı geliştirme Bilim ve yaşamı entegre edip hayattan zevk alma Nuran E. KORKMAZ

Sınav & Ekstra puan Açık uçlu & çoktan seçmeli Haftalık okumalar Proje Nuran E. KORKMAZ

Neden din psikolojisi? yada Neden dini tecrübeyi araştırıyoruz? Dinin bireysel, toplumsal, kültürel fonksiyonunun yadsınamaması Dini inanç insan davranışının güçlü bir motivasyon aracıdır. Nuran E. KORKMAZ

Nuran E. KORKMAZ

Nuran E. KORKMAZ

Gerçekte neyi araştırıyoruz? Nuran E. KORKMAZ

‘insanın hayat üzerine bütünsel bir reaksiyonudur’ hayata bağlı ve onun vazgeçilmez bir unsurudur. Nuran E. KORKMAZ

Dini tecrübenin Çeşitliliği/The Variety of Religious Experince(1902) Din» insanın kutsal olanla ilişkilendirdiği bireysel bir tecrübesidir. Hayata bağlı ve onun vazgeçilmez bir unsurudur. Nuran E. KORKMAZ

Dini tecrübenin psikolojisini araştırıyoruz. NOT: Din psikolojisi herhangi bir dinin iddialarına yada gerçeklerine yanıt vermez, bilakis dini inanç ve davranışların bireysel, sosyal, kültürel anlamda araştırır. Nuran E. KORKMAZ

Kaynakça: JAMES, W. (1950). The Principle of Psychology, I, New York: Dower Pub. JUNG, C. G., (1999). Keşfedilmemiş Benlik, çev: Barış İlhan, İstanbul: İlhan Yay. AYTEN, Ali (2006). William James(1842-1910) ve Din Psikolojisinde Tercüme Merkezli Bir Yaklaşım, İslami Araştırmalar Dergisi 19/3:457-464. Nuran E. KORKMAZ