TEVFİK FİKRET (1867-1915.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
Advertisements

9. Sınıf Türk Edebiyatı MART Manzum Hikaye.
YE Şİ M ÖZDEM İ R BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ MANZUME VE ŞİİR.
Servet-i Fünun, "fenlerin zenginlikleri" anlamına gelmektedir. Servet-i Fünun, 1891 yılında Ahmet İhsan tarafından çıkarılmaya başlanmış, 1896 yılında.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
ŞEHİT KAYA ALDOĞAN ANADOLU LİSESİ DERS:EDEBİYAT KONU:AHMET HAŞİM’İN HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HÜSEYİN AYDOĞAN 11/G 902.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
GARİPÇİLER.
Çoşku ve Heyecanı Dile Getiren Metin : Şiir
Servet-İ fünun edebİyatI
KUŞADASI ŞEHİT KAYA ALDOĞAN ANADOLU LİSESİ BORA KAYAOĞLU KONU: FECR-İ ATİ VE AHMET HAŞİM.
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
ZILLULLAH FRANSIZ İHTİLALİ(1789) TAKVİM-İ VEKAİ(1831) TANZİMAT FERMANI(1839) TERCÜMAN-I AHVAL(1860) 1. MEŞRUTİYET (1876)
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
 Takvim organizasyonu zamanı dilimlere bölerek gün hafta ay ve yıl gibi isimlendirerek yapılır. Takvimde süreler güneş ve ay döngüsü gibi bazı astronomik.
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU Mevlana’nın beyitlik mesnevisinin asıl adı nedir?
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Vuslat – Recaizade Mahmut Ekrem.
Nurullah Ataç.  21 Ağustos 1898’de İstanbul Beylerbeyi’de doğdu. 1957’de Ankara’da yaşamını yitirdi. Türk edebiyatında modern anlamda deneme türünde.
HAZIRLAYANLAR GÖZDENUR KAHRAMAN BETÜL SOLAKOĞLU MÜJGAN DİLEK.
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU’NUN EDEBİ ŞAHSİYETİ
HALİT ZİYA UŞAKLIGİL ve EDEBİ ŞAHSİYETİ ( )
SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATI
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
Metinlerin Sınıflandırması
AHMET HAMDİ TANPINAR ( )
GENÇLİK ve ÇOCUK EDEBİYATINDA 49 YIL GÜLTEN DAYIOĞLU
AHMET HAŞİM ( ).
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GÖKTÜRK KİTABELERİ.
Din Kültür Ve Ahlak Bilgisi
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİNDE ROMAN
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri II
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
ANONİM HALK ŞİİRİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
5.SINIF MİLLİ MÜCADELE VE ATATÜRK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
NamIK KEMAL.
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
MEHMET EMİN YURDAKUL ( )
SERVET-İ FÜNUN ŞAİRLERİ.
Yazı Sistemleri.
ROMAN NEDİR? Yaşanmış ya da yaşanabilecek olayların, insanlar arasındaki ilişkilerin, insan psikolojisinin uzun bir şekilde yer ve zaman bağlamında anlatıldığı.
7.Sınıflar Aralık Ayı Bilgi Yarışmasına Hoş Geldiniz
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
HAZIRLAYAN: DAVUT DOĞAN
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
HAZIRLAYAN: DAVUT DOĞAN
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
<<<<<<>>>>>>
Uluslararası İşletme Yönetimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TEVFİK FİKRET (1867-1915

Servet-i Fünun edebiyatının şiir alanındaki en önemli temsilcisidir. Edebiyat hayatına Divan edebiyatının etkisinde yazdığı şiirlerle başlamış, 1899’da, ilk şiir kitabı olan Rübab-ı Şikeste’yi yayımlamıştır. Bir süre sonra hocası Recaizade Mahmut Ekrem’in etkisiyle Batılı sanat anlayışını benimsemiştir. Aruz ölçüsünü Türkçeye başarıyla uygulamıştır.

Tanzimat şiirinde de kısmen devam eden beyit hakimiyetini yani beyitin şiirde biricik anlam ünitesi olması, anlamın bir beyitte tamamlanması geleneğini Fikret ortadan kaldırmıştır. Şiiri düz yazıya yaklaştırmıştır. Manzum hikayeler (Hasta Çocuk, Balıkçılar, Nesrin) yazmıştır. Parnasizm akımının etkisinde kalmıştır. Şiirlerini serbest müstezat, sone ve terza-rima nazım şekilleriyle yazmıştır.

Kafiyelerin sıralanışına büyük bir serbestlik getirmiş, aruzun kalıplarını müzikaliteleri bakımından ilk defa o değerlendirmiştir. Konuşma diline ait birçok ifade özelliklerini şiire sokmuştur. Servet-i Fünun anlayışına bağlı kalarak (yabancı sözcük ve tamlamalarla yüklü bir dil) şiir yazması dilinin anlaşılmasını engellemiştir. Ahenge büyük önem vermiştir.

Sanat anlayışındaki değişikliklerden dolayı sanat yaşamı ikiye ayrılır: Birinci Dönem (1895-1901): Sanat için sanat anlayışını benimsediği dönemdir. Şiirlerinin başlıca konusu aşk ve doğadır. Günlük yaşamda rastladığımız bazı olayları konu alan şiirler de yazmıştır.

İkinci Dönem (1901-1915): Toplum için sanat anlayışını benimsediği dönemdir. Fikret bu dönemde Servet-i Fünun dergisinin kapanmasıyla Aşiyan’a (Fikret’in evi) çekilmiş, sadece toplumsal konuları işleyen gerçekçi şiirler yazmıştır. Sis adlı şiiri ile içinde yaşadığı çevrenin siyasi, sosyal ve ahlaki bozukluklarını sert ve ağır bir üslupla eleştirmiştir.

Ülkenin geleceğini gençlikte görmüş, gençliğe ve çocuklara büyük bir sevgi duymuştur. Çocuklar için hece ölçüsüyle şiirler yazmış, bu şiirleri Şermin adlı eserinde bir araya getirmiştir.

Eserleri: Şiirleri: Rübab-ı Şikeste (1896) Haluk’un Defteri (1911) Rübab’ın Cevabı (1912) Şermin (1914) Tarih-i Kadim Doksanbeşe Doğru (1928)

Hazırlayan: Süleyman Kara Edebiyatsultani.com