Stratejik Planlama Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ DOÇ. DR
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
MİSYON, VİZYON ve DEĞERLER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
OKULDA STRATEJİK YÖNETİM DEĞER, MİSYON ve VİZYON
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ?
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Planlama Süreci
MİSYON-VİZYON-DEĞERLER TEMALAR
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA 3. GELECEĞE YÖNELİM.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Stratejik Planlama Nedir?
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
PROJE YÖNETİMİ Proje Nedir?.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Toplam Kalite Yönetimi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Stratejik Plan Çalıştayı
STRATEJİK PLANLAMA.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ORTAK PİYASA DÜZENİ (OPD)
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

Stratejik Planlama Süreci Misyon, Vizyon, Değerler ve İlkeler

Stratejik Planlama Bir kurumun strateji veya yönünü, kişi ve mali kaynaklarını bu stratejiyi uygularken nasıl kullanacağını tanımlayan süreçtir.

Stratejik Planlama Süreci Süreci Planlama Şu an nerdeyiz? Nerede olmak isteriz? Nasıl gideriz? Gittiğimizi nerden bilir, ilerlemeyi nasıl ölçeriz?

Süreci Planlama Planlama çalışmalarının sahiplenilmesinin sağlanması Organizasyonun oluşturulması İhtiyaçların tespit edilmesi Zamanın Planlanması Hazırlık programının yapılması

İç Analizde Dikkat Edilecek Hususlar Kuruluşun Yapısı İnsan Kaynakları Kurum Kültürü Teknoloji Mali Durum

Nerede olmak isteriz ? Kuruluşun varoluş gerekçesi Temel ilkeler MİSYON VE İLKELER Arzu edilen gelecek VİZYON Orta vadede ulaşılacak amaçlar Spesifik, somut ve ölçülebilir hedefler AMAÇLAR VE HEDEFLER

Misyon Kavramı Bir kimse; kurum veya kuruluşun var oluş nedeni, bir kimse, kurum veya kuruluşun yapması beklenen görevi’dir (TDK Sözlüğü). ÖRNEK: MİSYONERLİK

Misyon ifadesi neden önemlidir? Hizmet alanlarımızı gösterir Ne yapmamız gerektiğini belirler Kurumun değişmez karakterini tanımlar

Misyon Özlü, açık ve çarpıcı şekilde ifade edilir, Hizmetin yerine getirilme sürecini değil, amacını tanımlar, Yasal düzenlemelerle kuruluşa verilmiş olan görev ve yetkiler çerçevesinde belirlenir, Kuruluşun hizmet sunduğu kişileri belirtir, Sunduğu hizmet veya ürünler tanımlanır. MİSYON; Amaç tanımı, Görev ve yetkiler, Hizmet alanlar ve hizmet veya ürün tanımından oluşur. 7

Misyon ifadesi oluşturulurken dikkat edilmesi gereken durumlar Üç veya beş yıl öncesine göre kurumun amaçlarında veya hizmetlerinde oluşan değişiklikler ve dikkate alınması gereken ekonomik değişkenler özetlenebilir. Misyon ifadesi paydaşların ilgilendikleri veya alacakları planlanan faydayı yansıtmalı, kurum ile ilgili olarak Hükümet Programında ifade edilen politikalara uyumlu olmalıdır.

Misyon ifadesi oluşturulurken dikkat edilmesi gereken durumlar Misyon ifadesi kurumun belirgin biçimde etki edebileceği alanları tarif etmelidir. Aksi halde, yani kurumun etkileyebilme şansı olmayan alanları kapsayan misyon ifadeleri amaçlara ne derece ulaşıldığının ölçülmesi sırasında karışıklığa neden olabilir. Görevin gerçekleştirilmesinin ölçülebilir olması gözetilmelidir.

Misyon için cevaplanması gereken sorular NE yapmamız gerekiyor/bekleniyor? Bunları KİM için yapıyoruz? Hangi yöntem, yaklaşım ve değerler ile NASIL üretiyoruz? Nasıl çalışıyoruz? Bunları NEDEN yapıyoruz? Neden varız?

Google Misyon Google'ın amacı, tüm dünyadan bilgileri düzenlemek ve bunları herkes için erişilebilir kılarak kullanışlı hale getirmektir.

DAÜ Misyon Uluslararası düzeyde çağdaş, sürdürülebilir, kaliteli eğitim ve öğretim sunmak, araştırma yapmak, tüm paydaşların gereksinimlerine yanıt vermek ve topluma katkıda bulunmak.

VİZYON Sanki oradaymışız gibi, ulaşmak istediğimiz durumu tanımlayan nitelikli bir hedef seçimidir. Mevcut sorunların üstesinden gelinebildiği takdirde kurumun ideal olarak bulunacağı konumu anlatan kısa bir ifadedir. 14

Vizyonda 3 Temel Soru : İdeal geleceğimiz nedir? Çalışanlar ve yararlanıcılar tarafından nasıl algılanmak isteniyor? İdari ve Siyasi otoriteler nasıl bir gelecek öngörüyor?

VİZYON Nereye ulaşmak istiyoruz? Kurumsal vizyon ifadesi; Kurumun ideal geleceğini sembolize eder. İddialı ve aynı zamanda ulaşılabilir bir ifadedir. Kurumun uzun vadede ulaşmak istediği yer ve durumu, ilerleyeceği yönü tarif eder Uzun vadede neleri yapmak isteriz? Gelecekte nerede olmak isteriz?

Güçlü Bir VİZYON İdealisttir; yürekten gelmesi, hissedilmesi gerekir Özgündür; Aidiyeti belirtir Ayırt edicidir; Diğer kurumlardan farklı olmalıdır Çekicidir; Kurum içinden olan/olmayan herkesin ilgisini çeker

İyi İfade Edilmiş Bir VİZYON Kısa ve akılda kalıcıdır İlham vericidir Gelecekteki başarıları ve ideal olanı tanımlar

Vizyon İfadesi Doğru yada yanlış değildir Gerçekleşmek zorunda değildir Heyecan vericidir

Vizyon İfadesi Kurumun misyonuna ve faaliyetlerine anlam kazandırır, Çalışanların faaliyetlerine anlam kazandırır, Çalışanların enerjilerini temel hedeflere odaklayabilmesine yardımcı olur, Dikkatimizi günlük eylem ve sorunların üzerine çıkarıp gidiş yönümüzün doğru olduğunu görmemizi sağlar.

Vizyon İfadesi Değişim için bir gerekçe- zorunluluk sunar, İlham vericidir, Mevcutla yetinmeden daha ileriye ve yukarıya bakmamızı sağlar.

DAÜ Vizyon Bölgesinde tercih edilen, demokratik ve özerk yapısıyla örnek, değişim ve gelişime açık, çok kültürlü, huzurlu, Avrupa normlarında bilim ve teknoloji üreten, uygar bireyler yetiştiren bir DAÜ.

Misyon - Vizyon Misyon Vizyon Bugünü yansıtır Yarını gösterir Müşterileri belirler İlham vericidir Temel süreçleri belirlemeye yarar Kurumun gitmek istediği yönü belirler Performans ölçütlerini belirlemeye yarar Stratejik karar ölçütlerini belirlemeye yarar

Vizyonumuza ulaştığımızda; Nasıl bir kurum olarak algılanacağız? Çalışanlar gözünde nasıl bir kurum olacağız? Değerlerimiz neler olacak? Kurumumuzun toplum içindeki rolü ne olacak? Dünyaya ve topluma katkımız neler olacak?

TEMEL DEĞERLER Kurumun kurumsal ilkeleri ve davranış kuralları ile yönetim biçimini ifade eden kavramlardır.

Temel değerler Kurum kültürü haline gelmiş ifadelerdir. Kuruluşun kararlarına, seçimlerine ve stratejilerin belirlenmesine rehberlik ederler. İnançları açık ve kesin bir dille ortaya koymalıdırlar. Çalışanların iş ve işlemlerinde verim ve etkinliği iade edecek ve motivasyon sağlayacak ifadeler olmalıdırlar. Vizyonun gerçekleştirilmesini sağlayacak sistem ve süreçleri desteklemelidir.

TEMEL DEĞERLER Kurumun Temel Değerleri 3 Temel Alana ilişkin olurlar; Kişiler: Paydaşlara yönelik değerler, Süreçler: Yönetim, karar alma ve hizmet üretimi süreçlerine ilişkin değerler, Performans: Üretimin kalitesine yönelik beklentilere ilişkin değerler.

Kuruluşa ilişkin 3 Temel Soruyu Cevaplandırırlar; Çalışma felsefesi nedir? Çalışmalara temel teşkil eden ilke, standart ve idealler nelerdir? Çalışanlar tarafından benimsenen değer ve inançlar nelerdir?

TEMEL DEĞERLERE ÖRNEKLER Eşitlik, Planlılık, Eğitim Hakkı, Fırsat ve İmkân eşitliği, Laiklik, Bilimsellik, İşbirliğine Açıklık, Her Yerde Eğitim. Kalite, Güncellik, Güvenilirlik, Mesleki uzmanlık, Tarafsızlık ve şeffaflık, Kişisel verilerde gizlilik, Veri sağlayıcı ve kullanıcılarına saygı

Marks and Spencer Misyon - Vizyon Marks & Spencer Misyon Marks & Spencer’ın üstün ürün, hizmet standartlarıyla Türkiye’de her beden ve ölçüde, kaliteli, şık ve rahat giyinebilme imkanı sunmaktır. Marks & Spencer Vizyon Müşterilerimize beklentilerinin üzerinde hizmet veren, bilinirliği yüksek, kar ederek büyüyen, güvenilir bir kurum olmaktır.

Marks and Spencer Değerler Marks & Spencer Değerler Tüm çalışanlarımızın ve ilişkide olduğumuz kuruluşların değerlerimizi benimsemesi ve davranışlarına yansıtmalarını bekleriz. "Müşteriyi Düşün"; İster müşteri, ister çalışan olsun, yaptığımız işin sonucunu düşünerek çalışmak. "Dürüst Ol"; Müşterilere, birbirimize, işbirliği yaptığımız kurum ve kuruluşlara karşı dürüst ve açık olmak. Yasalara uygun çalışmak. "Başarıda Payın Olsun"; Daha iyi sonuçlar için başarma azmini en üst düzeyde tutmak ve çalışmak. "Tek Takım Ol"; Mağaza içi, mağazalar arası ve merkez ofis olarak tek bir takım ruhu ile çalışmak. "Yenilikçi Ol"; Yeni fikirlere, yöntemlere açık olmak, verimliliğe inanmak ve başarıyla uygulamak.

Türk Telekom Şirketimizin varlık sebebini ve müşterilerimiz için hangi değerlerin üretildiğini tanımlayan MİSYON’umuz; Müşteri odaklı entegre iletişim çözümleri sağlayarak her zaman ve her yerde müşterilerimize hızlı, kaliteli, ekonomik hizmetler sunmaktır. Şirketimizin kurmak istediği geleceği ve Şirketimizin ulaşmayı amaçladığı noktayı ifade eden VİZYON’umuz ; İletişimde müşterilerimizi geleceğe taşıyan en doğru adres olmaktır. Şirketimizi eşsiz kılan inançlar dizisini ve Şirketimizin karakterini tanımlayan kültürel özellikleri temsil eden DEĞERLERİMİZ ise şöyledir; Biz, Müşteri Odaklı, Güvenilir, Yenilikçi, Sorumlu ve Özveriliyiz. Gücümüz, Dayanışma ve Takım Ruhumuzdur.

DAÜ Hedef ve İlkeler Hedef ve İlkelerimiz Doğu Akdeniz Üniversitesi’ni, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Doğu Akdeniz ülkelerinin en önde gelen akademik kurumu olarak daha da ileriye götürmek ve geliştirmektir. Bu doğrultuda ilerlerken DAÜ’nün hedef ve ilkelerini belirleyen noktalar: Öğrencilerini eleştirel düşünebilen, yaşadıkları topluma bilimsel alanda katkı koyabilen, mesleki sorumluluk alabilen, dürüst, yeniliklere açık, kişilik sahibi bireyler olarak eğitmek, Üniversiteiçinde ve toplumda kültürel çeşitlilik ve anlayışı geliştirmek, Toplum refahına ve bölge barışına katkıda bulunmak, tüm bölgede ve dünyada barış içinde yaşayabilmeye katkıda bulunmak, Akademik özgürlük, eğitim ve araştırma alanlarında en üst düzeyde kaliteyi yakalamaya öncelik vererek, ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişiminde öncü bir rol üstlenmek,yaratma ve uygulama gibi üniversitenin temel değerlerini kazandırmak, birlikte hareket etmelerini ve farklı bakış açılarının da oluşumunu cesaretlendirmek, Sürekli eğitim, uzaktan eğitim gibi yollarla topluma ve kurum kuruluşlara sertifika programlarını daha etkin ve yaygın bir şekilde sunmak, Konferans, seminer, çalışma grupları ve benzeri etkinliklere toplumun tüm kesimlerinin dikkatini çekerek bir toplum-üniversite işbirliği oluşturmak, Ülkenin ve tolumun gelişme-kalkınma bakımından öncelikli ihtiyaçları dikkate alınarak bilimsel araştırma ve geliştirme projeleri hazırlamak, Bilimsel araştırma etkinliklerinde üniversite-sanayi-kurum-kuruluş işbirliğine ayrıca önem vermek, TEKNO-PARK Mevcut Teknoloji Geliştirme Merkezinin ulusal üretime yönelik bilimsel ve teknolojik yenilik ve gelişmelerine hız kazandırmak, Demokratik, şeffaf ve özerk bir kurum olmak.

Örnek

Güçlü Yanlar Finansal kaynaklar Mal Varlıkları İnsan Gücü Yaratıcılık Tecrübe

Zayıf Yanlar Kapasitede ki aralıklar Nakit Akışı Liderlik Hassas noktalarımız Repütasyon

Fırsatlar Pazarda Uluslar arası ve dünyada Ortaklıklar Niş Pazar Rakibin zayıf yönleri

Tehditler Politik Çevre Rakipler Değişen pazarlar Çalışanları Tutma Ekonomi

Dış Analiz PEST (LE) Rakipler Müşteriler Maliyetler Kritik Konular Politik, Ekonomik, Sosyal, Teknolojik, (Yasal, Çevresel) Rakipler Müşteriler Maliyetler Kritik Konular