ORTA VE YENİÇAĞDA PSİKOLOJİNİN GELİŞİMİ VE ÇEŞİTLİ PSİKOLOJİK AKIMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilim nedir? Evren ve toplumsal yaşam konusundaki sistemli bilgi bütünüdür Her sistematik bilgi bütünü bilimi mi oluşturur? Bilim, bilimsel yöntemle toplanmış.
Advertisements

Psikolojinin Konuları
KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
TEMEL KAVRAMLAR Sokrates ve platon.
Yöntemsel Kuşkuculuk ve Zorunlu Eğitim
KURAMSAL VE AMPİRİK MAKALELER
FİLOZOFLAR ALBÜMÜ SOCRATES Bilmek, hatırlamaktır.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
ATOM TEORİLERİ.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
EMPİRİZM.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
İdealist Eğitim Felsefesi
REALİZİM İDEALİZM.
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
Felsefenin Analitik ve Sentetik İşlevi
KONUMUZ VARLIK FELSEFESİ.
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
İDEALİZM NEDİR ?.
Hazırlayan:Ahmet DEMiR
ATOMUN YAPISI.
1 P A R Ç A D A A N L A M TÜRKÇE / Parçada Anlam Parçanın Konusu Parçanın Başlığı Anahtar Sözcükler.
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
Aristo ve Francis Bacon
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
İletişimi Doğru Anlamak İçin Bilim, İnsan ve Doğası Üzerine
BİLGİ FELSEFESİ (Epistemoloji)
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
EDA DİKİCİ SOSYOLOJİ 2. ÖĞRETİM G
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
19.yy.dan önce insanlar psikolojik olayları yalnız düşünme gücüne dayanarak, sırf mantıkla açıklamaya çalışmışlardır. Bu metoda spekülasyon denir. İnsanlar.
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
Psikolojinin Konusu ve Amacı
DİN FELSEFESİ A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU
IMMANUEL KANT Immanuel Kant, 22 Nisan 1724 Doğu Prusya’nın Königsberg kasabasında doğmuştur. Ünlü alman filozofudur. 12 Şubat 1804 Königsberg ‘de vefat.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
AHLAK FELSEFESİ (ETİK).
ESKİÇAĞDA PSİKOLOJİNİN GELİŞİMİ
DİL NEDİR? Dil veya lîsan, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan doğal bir araç, kendisine özgü kuralları olan ve ancak bu kurallar içerisinde gelişen canlı.
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
VARLIK FELSEFESİ Ünite III ONTOLOJİ.
Doç. Dr. Ali Arslan.
Tanri nin varligini kabul eden görüsler
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
BİLİM NEDİR? BİLİMİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlayan= Meslina ÖZER.
Bilim nedir? Hazırlayan= Mihriban Harmancı
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Elealı Zenon Sofistler Septikler
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
A) DİN FELSEFESİNİN KONUSU B) TANRININ VARLIĞINA İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR C) TANRININ VARLIĞINI KABUL EDEN YAKLAŞIMLARIN İLERİ SÜRDÜKLERİ DELİLLER D) TANRININ.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
1/14 ÜNİTE-1 Psikoloji Bilimini Tanıyalım. 2/14 Psikoloji Nedir? (Etimolojik tanım) Psikoloji kavramı, “psyche” (ruh, nefes, zihin) ve “logos” (bilgi)
Sosyoloji Tarihi-A- Klasik Sosyoloji Tarihi
1/17 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Musa çankaya. 2/17 Bilim; doğruyu ve bilgiyi araştırma, bilgi edinme ve bilgiyi düzenleme süreci, evreni anlama ve tanımlama.
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Psikolojik yapılar ve özellikler
AHLAK KANITI -Bu kanıtın çeşitli türleri vardır.
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
İnsanın duyumsanabilir veya düşünülebilir olanlara dair sezgi, gözlem veya akıl yürütme etkinlikleriyle ulaştığı betimlemeler veya yaptığı belirlemeler.
Sunum transkripti:

ORTA VE YENİÇAĞDA PSİKOLOJİNİN GELİŞİMİ VE ÇEŞİTLİ PSİKOLOJİK AKIMLAR

Bütün orta ve yeniçağda psikolojinin konusu,genel olarak ruh adı verilen mistik bir düşünce olmuştur. ancak bu konu eski zamanlara göre daha felsefi bir niteliğe bürünmüştür.bunun için orta ve yeniçağda bilimsel bir psikolojiden söz edilememekle beraber, bir ruh felsefesi gelişmiştir.

Yakın zamanlara kadar psikoloji konuları felsefe içinde yer almış ve sadece “spekülasyon”,yani oturup düşünme yoluyla bu alandaki bilgiler genişletilmeye çalışılmıştır.

Başlangıcı eski Yunanistan’da, HERAKLİTUS’tan ve PLATON’dan gelen bir görüşe katılan bazı düşünürler, ruhun var olduğunu ileri sürmüşlerdir. HERAKLİTUS Bunlara göre madde bir görüntüden ibaret olup; maddesel olmayan, yani fiziksel ve kimyasal oluşumlarla açıklanamayacak olan ruh,evrenin asıl cevherini meydana getirir. Böyle düşünenlere “SPİRİTÜALİSTLER” denmiştir PLATON

Gene başlangıcı eski yunan filozoflarından DEMOCRİTUS’a dayanan başka bir görüşe göre ise, ruh adı verilen bağımsız bir varlık yoktur. fiziksel ve kimyasal kanunlar,yaşamın bütün biçimlerini açıklamaya yeter. DEMOCRİTUS Ruh,bedenin bir fonksiyonundan, yada HAECKEL’in ileri sürdüğü gibi,beynin bir salgısından ibarettir. Böyle düşünenlere de “MATERYALİST” denir. HAECKEL

Çok tartışılan bir konu da beden ve ruhun birbirleriyle olan ilişkileri meselesi olmuştur. 17. yy’ da DESCARTES düalizmi ileri sürmüştür.Ona göre bir düşünen,ruh,bir de bedeni içine alan ve devamlı hareket halinde olan madde alemi vardır.Bu iki gerçek birbirine indirgenemez. DESCARTES

SPİNOZA Buna karşılık SPİNOZA çift yanlı gerçek kuramını ortaya atmıştır. Ona göre, ruh ve beden bir tek varlığın iki yanı, iki yönden görünüşüdür. Spinoza bütün varlığı teke indirgemiştir. Böylece orta ve yeniçağda tartışmalı bir ruh felsefesi süre gelmiştir. Kullanılan inceleme yolu spekülasyondur. İnsanlar düşünme güçlerinden, mantıklarından yararlanarak ruhu açıklamaya çalışmışlardır.

DAVİD HUME 18. YY da yaşayan DAVİD HUME’nin fikirleri modern psikolojinin konusu aydınlatır niteliktedir. O ,ilahi ve canlı bir cevher olarak ruhun varlığına ilişkin hiçbir yaşantının ,hiçbir kanıtın bulunmadığını ileri sürer.Ona göre ruh adı verilen şey,içsel yaşantılardır.”Ben dediğim şey ,sıcaklık,soğukluk,ışık ve gölge duyumlarıdır.” ”Ben” bir takım algılardan oluşur.Derin bir uykuda algılar ve duygular yok olunca “ben”de yok olur.Hume’a göre, “ruh” değil,ancak “ruhsal olaylar ” dan söz edilebilir. Böylece ilk olarak Hume ruh yerine ruhsal olayları psikolojinin konusu olarak ileri sürmüştür.

BURÇİN GÜRPINAR G1002.10058 SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ