Bina Trafiği ve İnsan Trafik Hareketi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

DEZENFEKSİYON.
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
İnfrared & Radyant Isıtıcı İhtiyacını Hesaplarken
TÜBİTAK BİLİM FUARLARI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
ODTU.
ISI KAZANCI, YAPIDA ALINABİLECEK PASİF ÖNLEMLERLE AZALTILARAK KLİMA YÜKÜ DÜŞÜRÜLEBİLİR.
CNC GİYOTİN Sac malzemelerin belirli boyutlarda kesilmesi için kullanılan tezgahlardır. Geçmişte bu tezgahlar manüel olarak kullanılmalarına karşın günümüzde.
A-A KESİTİNİN ÇIKARILMASI
TARIMSAL YAPILARDA HAVALANDIRMA SİSTEMLERİ
EKMEK İŞLETMELERİNDE HAŞERE MÜCADELESİ EĞİTİMİ
İnşaat Mühendisliğine Giriş Dersi
KAPALI VE AÇIK OFİS BİNALARININ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
EŞME BELEDİYESİ KEMERKENT TOPLU KONUT PROJESİ
ARAZİNİN SULAMAYA HAZIRLANMASI
A C İ L A Y D I N L A T M A V E Y Ö N L E N D İ R M E
HAKSIZ REKABET Burhan KARAHAN BİTÜDER Yönetim Kurulu Başkanı 29 Mayıs 2014 TOBB Konferans Salonu - Ankara.
İÇERİK Ağ İzleme Ağ güvenliği için Tehlikeli Protokoller
BÜYÜK BİNALARIN APLİKASYONU
YANGIN YÖNETMELİĞİNDE ASANSÖR
TS EN ASANSÖRLER - İNSAN VE YÜK TAŞIMAK İÇİN - YAPIM VE MONTAJ İLE İLGİLİ GÜVENLİK KURALLARI BÖLÜM 21: MEVCUT BİNALARDA YENİ İNSAN VE YÜK / İNSAN.
İç Mekan Bitkileri Betül YOLCU.
Yağmursuyu Ağızlıkları
BİNA OTOMASYONU VE YANGIN SİSTEMİ BİNAMIZDA TOPLAMDA 1200 OKUYUCU SENSÖRLE KURULMUŞ BİR OTOMASYON VE YANGIN ALGILAMA-SÖNDÜRME SİSTEMİ YARDIR.
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
Cadde kanallarının güzergahı
Fabrika Düzenleme.
1- BİLGİSAYAR AĞLARINA GİRİŞ
TÜBİTAK BİLİM FUARLARI
Yeraltı Madenlerinde Nakliyat
GÜZ DÖNEMİ ELEKTRİK ENERJİSİ İLETİM VE DAĞITIM DERSİ (1. VE 2. ÖĞRETİM) VİZE SORULARI Öğr. Gör. Çağlar YAZICI.
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ PROFİL NİVELMANI.
KLASİK VE MODERN KALIP SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Biyosidal ürün uygulanmasında kullanılan cihazlar ve uygulamalar
Kiralık Kat. Konum - Yenibosna’da Outlet Mağazalar Bölgesinde - TEM ve E-5 karayollarına çok yakın - Basın Ekspres Yolu Yenibosna/Sefaköy Kavşağı’na 800.
ŞAP KOTU DAĞITIMI NASIL YAPILIR
Oda Tipleri.
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
Acil Aydınlatma Sunumu. Acil Durum Aydınlatmasına Neden İhtiyaç Duyarız? - Acil bir durumda insanları binadan güvenle tahliye etmeye yardımcı olmak, -
ADIMDA DAHA DÜZENLİ ÇALIŞMA KOŞULLARI. Herşey senin elinde… İşyerini büyütmek Üretimini artırmak Yeni teknolojiler getirmek ve İŞYERİNİ DAHA DÜZENLİ.
HİDROGRAFİ VE OŞİNOGRAFİ (DERS) 4. HAFTA Doç. Dr. Hüseyin TUR
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
Güvenli bir merdiven inşa etme
YAZILIM ÖLÇÜMÜ Yazılım mühendisliği, yazılım ürününü oluşturmaya, mühendislik yaklaşımı uygulamakla ilgili olan teknikler toplamını tanımlamak için kullanılan.
AZAMİ UZUNLUKLAR -Otobüs dışındaki motorlu araçlarda: 12.00m -Römorklarda : m. -İki dingilli otobüslerde : m.
2017 Yılı Devam Eden Projeler
TBS’DE MUTFAK VE YEMEKHANE
Otomatik sigortalar teknik eğitim semineri Şahin keskin
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
TAŞKIN TAHMİN YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
MERDİVENLER 8. HAFTA.
İŞYERİ BİNA VE EKLENTİLERİNDE GENEL SAĞLIK VE GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
MERDİVENLER.
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
Sunan: Gül TÜRKER Süleyman Demirel Üniversitesi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
VRF SİSTEMLERİ MMO ADANA ŞUBE / MERVE ECEMİŞ
KARAYOLUNUN KULLANILMASI 1-KARAYOLUNDA TRAFİĞİN AKIŞI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SEMİH ÖZÇAKIR MAKİNA MÜHENDİSİ İŞ MÜFETTİŞİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

Bina Trafiği ve İnsan Trafik Hareketi Her binanın fonksiyonuna göre bir insan hareketliliği vardır. İnsan ve yüklerin hareketliliği kullanılacak transport sisteminin seçimini ve maliyetini etkilemektedir.

Bir binada insan ve yüklerin bir yerden diğer bir yere taşıması sırasında geçen zaman ve insan ve yüklerin yoğunluğu önemlidir. Binanın kalitesi, koridorların, merdivenlerin ve düşey transport sistemlerinin düzgün seçilmesi ve dizayn edilmesi anlamına gelmektedir.

Bina içindeki hareketlilik mekanik sistemler kullanılarak giderilmeye çalışılır. Bunun için en önemli kıstaslar Asansörleri uzun bekleme zamanı Asansörlere ulaşmak için gerekli mesafe

Bina içindeki insan sirkülasyonu oldukça karmaşıktır Bina içindeki insan sirkülasyonu oldukça karmaşıktır. Bu sirkülasyonun verimliliği, binanın uzun/kısa olmasına, insanların kullanım amaçlarına, cinsiyetlerine, yaşlarına, insan sayısı gibi etkenlere bağlıdır. Bina içindeki sirkülasyon asansör, yürüyen merdiven ,merdivenler ve koridorlar ile çözülmeye çalışılınır. Tasarımcı bunlardan birini veya birkaçını kombine olarak bina yapısına göre seçmelidir.

Serbest Dizayn Akışı, insanların kapalı mekanlarda başkalarına çarpmadan rahatça hareket edebildikleri akıştır. Tam dolu dizayn Akışı ise koridor, merdiven gibi bina elemanlarının optimum kapasitede iken insanların dikkatli hareket etmeleri gereken haldir.

Kapalı mekanlarda insanların transportunda kullanılan koridor,merdiven ve yürüyen merdivene ait taşıma kapasitesi hesapları şunlardır: -Koridor taşıma kapasitesi Ck =v.D.w.60 (P/dak) - Merdiven taşıma kapasitesi CM =0,83.v.D.w.60 (P/dak) - Yürüyen Merdiven taşıma kapasitesi Ck =v.D.k.60 (P/dak) =150.v.D (P/dak) Burada; v= yaya veya yürüyen merdiven hızı (m/s) D= yaya yoğunluğu (P/m2 ) W= (merdiven/koridor) genişliği (m) k= metre başına yürüyen merdiven basamak adedi

Konvansiyonel Asansörler Binadaki insan trafiğini karşılamak için birden fazla kabinden oluşan asansör asansör sistemleri kullanılmaktadır. Bunlar ayrı kuyu boşluklarına ve makine donanımlarına sahiptirler. Ancak grrup halinde kontrol ve kumanda edilirler. Kabin maksimum hızı, duraklar arası mesafeye ve seyir mesafesine göre seçilmelidir. Katta hızalam, kapı açılma-kapanma, yolcu transferi zaman kayıpları oluşturur.

Verimliliğ artırmak için asansör sistemlerinde şunlara dikkat edilmelidir. -Bir hatta çalışan asansörler grup halinde bulunmalıdır. - Kontrol sistemleri birbiri ile bağlantılı olmalıdır. - Çok yüksek katlı binalarda, üst katlar ayrı ayrı zonlara ayrıldığında, buralarda kullanılacak asansörler aynı kuyu boşluklarını kullanabilir. - Mümkünse hareketlilik ana girişten verilmeli,

Yürüyen Merdiven Ve Bantlar Kısa mesafede 150 P/dak gibi bir kapasitede insan hareketliliği sağlayan sistemlerdir. Alışveriş merkezi, metro durakları ve havaalanı gibi yoğun trafik olan kapalı mekanlarda tercih edilmektedir. Yürüyen merdivenler 300 ila 350 arasında yapılırlar. Yürüyen bantlar ise 120 açıyı pek geçmezler.

Merdiven ve Koridorlar Bina içindeki trafik akışının büyük çoğunluğunu karşılarlar. Merdivenler ayrıca temel taşıma rotasını da belirler ve normal işlevlerinin yanında yangın veya diğer olaylarda binanın boşaltılmasında kullanılırlar. Binanın fonksiyonuna göre insanların bekleme alanları ayarlanmalı ve uygun taşıma sistemine yönlendirilmelidirler.

Binaya giren yabancıların davranışı çeşitli olmakla birlikte genellikle Gözlem yaparak,diğer insanları takip etmek İşaret ve ikazları okumak Başkalarından yardım istemek

Trafik Akış Hesabı Asansör ölçmede iki kriter referans alınır. Belli bir zamanda taşınan insan sayısı Asansörden hizmet bekleme süresiyle katlar arası seyir mesafesi

İnsan hareketliliği incelendiğinde bina tipleri aşağıdaki gibi gruplayabiliriz: 1) Okullar, üniversiteler, konferans ve toplantı binalar 2)Hastane, havaalanı ve mahkeme binaları 3)Çok katlı otoparklar 4)Oteller 5)İşyerleri, iş merkezleri 6)Evler