Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sık Kullanılan Kontroller
Advertisements

JavaScript Birinci Hafta.
İSİM UZAYLARI.
DÖNGÜ İFADELERİ.
Kontrol Çevrimleri FOR WHILE DO-WHILE IF-ELSE SWITCH-CASE-DEFAULT
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
Bölüm 2: Program Denetimi
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Karar ifadeleri ve Döngüler
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
DÖNGÜ İFADELERİ.
DİZİLER.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 9. Tek değişkende birden fazla bilgi tutulmak istendiğinde kullanılır. Kullanım şekli: var dizi_adı= new Array(eleman1,
 HTML nin en önemli araçlarından biri de bilgi girişinde kullanılan form kontrolleridir.  Formlar, web sayfası tasarlayan kişi veya şirketlerle internet.
~DÖNGÜLER~.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 8: Windows Formları
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
Chapter 12: Using Controls. IDE’nin Otomatik Olarak Oluşturduğu Kodun İncelenmesi FormWithALabelAndAButton adı verilen yeni bir Windows Form Projesi başladı.
Koşul İfadeleri ve Akış Kontrolü Yazdığımız uygulamanın hangi koşulda nasıl davranacağını belirterek bir akış kontrolü oluşturabilmek için koşul ifadelerini.
C# ile OOP GİRİŞ.
Visual C#.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
Kontrol Yapıları ve Döngüler
For Döngüsü Foreach Döngüsü While Döngüsü
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
HTML :Hyper Text Markup Language explorer, firefox, opera herhangi bir derleyiciye ihtiyaç duymadan çalışabilir metin biçimlendirme resim ekleme ve biçimlendirme.
Çoklu dallanma seçimi: switch
DÖNGÜLER.
PHP'de Program Denetimi
DÖNGÜLER.
BİÇİMLENDİRME İŞLEMLERİ
DÖNGÜLER.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
Visual Basic Windows Programlama.
PROGRAM DENETİM DEYİMLERİ
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Tablo Özellikleri Tablo oluştururken kullandığımız , , ve etiketlerine şu ana kadar gördüğümüz özellikleri uygulayarak görsel açıdan.
C++ Ders Notları 4.Ders (Kontrol ve Döngüler)
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
KOŞUL İFADELERİ.
Microsoft Office Access
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Random... Rastgele Sayı Atamak...
Visual Studio Nedir? Microsoft Visual Studio, Microsoft tarafından geliştirilen bir tümleşik geliştirme ortamıdır (IDE). Microsoft Windows, Windows Mobile,
Modül 1: Giriş. Genel Bakış Temel.NET kavramları Geliştirme ortamında gezinti Bir C# projesi oluştur Use Visual Studio.NET Veriye eriş Hata ayıkla ve.
2. HAFTA 2. Hafta.
Modül 2: Formlar ve Kontroller ile Çalışmak. Programlama Kavramları Formlar ile Çalışmak Kontroller ile Çalışmak Kodu Biçemlemek Genel Bakış Visual Studio.NET.
İnternet Programlama-I HTML-TABLOLAR. HTML TABLOLARI HTML DİLİNDE TABLO OLUŞTURMAK İÇİN TAGI KULLANILIR. İYİ BİLİNMESİ GEREKEN KONULARDAN BİRİDİR ÇÜNKÜ.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1) Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
HTML. Tablo Etiketleri 5 Tablolar sayesinde sayfamızdaki nesnelerin yerleşimini, hizalamasını ve sayfa yapısını istediğimiz şekilde ayarlayabiliriz.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1)
DOĞRULAMA KONTROLLERİ
Visual C# - Görsel Programlama – II Örnek Sorular ve Cevaplar
C# ÖRNEK UYGULAMALAR C# Örnek Uygulamalar 1
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H04
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
4- OPERATÖR – koşul - döngü Nesne Yönelimli Programlama - i
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox Görsel Programlama Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox

Formlar BackColor : Formun arka plan rengini düzenlemektedir. BackGroundImage : Formun arka planına resim koyarak düzenlemektedir. BackGroundImageLayout : Bu özellik ile de background image nereye yerleşecek bu belirlenebilir. Cursor : Cursor ile form üzerindeki iken cursor şeklimiz nasıl olacak bunu belirleyebiliriz.

Form Özellikleri-1 Font : Form üzerindeki kontrollerin fontları ile ilgili ayarlar yapmamızı sağlar. Panelden ayarlanabileceği gibi dinamik olarak da ayarlama yapılabilir. Name,Size,Underline, Italic gibi alt özellikleri vardır. ForeColor : Form üzerindeki kontrollerin yazı rengini ayarlamak için kullanılır. FormBorderStyle : Bu özellik ile formumuza ait kenarlıkları düzenleyebiliriz. RightToLeft ve RightToLeftLayout : Bu iki özellik sağdan sola yazılan dillere göre form tasarımı yapmak için kullanılır. Text : Form Başlığı alanıdır.

Form Özellikleri-2 Name : Buradan formumuzun adını değiştirebiliriz. Form1, Form2 yerinde kodlarımızda daha anlaşılır şekilde kullanabilmek için amacı kendi istediğimiz şekilde isim verebiliriz. Language ve Localizable : Formun yerelleştirilmesi ve birden fazla dili desteklemesi istenen durumlarda kullanılabilirler. Locked : Tasarım anında formu kilitler ya da açar. True olarak girildiği zaman kullanıcı formun boyutunu , konumunu değiştiremez. AutoScroll :  Form içindeki kontroller formun alanından geniş yer kapladığında form için yatay ve dikey olarak kaydırma çubuklarının görünüp görünmeyeceği ayarlanır. AutoScrollMargin : Form kenar çubuklarının genişlik ve yükseklik sınırlarını ayarlayabiliriz. AutoScrollMinSize : Kaydırma çubuklarının en küçük boyut değerlerini belir AutoSize : Form içindeki kontrollerin formun genişlik ve yükseklik değerine göre otomatik boyutlanmasını sağlar.

Form Özellikleri-3 AutoSizeMode : Otomatik olarak kontrollerin boyutlanmasının hangi şekilde yapılacağı burdan belirtilir. Location : Formun ekranın sol üşt köşesi referans alınarak tam olarak nerede açılacağı X ve Y değerleri verilerek burdan ayarlanabilir. MaximumSize : Formum maksimum ulaşabileceği boyutu sınırlandırmak için kullanılır. MinimumSize : Formum minimum olarak küçültülebilecek boyutunu sınırlamak için kullanılır. Padding : Forma ait iç boşluk mesafalerini burdan ayarlayabiliriz. Size : Formum standart olarak açılıştaki boyutunu buradan ayarlayabiliriz. StartPosition : Form ilk açıldığında formumuz ekranın neresinde görülecek bunu ayarlayabiliriz. WindowState : Formun nasıl gösterileceğini belirtir. Normal, tam ekran ya da simge olarak.

Form Yükleme ve Özellik Değiştirme

Çoklu Formlar

Çoklu Formlar

Formu kapatmak ve gizlemek

Button Özellikleri

Button Kullanımı (Olayları)

Messagebox

Sonuç Kontrolü

Hizalama

Textbox-1

Textbox Özellikleri-2

Textbox Özellikleri-3

Textbox TextChanged Olayı Bir Windows metin kutusunu temsil eder. Kullanıcıların değer girerek program ile haberleşmesini sağlamak amacıyla kullanılır. TextBox kontrolündeki yazı değiştiği zaman TextChanged olayı gerçekleşir. private void textBox1_TextChanged(object sender, System.EventArgs e) { // TextBox içindeki yazı değiştiği zaman // aşağıdaki kod çalışır. MessageBox.Show("Yazı değiştirildi: " + textBox1.Text); }

Textbox Veri Okuma

Label

Formda Label Eklemek private void Form1_Load(object sender, EventArgs e) { Label lbl = new Label(); //Bir label nesnesi oluşturur. Point lblyer = new Point(50, 50); lbl.Location = lblyer; //Label'i yerleştireceğimiz bir nokta belirliyor ve oraya konumlandırıyoruz. lbl.Text = "Label1"; lbl.Name = "lbl1"; //Label'ın name ve text özelliklerini değiştirdik. this.Controls.Add(lbl); //Son olarak form üzerine oluşturulan Label kontrolünü ekledik. }

RadioButton-1

RadioButton Özellikleri-2

RadioButton Özellikleri-3

RadioButton Özellikleri-4

Radiobutton İşlem Yapılması

CheckBox-1

Checkbox Özellikleri-2

Checkbox Özellikleri-3

Değişken türleri Sayisal : Asagıdaki tabloda verilmistir Yazısal :string, char , char[] Mantıksal : bool

Veri Boyutları

Tür Değişimi short sayi1; int sayi2; sayi2= 257; sayi1 = (short) sayi2;

SAYI <-> STRING(TEXT) CEVRIMLERI   string -> sayi  sayi = System.Int16.Parse(string1); veya sayi= Convert.ToInt16(string1); sayi->string string1 = sayi1.ToString();

DÖNGÜ YAPILARI for döngüsü while döngüsü do while döngüsü foreach döngüsü

FOR DÖNGÜSÜ for (ifade1;ifade2;ifade3) //başlangıç-şart-arttırma deyim; ya da for (ifade1;ifade2;ifade3) { deyim1; deyim2; deyim3; }

For yapısı -Örnek using System; class ForDongusu { static void Main() { int n; Label1.text= "Bir sayı giriniz."; n=Int32.Parse(textbox1.Text); // textbox'dan okuma for(int i=1;i<n;i++) { Console.WriteLine("{0}.sayi",i); } Console.ReadLine(); } }

WHILE DÖNGÜSÜ while (koşul) { deyim; deyim2; }

While yapısı - Örnek using System; class WhileDongusu { static void Main() { int i=1; while (i<5) { Console.WriteLine("Merhaba{0} sayısı ",i); i++; } } }

DO WHILE DÖNGÜSÜ do { deyim; }while (koşul);

Do while yapısı -Örnek using System; class DoWhileDongusu { static void Main() { string sifre; do { Console.WriteLine("Şifreyi giriniz"); Console.ReadLine(sifre); }while(sifre!="12345"); Console.WriteLine("Tebrikler,şifreyi doğru girdiniz,Sisteme Hoşgeldiniz..."); } }

FOREACH DÖNGÜSÜ foreach ( int k in dizi) { Console.WriteLine(k); }

Foreach yapısı -Örnek using System; class foreachDongusu { static void Main() { string[] sayiDizi = {"1.Ayse","2.Fatma","3.Ali"}; foreach(string x in sayiDizi) { Console.WriteLine(x); } } }

KARAR (ŞART) YAPILARI IF SWITCH

IF KONTROLÜ • if (gerçekleşecek şart) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else { şart gerçekleşmediğinde yapılacaklar } VEYA • if (gerçekleşecek şart 1) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else if (gerçekleşecek şart 2) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else { şartların hiçbiri gerçekleşmediğinde yapılacaklar }

If Yapısı -Örnek Console.WriteLine("Bir sayi giriniz:");             sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());             sonuc = sayi % 2;             if (sonuc == 0) {                 Console.WriteLine("Girdiğiniz sayı çift..."); }             else {                 Console.WriteLine("Girdiğiniz sayı tek..."); }

SWITCH switch (değişken) { case değer1: değişken değer1’e eşitse yapılacaklar break; case değer2: değişken değer2’ye eşitse yapılacaklar break; case değerN: değişken değerN’e eşitse yapılacaklar break; default: değişken hiçbir değere eşit değilse yapılacaklar break; }

Switch Örnek switch (myInt)           {              case 1:                    Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt);                    break;              case 2:                    Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt);                    break;              case 3:                    Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt);                    break;             default:                    Console.WriteLine("Your number {0} is not between 1 and 3.", myInt);             break;           }

Basit Konsol Program Yapısı using System; Class Merhaba { static void Main() { Console.WriteLine ("Merhaba"); }

Ideal Kilo

Sayı Tahmin Oyunu