ROMA MİMARLIĞI Peyzajla dengeli bir karşıtlık oluşturacak biçimde yerleştirilmiş heykel kütleleri olarak görülebilecek Yunan mimarlığının aksine Roma mimarisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİTE : 8 HEPİMİZİN DÜNYASI. ÇOCUKLARIN ORTAK YÖNLERİ VE İLGİ ALANLARI Çocuklar; Sevmeye,Sevmeye, Korunmaya,Korunmaya, Bakılıp büyütülmeye muhtaçtır.Bakılıp.
Advertisements

İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan biridir ve bu özelliğiyle.
Wank Manastırı ( Kızıl Manastır) Garmik Vank
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
ALPER KABASAKAL 6/A 95 SOSYAL BİLGİLER.
1.TROIA MODA HAFTASI 1.TROIA MODA HAFTASI TANITIM DOSYASI.
Mısır danatında resim ve heykel
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
SIFIRIN TAR İ HÇES İ NESL İ HAN KAPLAN Haluk Bingöl CMPE 220-Fall 2010/ /11.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Hacı Bayram Veli Camii.  Yer: Ankara, Türkiye  Coğrafi Koordinatlar:39°56 ′ ″ K32°51 ′ ″ D  İnanç: İslam  İnşaat Başlangıç Tarihi: 1427.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Ankara’ya 10 km uzaklıktaki Çubuk Barajı inşaatı sürerken boru hattının da döşenmesine başlandı. Çubuk Barajı yüzetsel sularını filtre etmek ve kente.
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
MASA TENİSİ.
Metinlerin Sınıflandırması
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SOSYAL BİLGİLER 6.SINIF YERYÜZÜNDE YAŞAM ETKİNLİĞİ
GÖKTÜRK KİTABELERİ.
Helen Birliği/İskender İmparatorluğu
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
AY.
GÖRSEL SANATLAR ÜÇ BOYUTLU ÇALIŞMA HEYKEL
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
ROMA MİMARLIĞI Peyzajla dengeli bir karşıtlık oluşturacak biçimde yerleştirilmiş heykel kütleleri olarak görülebilecek Yunan mimarlığının aksine Roma mimarisi.
Donato Bramante ( ).
TEKNİK RESİM GÖRÜNÜŞ (12. HAFTA).
Cube Organization Presents.
MEZOLİTİK ÇAĞ Mezolitik (mesos =orta lithos=taş) Çağ adı verilen bu dönem Neolitik Çağ'a geçişi hazırlayan bir ara evredir.
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
DÜNYANIIN YEDİ HARİKASI HAZIRLAYAN:EDANUR CERİTLİ NUMARA:
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ROMAN NEDİR? Yaşanmış ya da yaşanabilecek olayların, insanlar arasındaki ilişkilerin, insan psikolojisinin uzun bir şekilde yer ve zaman bağlamında anlatıldığı.
FEN VE TEKNOLOJİ PROJE ÖDEVİ ...Egitimhane.com....
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bazı Yunan tapınaklarında korint ve iyon sütun başlıkları birleştirilerek karma ( Kompozit) başlıklar kullanılmıştır. Bu tapınaklarda sütunların.
BARIŞ TİCARET “NETWORK”Ü ROMANIN “YOLLARI” (BÜTÜN YOLLAR ROMA’YA!)
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Yazı Sistemleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
BURASI YAŞAYAN ŞEHİR İZMİR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
Bellek içi raporlama sistemleri için denormalizasyon uygulaması
Sunum transkripti:

ROMA MİMARLIĞI Peyzajla dengeli bir karşıtlık oluşturacak biçimde yerleştirilmiş heykel kütleleri olarak görülebilecek Yunan mimarlığının aksine Roma mimarisi büyük ölçüde bir mekan, kapalı bir iç mekan ve dış mekan mimarisidir.

Roma Uygarlığında Kent kavramı çok önemlidir. Roma kültürü M. Ö Roma Uygarlığında Kent kavramı çok önemlidir. Roma kültürü M.Ö. 753’de Roma kentinin kurulmasıyla başlar.

Roma tarihi üç devreye bölünür; İlk Krallık, MÖ 753-MÖ 509 Cumhuriyet dönemi MÖ 509 İmparatorluk dönemi. MÖ 146 – MS 476

M. S. 285’de imparatorluk ikiye bölündü, M. S M.S. 285’de imparatorluk ikiye bölündü, M.S. 324’de Konstantin tarafından bir kez daha birleştirildi. Konstantin imparatorluğun başkentini eski Yunan kenti Bizans’ta Karadeniz’in girişinde kurduğu bir kente taşıdı; buraya yeni Roma denildi, kısa bir süre sonra Konstantin’in kenti, Konstantinapolis ismini aldı.

Roma Kenti: Erken Roma kentleri düzensiz dikdörtgenlerden oluşan cadde şebekeleri vardı. Romalılar Helenistik Yunanlılardan dikey planlama tekniğini öğrendiler ve imparatorluk boyunca sayısız kent planının temelini oluşturdu.

Roma Dini ve Tapınakları: Roma dininin merkezi ev yani Domus’du Roma Dini ve Tapınakları: Roma dininin merkezi ev yani Domus’du. Başlangıçta bu din animistik bir dindi; armağanlar doğanın her yönünü- ağaçları, kayaları, suyu ve ocağın ateşini yöneten insan olmayan ruhlara sunulurdu. Her evde bu ruhlara sunuların sunulduğu kutsal bölümler vardı.

TAPINAKLAR

ROMA TAPINAĞI Mars Ultor Tapınağı YUNAN TAPINAĞI Parthenon Tapınağı

ROMA TAPINAĞI Masion Carrée/Fransa YUNAN TAPINAĞI

Fortuna Primigenia, İTALYA

Ayrıca Forum’a bakan beyaz mermer kaideli ve başlıklı monolitik sütunların oluşturduğu, geniş Oktastil (sekiz-sütun) Korent Portik bulunuyordu.

Circuslar (araba yarışları için) Hamamlar Kütüphaneler Kamu Yapıları; Kentsel yaşam çok önemli bu nedenle farklı kamusal yapılar oluşmuştur. Bazilika Tiyatrolar Anfitiyatrolar Circuslar (araba yarışları için) Hamamlar Kütüphaneler

Bazilika ;

Bazilika Ulpia

Bazilika Ulpia Plan

Tiyatrolar; Değişik kamu yapılarının en büyüğü olan kamusal gösterilerin düzenlendiği açık mekanlardır.

Marcellus Tiyatrosu

Amfitiyatro;

Araba yarışları için daha büyük stadyumlar Circus’lar kullanılırdı Araba yarışları için daha büyük stadyumlar Circus’lar kullanılırdı. Bunların en büyüğü Roma’daki Circus Maximus’dur. 550 m uzunluğunda, 115.8 m genişliğindeydi.

Bir diğer Roma yapısı Hamamlar’dır.

(Roma’daki Caracalla Hamamı)

Bahçeler ve çevresindeki hizmet bölümleri de dahil olmak üzere tüm kompleks içinde sıcak havanın dolaştığı duvarlar ve katlardaki bacalar aracılığı ile tepidarium ve calidariumu ısıtan fırını ve tonozlu depo odalarını taşıyan 6m yüksekliğinde bir platform üzerine inşa edilmiştir .

Celsus Kütüphanesi

Ev Mimarisi:

Bu İnsulae (adalar) tüm blok halindeydi.

DOMUS Evler genellikle simetrik planlıydı. Girişle bağlantılı geniş bir ortak oda, atrium çatıdaki bir açıklıktan gökyüzüne açılıyordu ve odacıklarla çevriliydi.

Pansa Evi

Roma “Barok” Mimarisi: Geç Roma imparatorluğu sırasında mimari formlar daha büyük, daha süslü ve biçimsel olarak karmaşık hale geldi. Bu süslemeye yönelim özellikle Roma dışındaki kolonilerde etkisini göstermiştir. Böylesine mekansal olarak kompleks mimariye bugün 17.y.y.’da İtalya’da gelişen zengin biçimli mimariyi betimlemek için ortaya atılan modern bir terimi kullanarak barok diyoruz. Bu türden geç Roma İmparatorluk yapıtlarından biri, M.S. 3. y.y’da inşa edilen önünde bir alınlık taşıyan dikdörtgen bir Portik bulunan yuvarlak bir tapınak kompozisyonuna sahip Baalbek’deki Venüs tapınağıdır. Tapınağın podyumunda olduğu gibi korent sütun dizisinin saçaklığı derin iç bükey eğimlerle geriye itilir, böylece yapı taş kolon ve kirişlerin strüktürel düzenlenişinden çok kalıba dökülmüş bir heykel kütlesi gibi yorumlanır.

VENÜS TAPINAĞI

Romalılar mimarlığı daha önce görülmemiş şekilde kusursuzlaştırdılar ve Akdeniz dünyasının her yerine yaydılar. Grek-Romen mimarlığı Yunanistan’ın detaylardaki zarafetini ve formdaki sadeliği Roma’nın kentsel ölçekte ortaya koyduğu güç duygusu ve akılcı işlevselcilikle birleştirdi. Öteki dünyaya odaklanan Mısır mimarlığının aksine Roma mimarlığı bu dünyaya odaklandı. Betonun yeni ve esnek kullanımını bulan Roma mimarları mekanı şekillendirmenin ve mekanla oynamanın gölge ve ışığı biçimlendirmenin yollarını keşfetti. Ancak Konstantin’in imparatorluğun başkentini doğuya taşıdığı zaman bilim önemini Avrupa’da kaybetmeye başladı. Roma’nın ihtişamı Bizans’ta kurulan Konstantin’in yeni Hiristiyan Romasına taşındı.