AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kişisel-Sosyal Rehberlik
DERS 9: Değerlendirmede Tekli ve Çoklu Fırsat Yaklaşımları
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ödev yapma alIşkanlIğI
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Uçak Bileti Değiştirme
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Rastgele Nesneler Dersi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu

DERSİN İÇERİĞİ ÜNİTE I: KÜÇÜK ADIMLARA GİRİŞ ÜNİTE II: ÇOCUĞUNUZUN PROGRAMI ÜNİTE III: İLETİŞİM BECERİLERİ ÜNİTE IV: BÜYÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE V: KÜÇÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE VI: ALICI DİL BECERİLERİ ÜNİTE VII: KİŞİSEL VE TOPLUMSAL BECERİLER ÜNİTE VIII: TÜRKİYE’DEKİ KAEEP ÇALIŞMALARI VE SONUÇLARI Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

2. Kitapta yer alan bölümler Bölüm 1: Değerlendirme Yapmak Bölüm 2: Ne Öğretileceğine Karar Vermek Bölüm 3: Öğretimin Nasıl Yapılacağı Bölüm 4: Çocuğunuzun Programını Ne Zaman, Neden ve Nasıl Değiştirmelisiniz? Bölüm 5: Oynama, Hatırlama, Genişletme Bölüm 6: Davranış Sorunları ve Davranış Sorunlarından Kaçınma Yolları Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Amaç Belirleme ve Program Geliştirme 2. Kitabın içeriği 5. Oyun 6. Davranış Sorunları Değerlendirme 1. 2. Amaç Belirleme ve Program Geliştirme 3. Öğretim 4. Program Değişikliği Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 4: Çocuğunuzun Programını Ne Zaman, Neden ve Nasıl Değiştirmelisiniz? Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Şimdi kitabın neresindeyiz? 5. Oyun 6. Davranış Sorunları Değerlendirme 1. Amaç Belirleme ve Program Geliştirme 2. 3. Öğretim 4. Program Değişikliği Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Programda değişiklik yapma sinyalleri (ss: 65) Sıkılmak ve hoşnutsuzluk; programın tekdüzeleşmesi Zorlanmak ve hoşnutsuzluk; programda fazlaca değişiklik yapılması Programda çok az değişiklik yapmak ya da çok fazla değişiklik yapmak Programda değişiklik yapmaya karar vermek için gelişmelerin kaydını tutmak Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Gelişmelerin kaydını tutmak (ss: 65-67) Haftada bir kez kayıt tutmak Öz bakım becerileri gibi uzun süreli öğretim programları Dil becerileri Haftada üç kez kayıt tutmak Kısa-dönemli amaçların çoğu için, özelliklede günlük öğretim oturumlarıyla öğrettiğiniz beceriler Her gün kez kayıt tutmak Her gün kayıt tutmak size daha kolay gelebilir Yeni bir şey deniyor ve nasıl gittiğini yakından izlemek istiyor olabilirsiniz Haftada üç kez tuttuğunuz kayıtların size yeterince bilgi vermediğini düşünüyor olabilirsiniz. Bir davranışı değiştirmek için özel bir program başlatıyor olabilirsiniz Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

İlerlemenin nasıl kaydedileceği (ss: 68-69) Öykü şeklinde yazarak kayıt tutma (pratik değil) Kısaltmaları kullanarak kayıt tutma + çocuğun beceriyi aynen amaçta yazıldığı gibi yaptığında y çocuğun beceriyi amaçta yazılı olmayan bir türde yardımla yaptığında - çocuğun beceriyi yapmadığında ya da yapamadığında Kayıt tutma sistemleri Kayıt defteri Grafik Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Kayıt defteri (ss: 70-72) Amaç Tarih Denemeler Açıklamalar KÜÇÜK KAS Yatay çizgiyi kopya eder. YYYY+ YY+Y+ YYY++ Büyük boncukları dizer. YY+++ Bu etkinliği çok seviyor. ALICI DİL Büyük ve küçüğü ayırt eder. YYYYY Y+YY- Değişiklik gerekebilir. BÜYÜK KAS Topa ayağıyla ileri doğru vurur. Elini tutmadığımda ayağıyla çok hafifçe vurabiliyor. KİŞİSEL ve TOPLUMSAL Kazağını başından yukarı çıkarır. ----- --YY- -YYY- Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Grafik (ss: 72-77) Amaç: Büyük boncukları dizer. 05.01 06.01 07.01 08.01 09.01 10.01 11.01 12.01 13.01 15.01 16.01 5 Y 5 + 4 - 4 Y 4 + 3 - 3 + 2 Y 2 + 1 + Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Programda değişiklik yapmada kayıtlardan yararlanmak (ss: 77-78) Çocuğunuz bir amacı gerçekleştirdiğinde; Çocuğunuz beceriyi üç gün üst üste, yardımla bile yapamıyorsa; Beceri çok mu zor? Daha kolay bir basamak bulabilir miyim? Beceriyi kolaylaştırmak için araçlarda bir değişiklik yapabilir miyim? Beceri çok mu kolay? Acaba çocuğum beceriyi ilginç ve zevkli bulmadığı için mi yapmak istemiyor? Daha zor bir basamak mı denemeliyim? Çocuğumu etkili biçimde ödüllendiriyor muyum? Çocuğum kendisinden ne beklediğimi anlıyor mu? Acaba, farkında olmadan, ödüllendirmeyi istemediğim bir şeyi mi ödüllendirdim? Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Kayıtları programlı olarak izlemek (ss: 78-80) İlerleme gösteriyor ama henüz amacı gerçekleştirmiyor Her seferinde, beş denemeden bir ya da ikisinde başarılı oluyor Her seferinde, beş denemeden çoğunda başarılı oluyor Gerileme gösteriyor Tutarsız: bir ilerleme, bir gerileme gösteriyor Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

CD’ler 2. KAEEP CD 59:38-01:12:05 Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 5: Oynama, Hatırlama, Genişletme Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Şimdi kitabın neresindeyiz? 5. Oyun 6. Davranış Sorunları Değerlendirme 1. Amaç Belirleme ve Program Geliştirme 2. 3. Öğretim 4. Program Değişikliği Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Oyunun size ve çocuğunuza sağlayabileceği yararlar (ss: 83) Oyun, çocuğunuzun edinmiş olduğu beceriyle ilgili alıştırma yapmasını sağlar Oyun, çocuğunuzun öğrendiği şeyleri hatırlamasını sağlar Oyun, çocuğunuza edinmiş olduğu beceriyi kullanmanın yeni yollarını, beceriyi farklı araçlarla ve farklı durumlarda nasıl kullanacağını gösterir Oyun, başka çocuklarla etkileşimde bulunmayı sağlar, oyun sırasında pek çok paylaşma, dinleme ve konuşma fırsatı çıkar Oyun, size çocuğunuzu gözleme fırsatı verir, böylece çocuğunuzun yeni edindiği beceriyi nasıl kullandığını ve ek çalışmaya gereksinimi olup olmadığını fark edebilirsiniz Oyun, yeni becerilerin edinilmesine zemin hazırlar ve eğlenceli bir öğretim ortamı sağlar Oyun, çocuğun içinde yaşadığı dünyayı keşfetmesini sağlar Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Oyun becerileri nasıl gelişir? (ss: 84-87) 1. Aşama: Keşfetme 2. Aşama: İki nesneli oyun 3. Aşama: Kendi kendine yapar gibi yapma 4. Aşama: Basit yapar gibi yapma 5. Aşama: Yapar gibi yapma dizileri oluşturma Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Çocuğunuz oyuna ayırdığı zamandan en iyi şekilde nasıl yararlanabilirsiniz? (ss: 87-91) Halihazırdaki becerileri genişletmek Bir sonraki oyun aşamasının farkında olarak, çocuğunuza halihazırda yapabildiklerini nasıl genişleteceğini gösterin Çocuğunuzun oyun araçları Oyunda kullanılan oyuncakları ve araçları çeşitlendirin Alıştırma fırsatları Farklı ortamlarda, farklı bireylerle alıştırma fırsatları sağlayın Oyun etkinliklerini gözlemek Çocuğunuzu oyun oynarken gözlemeye çalışın Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

CD’ler 3. KAEEP CD 01:38-40:20 Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU