EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Örgütsel Güven ve Adalet
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Aşağıdaki hangisi klasik kuramcılar arasında yazarlardan yer almaz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YÖNETİM NEDİR? Belirli birtakım amaçlara ulaşmak için başta insan olmak üzere, parasal kaynakları, araç-gereçleri, hammaddeleri ve zaman faktörünü birbiriyle.
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
24 Kalite yönetimi.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İKY Tarihsel Dönüşümü (Yaklaşımları) Klasikler, Neo-Klasikler, Modern
VİZYONER LİDERLİK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
Yönetim ve Organizasyon
YÖNETİM ve YÖNETİM KURAMLARI
Neo – Klasik Yönetim Teorisi
ÖRGÜT VE YÖNETİM KURAMLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: Max Weber
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
TKY UYGULAMASI.
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÖRGÜT VE YÖNETİM KURAMLARI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
KURUM KÜLTÜRÜ.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖRGÜTLER YÖNETİM VE TOPLAM KALİTE YRD. DOÇ. DR. SERDAR ÇÖP

ÖRGÜT AMAÇ BİRLİĞİ-ORTAK AMAÇLAR İŞ BÖLÜMÜ ROLLER EŞGÜDÜMLEME İLETİŞİM LİDERLİK MÜFREZE (PLATOON)

İŞLETME VE YÖNETİM BİLİMİNİN EVRİMİ Formel örgütlerin ortaya çıkışı 18. yy ortaları Sanayi devrimi-ilk örgütler-fabrika Örgüt ve işletme bilimi 20. yy başlarıdır Frederick Taylor- bilimsel örgüt kuramı-klasik örgüt kuramı Örgütlerde emir komuta zinciri, ast, otorite, denetim alanı ve işlemlerin standartlaştırılması gibi konularr Taylor tarafından ele alınmıştır. Örgütlerin biçimlendirilmesi kesinlikle mühendislik işidir.

İŞLETME VE YÖNETİM BİLİMİNİN EVRİMİ MAX WEBER, bürokrasi kavramı İnsan örgütlenmesinin en rasyonel biçimidir. İdeal bürokrasi şu özellikleri taşır; Uzmanlaşma Hiyerarşik otorite Formal kural ve düzenlemeler İş gerçekleştirme sürecindeki duyarsızlık Teknik yeterlilik Yeterlilik ve performans temelinde hiyerarşik yükselme

İŞLETME VE YÖNETİM BİLİMİNİN EVRİMİ Klasik örgüt kuramından sonra 1930’larda insan ilişkileri yaklaşımı ortaya çıkıyor. İnsan ilişkileri yaklaşımı; örgütlerde insan faktörünü öne çıkartan, insanların algı, ilgi ve beklentilerini önemseyerek daha başarılı olabileceğini ileri süren hümanist bir yaklaşımdır.

İŞLETME VE YÖNETİM BİLİMİNİN EVRİMİ 1950’lili yıllara kadar hakim olan insan ilişkileri yaklaşımından sonra bilimsel yaklaşım olarak ifade edilen çağdaş yaklaşımlar tanımlanmaya başlamıştır. Bu yaklaşıma göre örgütlerin yönetiminde pozitif bilimin ilke ve yöntemleri kullanılmalıdır. Örgütsel olay ve olgular pozitif bilimde olduğu gibi nedensellik ilkesine uygun olarak hipotezlerle açıklanmalıdır. Bu dönemde (1950-1970) işlevselci, yapısalcı, kapalı sistem, politik ve kültürel açıdan tanımlayan çeşitli görüşlerde ifade edilmiştir.

İŞLETME VE YÖNETİM BİLİMİNİN EVRİMİ 1970’lere kadar örgütlere hakim parametreler; Materyalist bir yaklaşım var Aşırı uzmanlaşma İşlerin uzmanlaşma adına birbirinden ayrıştırılması Üretimde kol ve kas gücü hakim Baskıcı bir örgüt kültürü Hiyerarşik otorite Kaliteden çok verimlilik ve iş hacmi önemli

YENİ EKONOMİ YENİ İŞLETME ANLAYIŞI 1973 petrol krizi Büyük iyidir, Endüstriyel paradigması yıkılıyor…ve Japon arabaları öne çıkıyor Daimler Chrysler Amerika şirketleri yeniden yapılanma sürecine giriyor.

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Yönetim biliminde etkili olmuş model ve paradigmalar 4 ana sınıfa ayrılmıştır. Yapısalcı yaklaşım İnsan ilişkileri yaklaşımı Politik yaklaşım Kültürel ve sembolik yaklaşım

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Yapısalcı yaklaşım Bu yaklaşıma göre örgütün stratejik alanları amaçlar, çevre, yapı, düzenlenmiş çalışma koşulları ve süreçler, uzmanlaşma, eşgüdüm, denetleme ve kontroldür. FAYOL-WEBER

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR İnsan ilişkileri yaklaşımı (1930) Örgütün stratejik alanları insanların kendileri ve işleri hakkındaki algıları, ihtiyaçları ve beklentileridir. İnsanın dikkate alınması gerektiğini , insanın tek başına örgütün en önemli boyutu olduğunu vurgular. Bu yaklaşımın sonucu olarak örgüt ve işletmelerde işin tanımı, üretim süreçleri, örgüt içi ödüllendirme ve üretim süreçlerinin iyileştirilmesinde çalışanların istek ve eğilimlerinin dikkate alınmalıdır.

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Örgüt ile insanın çatışmasını engellemek, işgörenlerin mutluluğu yoluyla verimi arttırmak için kullanılabilecek stratejiler önerilmiştir; Katılımlı yönetim İş zenginleştirme Özerk iş takımları oluşturma

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Politik yaklaşım 1960’lardan sonra - çok temelli bir kurgu Modern toplumlarda güce ulaşmak ve çıkarların maksimize edilmesi arasında doğrudan bir ilişki vardır. İnsanlar güce ulaşmak için işbirliği ve koolisyan oluştururlar Örgütlerde bireysel ve grup çıkarlarının pazarlıklarının yapıldığı politik aranelardır.

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Politik yaklaşım basitçe; örgütlerde kaynaklar sınırlıdır. Sınırlı kaynaklar birey ve gruplar arasında yarışmaya, zaman zaman çatışmaya yol açabilir. Politik yaklaşım ile çatışmanın örgüt için pozitif enerji kaynağı olduğu ifade edilebilir. Politik yöneticiler, gündem oluşturur, vizyon tanımlar, vizyona ulaşmak için ip ucu verir.

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Kültürel ve sembolik yaklaşımlar Örgütsel kültür, bir örgütte zaman içinde oluşmuş ve örgüt üyeleri tarafından paylaşılan dünya görüşü, değerler, inançlar, gelenekler ve normların bir toplamıdır. Örgüt simgeci yaklaşıma göre, gerçeklik özneldir ve bireyler arasında oluşturulur. Bir şey farklı bireylere farklı şeyler ifade edebilir. Bir olayın ne olduğu değil, farkı bireylere ne ifade ettiği daha önemlidir.

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Simgeci yaklaşım örgütleri bir tiyatro sahnesi gibi görür. Amaçları gerçekleştirmek için kurulmuş bir sahne. Sembolik toplantılar ayaklı divan

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR BURADAN, hiçbir model ya da kuram bize örgütün tam ve eksiksiz bir resmini vermez. Yapısalcı yaklaşım da temel vurgu örgütün kurgusu, yani rollerin nasıl belirlendiği, paylaşıldığı, bunlar arasında eşgüdümün nasıl sağlandığı; İnsan kaynakları yaklaşımında temel vurgu örgütte çalışan bireylerin maddi ve manevi gereksinimlerinin doyurulması, onları karar verme süreçlerine katmak yoluyla iş doyumlarının artırılmasıdır.

ÖRGÜT VE YÖNETİM BİLİMİNDEKİ ANA PARADİGMALAR Politik yaklaşım, örgüt içi dinamikleri yarışma ve zaman zaman çatışma temelinde irdeler, çatışma yönetiminin faydaları üzerinde durur. Simgeci yaklaşım, örgütü bir simgeler ve anlamlar bütünü olarak görür.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEREDE? TKY 1950’lili yıllardan beri Japonya’da uygulanmasına rağmen, 1980’lerde Amerika’da tekrar keşfedilmiştir. Amerikan sanayisi Japonya ile rekabette geri kalması neticesinde, Japon mucizesini araştırmaya itti. Ve 1980’lerin başında Edwards Deming – TKY kavramı gündeme geldi.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEREDE? İşgören TKY tarafından işe katılır, eğitimine ve gelişmesine önem verilir, ürünün ve üretim süreçlerinin mükemmelleşmesi ve iyileştirilmesinde katkısını ortaya koyar. Kalite ulaşılabilir bir hedeftir ve kalitenin sınırı yoktur. Önemli olan SÜREKLİ MÜKEMMELLEŞTİRMEDİR. Sürekli mükemmelleştirme, küçük fakat sürekli etkinliklerle ve her kesin katılımı ile başarılabilir. Kalitenin tek göstergesi ‘müşteri memnuniyet’dir.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEREDE? TKY insanı merkeze alan ve süreçlere katan bir işletme ve yönetim anlayışıdır. TKY’de temel ölçüt müşteri memnuniyetidir. TKY’de sayı ile kalite yer değiştirir. TKY sürecinde sürekli mükemmelleştirme ana hedeflerden biridir.

İlginiz için teşekkürler…