BİREYİN DAVRANIŞLARINDA EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK İSTENDİK YÖNDE DEĞİŞİKLİKLER OLUŞTURMA SÜRECİDİR.
EĞİTİM SÜRECİNDEKİ HEDEFLERİ İŞARET EDER. İSTENDİK EĞİTİM SÜRECİNDEKİ HEDEFLERİ İŞARET EDER. HEDEFLERİN GELİŞİ GÜZEL DEĞİL, BİRTAKIM SÜREÇLERLE VE BELLİ İLKELERE GÖRE BELİRLENMESİ GEREKTİĞİNİ İFADE EDER.
YAŞANTI YAŞAM VE YAŞANTI FARKLIDIR. DOĞUMLA ÖLÜM ARASINDA GEÇEN SÜRE YAŞAM (LIFE): YAŞANILANLARDAN GÖRÜLENLERDEN, DUYULANLARDAN, EDİNİLENLERDEN SONRA KİŞİDE KALAN ŞEY, HAYAT TECRÜBESİ. İZ BIRAKIR. UNUTULMAZ. YAŞANTI (EXPERIENCE): ÖĞRENME OLMASI İÇİN DE YAŞANTI OLMASI GEREKİR.
SÜREÇ EĞİTİM “X” TARİHİNDE BAŞLAYIP “Y” TARİHİNDE BİTMEZ. SÜRE VE SÜREÇ AYNI DEĞİLDİR. SÜRE: BİR OLAYIN BAŞI İLE SONU ARASINDA GEÇEN ZAMAN ARALIĞI MAÇ 90 DAKİKA İSE…. SÜREÇ: ZAMAN İÇİNDE TEKRARLANAN, İLERLEYEN, GELİŞEN OLAY VE HAREKETLER DİZİSİ. YANİ BAŞI SONU BELLİ DEĞİL. EĞİTİM “X” TARİHİNDE BAŞLAYIP “Y” TARİHİNDE BİTMEZ. AMA OKUL BİTEBİLİR.
EĞİTİM BİR DE KÜLTÜR EĞİTİMDEN DAHA GENİŞ KAPSAMLIDIR VE DİRENÇLİDİR. KASITLI KÜLTÜRLEME SÜRECİDİR. KASIT: ETKİNLİĞİNİN PLANLI VE PROGRAMLI YAPILMASI KÜLTÜR: İNSANIN ORTAYA KOYDUĞU HERŞEYDİR. ÜÇ TÜR KÜLTÜRLEME VARDIR: ZORAKİ ( ZORLA İSİM- DİN DEĞİŞTİRME) GELİŞİGÜZEL (CİNSELLİK KONULARININ KULAKTAN KULAĞA ÖĞRENİLMESİ) KASITLI: ( EĞİTİM PLANLI VE PROGRAMLI OLDUĞUNDA KASITLI KÜLTÜRLEMEYE ÖRNEKTİR. ) KÜLTÜR EĞİTİMDEN DAHA GENİŞ KAPSAMLIDIR VE DİRENÇLİDİR.
EĞİTİM DOĞASI GEREĞİ 2’YE AYRILIR 1-FORMAL EĞİTİM AMAÇ, İLKE VE KURALLARI ÖNCEDEN PLANLANMIŞ, BELLİ BİR PROGRAM DAHİLİNDE DÜZENLİ OLARAK YAPILAN EĞİTİM. 2-İNFORMAL EĞİTİM BELLİ BİR AMAÇ VE PROGRAMA BAĞLI OLMADAN, HAYATIN KENDİ İÇİNDE OLUŞAN EĞİTİM. 7
ÖĞRETİM EĞİTİM ÖĞRETİM AYNI ŞEY DEĞİLDİR. EĞİTİM , BİREYDE DARANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ MEYDANA GETİRME SÜRECİ ÖĞRETİM İSE BU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN OKULLARDA PLANLI VE PROGRAMLI BİR ŞEKİLDE YAPILMASIDIR. Anahtar: okul
ÖĞRETME ÖĞRETME DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN PLANLI VE PROGRAMLI BİR ŞEKİLDE YAPILMASI İÇİN GEREKEN ÖĞRENME ETKİNLİKLERİNİ YÖNETME, YÖNLENDİRME VE KILAVUZLAMADIR. SORUMLU KİŞİ ÖĞRETMEN Anahtar: öğretmen
ÖĞRENME YAŞANTI ÜRÜNÜ NİSPETEN KALICI İZLİ DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞTURMA SÜRECİDİR. BİLGİNİN ALINMASI, İŞLENMESİ, BELLEKTE DEPOLANMASI VE GEREKTİĞİNDE GERİ GETİRİLMESİDİR. ÖĞRENME İŞİNİ ÖĞRENCİ YAPAR. Anahtar: öğrenci
EĞİTİM ÖĞRETİM ARASINDA FARKLAR HER YERDE OLABİLİR BELİRLİ ORTAMLARDA (OKULDA) OLUR SÜREKLİDİR, YAŞAM BOYU SÜRER PLANLANAN ZAMANLA SINIRLIDIR ÖĞRETİMİ İÇİNE ALIR KAPSAMLIDIR EĞİTİMİN PLANLI PROGRAMLI KISMINI OLUŞTURUR. EĞİTİMİN PARÇASIDIR. HER TÜRLÜ BİLGİ VE DENEYİMİ İÇİNE ALIR ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ AMAÇLARA ULAŞMAK İÇİN DÜZENLENMİŞ ETKİNLİKLERİ İÇİNE ALIR