Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Öğretim Planlaması.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MERHABA.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Öğretİmİn PlanlarI.
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ PROGRAMI Program Tanıtımı
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretimin Planlanması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
* Konunuzu buraya yazın
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Etkinliklerini Planlama
* Konunuzu buraya yazın
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.)

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için http://okuldeneyimi.wikispaces.com Sitesinde Üye olunuz

Okul Deneyimi -I-

Dersin Amaç ve işleyişi Öğretmen adayının uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı, yönetici ve öğretmenleri tanımasını hedefler. Gözlem ve görüşmelere dayanır. Böylece lisans programında alınacak derslere bir temel oluşturabilir.

Öğretmen adayında kazanılması hedeflenen özellikler Okul örgütünü, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımak. Okul yönetimi, okul işleri ve kaynakları hk. bilgi sahibi olmak. Sınıf ortamında ve okuldaki etkinlikleri gözleyerek tanımak.

Öğretmen adayında kazanılması hedeflenen özellikler Derslerin işlenişi ve kullanılan eğitim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak. Öğretmen ve öğrencilerin okulda geçirdikleri bir günü, nasıl değerlendirdiklerine ait fikir sahibi olmak.

Ders Kapsamı Ders haftada 1(veya 2) gün ve 1 dönem sürer. Öğretmen adayının okulda yaşamı tanımasını ve öğrenmesini amaçlar. Öğretmen adayının yaptığı görevler ve etkinlikler; onlara deneyimli öğretmenleri görev başında gözleme, öğrencileri tanıma fırsatı sağlar.

Ders Etkinlikleri 1. Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma 2. Öğretmenin Okuldaki Bir Günü* 3. Öğrencinin Okuldaki Bir Günü* 4. Okulda sizin alanınızla ilgili bölüm* 5. Derslerin gözlenmesi* 6. Öğretim Yöntemleri*

Ders Etkinlikleri 7. Soru sorma* 8. Yönerge ve açıklamalar 9. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü 10. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi 11. Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması 12. Mikro Öğretim Teknikleri

Ders Etkinlikleri 13. Okul ve sorunları* 14. Ders kitaplarından yararlanma 15. Test hazırlama, puanlama, analiz 16. Öğretimde simülasyonlardan yararlanma 17. Grup çalışmaları* 18. Soru sorma alıştırmaları*

[*] Okul Deneyimi –I dersi, sadece bir dönemlik bir gözlem çalışması olduğundan; (*) İŞARETLİ konularından uygun bazı üniteleri ayni hafta içinde işlenecek şekilde birleştirerek, çalışmanızı ünite sayısının toplamı dönem sonunda tamamlanacak biçimde planlayınız. Okullardaki uygulamalarınızı bu sırada yürütüp tamamlayınız. Mikroöğretim, özel öğretim yöntemleri dersinin içinde ele alınabilir ise, bunun yerine diğer etkinliklerden birini koyunuz.

Etkinlik 1 Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma

Dönem Planı Bu planda; her hafta neler yapacağınız, hangi gözlemlerde bulunacağınız ana başlıklar halinde belirtilmelidir. Uygulama okuluna gittiğiniz ilk gün, bu dersinin dönem planını, okulda size yardımcı olacak uygulama öğretmeniyle birlikte yapın ve şunlara dikkat edin:

Dönem Planı Uygulama okulundaki ilk gününüzün sonunda, uygulama öğretmeni ve müdürle de görüş birliği sağlayarak, dönem planınızı okul deneyimi çalışmalarından sorumlu fakülte öğretim elemanına vermek üzere bir plan taslağı hazırlamış olmalısınız.

Dönem Planı Uygulama okulundaki çalışmalarınızı yakından izleyecek ve size rehberlik yapacak uygulama öğretmeniyle görüşünüz. Bu görüşmede, AEF419 ders hocanızın dönem içinde sizden istediği çalışmaları anlatınız ve bunların organizesi için yardım rica ediniz.

Dönem Planı Uygulama öğretmeninize, kendi dersinizin tüm hazırlıklarına katılmak ve katkı vermek istediğinizi açıklayın. Plan hazırlıklarına katılın ve görüş birliğine varın. Okul dışındaki gün ve zamanlarda, uygulama okulu öğretmeninizle gerektiğinde iletişimde olun.

OKUL DENEYİMİ DERSİ ÇALIŞMA PLANI ÖRNEĞİ