Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri IV

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Advertisements

Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri III
Değişkenler ve Hipotezler
Konu: Vāmana Purāṇa’dan Örnek Efsaneler I
Metinlerin Sınıflandırması
Konu: Vāmana Purāṇa’dan Örnek Efsaneler III
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Konu: Purāṇalar ve Hint Edebiyatındaki Yeri
Konu: Vāmana Purāṇa’dan Örnek Efsaneler IV Vamana’nın Evrensel Formu
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2017 Bahar Ders Hakkında Bilgi
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri I
Bu Gösteri Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
Koyun ve Keçilerde Abortus Sorunu
HİN 304- PURANALAR Konu:Bhāgavata Purāṇa’dan Örnek Efsaneler I
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri II
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
HİN 304- PURANALAR Konu: Bhāgavata Purāṇa’dan Örnek Efsaneler I
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Kaynak Gösterme Teknikleri
1982 Anayasası’nda Yerel Yönetimler (V. Hafta)
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Akdeniz Üniversitesi Gerçek Panoramik Fotoğraflarla Kampüs Gezintisi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİŞ VE SOSYAL DÜŞÜNÜŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
M.S 2. YÜZYIL-M.S 15. YÜZYIL FELSEFESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri IV HİN 304- PURANALAR Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri IV V. HAFTA Arş. Gör. Dr. Yalçın Kayalı Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Hindoloji Anabilim Dalı

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 14- KūrmaPurāṇa: Vishṇu’nun kalumbağa (kūrma) olarak bedenlenmesi ile başlar. 17 000 beyitten meydana gelmiştir. Brāhmã, Bhāgavatā, Saurā ve Vaishṇavi adlarıyla dört Samhitā’dan oluşur.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 Bu Samhitalar erdem, zenginlik, mutluluk ve özgürlükten bahseder. Giriş kısmında İndradyumna’nın nasıl Şiva bilgisini kazandığı anlatılır.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 Bu kişi önceki yaşamında bir kral olup, bir sonraki yaşamında Vishṇu’ya olan bağlılığından ötürü tekrar bir Brahman olarak doğmuştur.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 Sonra o Vishṇu’ya evrensel tanrı, yaratıcı ve evrenin koruyucusu olarak, “Her şeyin anası ve babası” olarak tapınır. İlk bölümlerde Şiva “En yüce varlık” olarak görülür; fakat aslında Brahma, Vishṇu ve Şiva’nın bir ve tek olduğu defalarca yinelenir.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 16- Matsya Purāṇa: Büyük Tufan olayının anlatımıyla başlar; bu Tufanda Vishṇu balık (matsya) biçimiyle sadece Manu’yu kurtarır.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 Manu’nun içinde tek başına bulunduğu tekneyi selden çekip çıkaran bir balık biçiminde bedenlenmiş Vishṇu ile Manu arasındaki karşılıklı konuşma, bu Purāṇa’nın ana konusunu oluşturur. Yaratılış ayrıntılarıyla ele alınır; bunu soyağaçlarının sayımı izler.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 14 000 beyitten oluşur. Bölümlerin birçoğu Vishṇu ve Pādma Purāṇa’daki bölümlerle benzerlik gösterir. Bu eser hem Vishṇu’cu hem de Şiva’cıdır.  

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 17- Brahmaṅḍa Purāṇa: Vayaviya Brahmanda yani Vāyu tarafından açıklanmış Brahman yumurtası Purāṇası diye de adlandırılır.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 Brahmaṅḍa Purāṇa’nın bir bölümü olarak sayılan Adhyatma Rāmāyaṇa (Rāma’nın En yüce Atman olduğu Rāmāyaṇa) çok ünlü bir kitaptır. 12 200 beyitten meydana gelir. Tantrik karakter taşıyan bir tapınma kitabıdır.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 Tantra metinlerinde olduğu gibi, bunda da Şiva, karısı Umā ile karşılıklı konuşma yapar. Rāma, eser boyunca tanrı Vishṇu olarak gözükür; Ravana tarafından kaçırılan Sītā ise aslında bir hayaldir.

HİN 304- PURANALAR 2018/5/27 Gerçekte Lakshmī ve Prakriti ile özdeş olan Sītā eserin sonundaki ateş testine kadar ortalıkta gözükmez.