BİRİNCİ SINIFA HAZIRLIK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
SAYILAR ve RAKAMLAR.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
Sunumu Hazırlayan: Emel Özdemir © Her hakkı Saklıdır.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
EŞSİZ YUVAM TEMASI ETKİNLİKLERİ 2
OYUN ve OYUNCAK.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
FİİLLERDE ÇATI.
REHBERLİK SERVİSİ.
Ödev yapma alIşkanlIğI
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bugün neler öğreneceğiz?
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bilinçli Tercih Seminerine
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
İSTASYON YÖNTEMİ.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Öğrt. Grv. Dr. Serpil ALPTEKİN
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

BİRİNCİ SINIFA HAZIRLIK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ Hayat boyunca anne babalar olarak çocuklarımıza örnek olduğumuzu unutmayalım !

Çocuk yetiştirme anne karnında başlar ... Bebekken şekillenir .... Okulda devam eder… Unutmayın çocuğun kişiliği 6 yaşında oluşmuştur. Okul sadece şekillendirir.Var olanı geliştirir.

Çocuğum okula hazır mı? 60-72 Aylık Çocukların Gelişimsel Özellikleri   BİLİŞSEL GELİŞİM Eksik insan resmini kol ve bacak çizerek tamamlar 10-25 parçalı yap-bozu tamamlar Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir 1’den 20'ye kadar olan rakamları sıralar Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki ayrıntıları hatırlar Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler Az çok kısa uzun vb. bildiren kıyaslama ifadeleri kullanır. Haftanın günlerini sırasıyla söyler 20'ye kadar ritmik sayar Günün farklı zaman dilimlerinin isimlerini söyler  DİL GELİŞİMİ Sesler arasındaki farklılıkları söyler Sohbete katılır ve sohbeti sürdürür.Akıcı konuşur. Kitaptaki resimlere bakarak okuyormuş gibi yapar  Geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanı kullanır “Kim, ne, ne zaman, nerede, neden, nasıl?” gibi soruları yanıtlar. 5-6 sözcükten oluşan cümleler kurabilir. Dinlediği bir öyküyü anlatır

Çocuğum okula hazır mı? ÖZBAKIM BECERİLERİ MOTOR GELİŞİMİ Engelin üzerinden koşarak atlar. Modele bakarak daire, üçgen, kare ve dikdörtgen çizer Kalemi doğru tutar 1-5 arası rakamları kopya eder  Çeşitli hareketleri müzik ve ritim eşliğinde ardı ardına yapar  ÖZBAKIM BECERİLERİ Dişlerini fırçalar Elini yüzünü yıkar, kurular Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine getirir Giysilerini kendi kendine çıkarır, giyinir Ayakkabılarını bağlar SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM Evinin adresini söyler Duygularını belli eder Kurallara uyar Aldığı sorumluluğu yerine getirir. Kendine güven duyar

ANNE-BABA OLARAK ÇOCUKLARIMIZA OKULA BAŞLAMADAN NASIL DAVRANACAĞIZ? Çocuklarımıza karşılıksız sevgi göstermeliyiz. Örneğin; okula gitmeseydi, işitme yada görme engelli olsaydı sevmeyecek miydiniz? Çocuğumuza okulu sevdireceğiz. Örneğin okulda kuracağı arkadaşlıklardan yada anne babanın geçmişte arkadaşları ve öğretmeniyle olan olumlu yaşantılarından örnekler verilebilir. Okula gitmeyi zorunluluk yada ceza gibi algılamalarına sebep olacak konuşmalardan kaçınmalıdırlar. ‘Çok yaramazlık yapıyorsun seni okula göndereyim de gününü gör.’ Ya da’ Okula git de senden kurtulayım.

Sağlık taraması yaptırmalıyız Sağlık taraması yaptırmalıyız. Kulak-burun-boğaz ve göz doktoruna götürüp herhangi bir görme işitme kaybı yaşayıp yaşamadığını öğrenin. Kronik bir rahatsızlığı varsa mutlaka sınıf öğretmenine bildiriniz. Uykusunu düzenli olmasına dikkat etmeliyiz. Çok geç saatte yatmasın.Yatmadan önce mutlaka sütünü içsin. Düzenli uyku ve beslenme çocuğun gelişiminde önemli yer tutar. En az 10-12 saat uyumalı ve okula gitmeden önce mutlaka kahvaltısını yapmalıdır.

Derslerden ziyade çocuğunuzun öncelikle kişilik özelliklerini geliştirmeye çalışın.Örneğin, dürüstlük , yardımseverlik, Çalışkanlık…. Örneğin: Kapı çalıcınca kızım koş annem evde yok de. Yalancılığı öğretmiş oluyoruz. Kılık kıyafetine ,temiz ve düzenli olmasına dikkat ediniz.

Beslenme çantasını hazırlarken sağlıklı ürünlere dikkat edin Beslenme çantasını hazırlarken sağlıklı ürünlere dikkat edin.(Ara öğün içindir karın doyurmak için değil) Çocuklarımıza okulda kurallara uymasını söylemeliyiz. Okulda kurallar olacak ve herkes o kurallara uyacak.Örneğin herkesin sınıfını temiz tutması , zil çalınca derse girmek, öğretmenin sözünü dinlemesi… Çocuklarımızı başka çocuklarla kıyaslamayacağız. Örneğin komşunun çocuğu matematikten çok başarılı sen niye değilsin? Örneğin; Ayşe kızım , Fadime 23 Nisanda korodaymış sen neden değilsin?

ANNE BABA OLARAK ÇOCUĞA EVDE NASIL DESTEK OLABİLİRİZ? 1-Okulumuz, öğretmenimiz gibi ifadeler yerine okulun ,öğretmenin diyerek sorumluluğu çocuğa verin. Unutmayın öğretmen, çocuğun öğretmeni, ödev, çocuğun ödevidir. Örn: (iki annenin konuşması)Bizim 1.sınıf öğretmeninin adı ….dır.Öğretmenimiz 5 sayfa ödev yeriyor sizin öğretmeniniz vb. 2-Okuldan gelince onu sevdiğinizi tekrar söyleyin, ona sarılın gününün nasıl geçtiğini sorun ,onu dinleyin gözlerine bakarak onun boyuna eğilerek dinleyin. (Onunla oyun oynayın.)

3-Ev ortamında bir düzen oluşturun. Çocuğun eve geldikten sonraki zamanı planlanmış olmalıdır.Örneğin yemek saati,dinlenme saati tv. saati… Her gün hangi saatte ne yapacağını bilmeli 4-Ders çalışma ortamında düzen oluşturun *Ders masada çalışılır. *Çalışma ortamı, aydınlık olmalıdır. *Sessiz olmalıdır. *Masada kalemi silgisi vb. hazır olmalıdır. Ödev yaparken çocuğunuzun başında beklemeyin, oturup onun ödevlerini elinden alıp yapmayın. Sadece dersi bittikten sonra ona yardım edeceğinizi, kontrol edeceğinizi iletin ona.

Ders çalışırken masada sadece ders araç gereçleri olsun. Ders çalışmak için hazırlık yapıyordum kıh kıh kıh… Ders çalışırken masada sadece ders araç gereçleri olsun.

5-Bu yaştaki çocukların dikkat süreleri kısa olduğu için, ders çalışma süresi 15- 20 dakika kadar olmalıdır. 15 dakika kadar ara verildikten sonra tekrar ders çalışılabilir. 6-Dikkatini dağıtacak nesneleri ortadan kaldırın. Televizyon, telefon, bilgisayar, odasındaki eşyalar, posterler gibi.( Oyuncaklarını tamamen kaldırmayın)

Ders çalışırken böyle dağınık olursan ders çalışamazsın…..

7-Çocuğun derslerini yapması konusunda anne babanın kullandığı üslup önemlidir. örneğin okuldan geldikten sonra direk televizyon karşısına oturan bir çocuğa annenin’ Ödevin yok mu senin, ödevini yapsana’ ya da’ Ödevlerini bitirmeden televizyon seyretmek yok demedim mi ben sana’ gibi ifadeler kullanmaktansa sanırım ödevlerini çizgi film izledikten sonra yapmaya karar verdin değil mi?’ gibi bir soru sorarak hatırlatması çok daha olumlu bir etki yaratır

8-Gün içinde oyun oynamasına müsaade ediniz arkadaşlarıyla 8-Gün içinde oyun oynamasına müsaade ediniz arkadaşlarıyla. Oyun zamanı, ders zamanı diye belirtin.Belli bir süre bunları yaparsa artık siz demeden çalışacaktır zaten. .(Hala oyun çocuğu olduğunu unutmayın büyüdün diye evden oyuncaklarını kaldırmayın.) 9-Çocuğumuzun çantasını hazırlaması, ödevlerini yerleştirmesi için ilk başlarda ona yardımcı olabiliriz. Ancak ona birkaç kez yardımcı olduktan sonra kendi kendine yapması için fırsat vermeliyiz.

10-Onu övün. Örneğin çocuk yaptığı resmi gösterdiğinde ‘Aferin çok güzel olmuş benim kızım ya da oğlum çok yetenekli’ gibi sözler söylenirse çocuğun yeni resim yapma konusunda cesareti artar.Çabası desteklenmezse cesareti kırılır. Mutlaka her gün tekrar etmesini hatırlatın. 11-Okulda öğretmenine veli olarak saygılı olunuz. Evde öğretmeni hakkında kötü söz söylemeyin.Çocuğun gözünde öğretmeninin otoritesini sarsmayın. 12-Model olun Çocuklar sözlerden çok davranışlara önem verir. Eşinizle davranışlarınıza çocuk önem verir .

Unutmayın siz bir ailesiniz Unutmayın siz bir ailesiniz.Çocuğunuzun başarısı yada başarısızlığında, mutlu olup olmamasında sizin de payınız var.