EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
MEB Amaçları Cehalet Açlık Eğitim Durumuna Göre Yoksulluk Oranları %40 Okur-yazar Olmayan İlkokul Mezunu Lise ve Dengi Okul Mezunu Yüksekokul, Fakülte ve Üstü Mezunu 0-6 Çocukların Yoksulluk Riski %40 %13 %6 %1 %23 TÜİK Haber Bülteni Sayı: 205, Aralık 2009 Eğitim Durumuna Göre Yoksulluk Oranları
1953 - 2011
1953 - 2011
1953 - 2011
1953 - 2011
1953 - 2011
1953 - 2011
1953 - 2011
1953 - 2011
1953 - 2011
21.Yüzyıl Becerileri Hedeflenen Beceriler O dönem çocuklarımıza kazandırılması hedeflenen beceriler ile günümüzde kazandırılması hedeflenen beceriler arasındaki farklar nelerdir? BONAPARTİST -AngloSakson 21.Yüzyıl Becerileri
Teknoloji İle Rehberlik Materyal Kullanıcı (Öğrenci) Kullandırıcı (Öğretmen) Çocuklarımıza, bireysel öğrenmelerini gerçekleştirirken teknolojiden bir araç olarak nasıl yararlanabileceklerini öğretmeliyiz.
Dijital Uçurum Sanal Dünya Gerçek Dünya İnternet Çağı Öğrencisi Televizyon Çağı Öğretmeni Sanal Dünya Gerçek Dünya
Her Okula Bir Bilgisayar Teknoloji Destekli Sınıflar 21. Yüzyıl Eğitimine Geçiş BT Yatırımı Her Okula Bir Bilgisayar Her Okula Bir Bilgisayar Laboratuvarı e Öğrenme Teknoloji Destekli Sınıflar e-Öğrenme Tarih 1997 Okullara BT Sınıfları 2008 Okul Internet bağlantıları E-İçerik Geliştirme E-okul
İnternet Kullanıcı Sayısı 1998 2008 Ülke Kişi (milyon) 1. ABD 84.587 1. Çin 298.000 2. Japonya 16.940 2. ABD 230.600 3. Almanya 8.100 3. Japonya 95.978 4. İngiltere 8.000 4. Brezilya 72.027 5. Kanada 7.500 5. Almanya 61.973 6. Avustalya 5.771 6. İngiltere 46.683 7. Fransa 3.700 7. Rusya 45.250 8. Hollanda 3.500 8. Fransa 42.315 9. Güney Kore 3.103 36.837 10. İsveç 2.961 10. Türkiye 25.405
Nasıl Bir Eğitim / Okul ? Sürekli Nitelikli Uyarlanabilir Mekan ve Zaman Bağımsız Nitelikli Tüm öğrenme kanallarını destekleyen Uyarlanabilir Bireye göre özelleştirilebilir
Neler Yapabiliriz? 1- Öncelikle inan (dır) mak, 2- Desteklemek ve yönlendirmek, 3- Teşvik etmek, 4- Dış etmenleri değerlendirmek.
Başarılı bir öğretmen, iyi bir öğrenci olmalıdır. Sonuç Başarılı bir öğretmen, iyi bir öğrenci olmalıdır. Başarılı bir yönetici, iyi bir öğretmen olmalıdır. Başarılı bir yönetici, iyi bir öğrenci olmalıdır. “21. Yüzyılda okumamış (cahil) olarak okuyup yazamayanları değil; öğrenmeyen, öğrenemeyen ve yeniden öğrenmeyenleri adlandıracağız.” Alvin Toffler
Teşekkür Ederim…