HASTA HAKLARI
HASTA HAKLARI NEDİR? Sağlık hizmetlerinden faydalanma ihtiyacı bulunan fertlerin, sırf insan olmaları vasfıyla sahip bulundukları ve T.C. Anayasası, milletlerarası antlaşmalar, kanunlar ve diğer mevzuat ile teminat altına alınmış bulunan haklarını ifade eder.
•HASTA HAKLARI ASLINDA EN ÇOK SEVDİKLERİMİZİN DE HAKLARIDIR. •BİR GÜN BİZ DE HASTA VEYA YAKINI OLABİLİRİZ.
HASTA HAKLARI 1. Sağlık hizmetlerinden adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde faydalanma hakkı
HASTA HAKLARI 2. Bilgi talep edebilme hakkı 3. Bilgi verilmemesini isteme hakkı 4. Mahremiyete saygı gösterilmesi ve bunu talep hakkı
HASTA HAKLARI 5. Kayıtları inceleme ve kayıtların düzeltilmesini talep etme hakkı 6. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme hakkı
HASTA HAKLARI 7. Tedaviyi reddetme ve durdurma hakkı 8. Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirme hakkı 9. Öncelik sırasının belirlenmesini isteme hakkı
HASTA HAKLARI 10. Tıbbi gereklere uygun teşhis, tedavi ve bakım isteme hakkı 11. Rıza ve izin hakkı 12. Tıbbi araştırmalarda rıza alınması hakkı
HASTA HAKLARI 13. Güvenliğin sağlanması hakkı 14. İnsani değerlere saygı gösterilmesi ve ziyaret hakkı
HASTA HAKLARI 15. Dini vecibeleri yerine getirebilme ve dini hizmetlerden faydalanma 16. Ötanazi yasaktır 17. Müracaat, şikayet ve dava hakkı
HASTA SORUMLULUKLARI 1.Bilgi Verme: Hasta, hekimine mevcut şikayetleri, geçirdiği hastalıklar, hastaneye yatırılıp yatırılmadığı, uygulanan tedaviler, kullandığı ilaçlar ve sağlığı ile ilgili konularda doğru ve tam bilgi vermekle sorumludur. Hasta, tedavi esnasında ve sonrasında durumunda meydana gelen, beklenilmeyen değişiklikleri bildirmelidir. Yapılacak işlemler ile ilgili olarak kendisinden beklenenleri doğru olarak anlayıp anlamadığını bildirmelidir.
HASTA SORUMLULUKLARI 2.Önerilere Uyma: Hasta, öngörülen tedavi planına uymak ve yetkili doktorun talimatları doğrultusunda hemşireler ve ilgili sağlık personelinin bakım planını yerine getirmesini kabullenmekle de yükümlüdür. 3.Planlanan Tedaviyi Reddetme: Hasta, tedaviyi reddetme ya da doktorunun talimatlarına uymaması halinde doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
HASTA SORUMLULUKLARI 4.Tetkik ve Tedavi Giderleri: Hasta, sosyal güvenlik kurumu ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır. Hasta, sağlık kuruluşuna başvururken kimliğini yanında bulundurmalıdır.Hasta, tedavi nedeni ile yapılan uygulamalar için ödemesi gereken miktarı (özel oda farkı, refakatcı ücreti, katkı payı vb.) kurumun belirlediği süre içerisinde ödemekle yükümlüdür
HASTA SORUMLULUKLARI 5.Sağlık Kuruluşu Kural ve Uygulamaları: Hasta, tedavi ve davranışı ile ilgili, bulunduğu sağlık kuruluşu kural ve uygulamalarına uymalıdır. 6.Saygı Gösterme: Hasta, diğer hastalar ile hastane personelinin haklarını dikkate almak zorundadır. Hasta, sağlık kuruluşu içindeki hastaları tehlikeye sokan gürültü, duman ve ziyaretçi sayısının fazlalığı gibi durumlarda sağlık kuruluşu yönetiminin alacağı tedbirlere uymalıdır.
HASTA SORUMLULUKLARI 7.Bulaşıcı Hastalık Hali: Bulaşıcı hastalık şüphesi ya da teşhisi olan hasta, yetkili doktorunun çıkmasında sakınca olmadığını belirtir izni olmadıkça yasal nedenlerden dolayı taburcu olmayı talep edemez.
HASTA SORUMLULUKLARI 8.Uygunsuz Talep: Hasta, yetkili doktorunca uygun görülmeyen ve tedavi planında bulunmayan herhangi bir ilacın verilmesini ya da uygulama yapılmasını talep etmemelidir. 9.Hasta Ziyaretçisi: Hastalar ziyaretçilerini, sağlık kuruluşu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde kabul etmelidir.
HASTA SORUMLULUKLARI 10.Tazmin Sorumluluğu: Hastadan, kusurlu kullanım veya kasıtlı olarak sağlık kuruluşunun demirbaş veya sarf malzemelerine verdiği zarar ve ziyan tazmin edilir.
Hasta hakları sisteminde, şikayet, istek ve önerilerin yetkililere iletilmesi için üç yol var. HASTANELERDEKİ HASTA HAKLARI BİRİMLERİNE İNTERNETTEN www.saglik.gov.tr ADRESİNE ALO 184 SABİM HATTINA BAŞVURABİLİRSİNİZ.