Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
KALKINMA AJANSLARI ve KOORDİNATÖR İLLER
Belediye Sınırlarının tanımlanması
İDARİ VESAYET.
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
PLN MESLEKİ UYGULAMA ESASLARI
YEREL YÖNETİMLERİN BÜYÜKLÜĞÜ
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
GELECEĞİN ŞEHİRLERİ İÇİN AKILLI ÇÖZÜMLER
Yerel Yönetimler Maliyesi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Nerede, Nasıl Yaşıyoruz?
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
ADRES BİLGİLERİNİN TUTULMASINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 18 AĞUSTOS 2006 Mustafa DÖNER Genel.
V. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Orta Doğu ve Batı Asya Teşkilatı
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. GÜLYALI BELEDİYE BAŞKANLIĞI.
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Yerel Aktörler; Bütünleşme ve Ayrışma A.Faruk GÖKSU ULI-GYODER ISOCARP KONGRESİ BÜTÜNLEŞME.
Hazırlayan ve Sunan Ela Nur ÖZKAR TÜRKİYE’DE BULUNDUĞU YER ( ANKARA )
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ADRES DAİRE BAŞKANLIĞI ULUSAL ADRES VERİ TABANI.
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
MUT MAHALLİ İDARELER SEÇİMİ OY İSTATİSTİKLERİ
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
Bilinen adıyla 2014 Türkiye Cumhuriyeti yerel seçimleri, resmî adıyla 30 Mart 2014 Mahalli İdareler Genel Seçimleri, 30 Mart 2014 tarihinde yapılan ve.
kayaköy KAYAKÖY KAYAKÖY Kayaköy, birbirinden çok farklı iki yerleşim alanından oluşmaktadır. Bunların birincisi; turizmde de önemli.
BELEDİYENİN GÖREV VE YETKİLERİ
BİLECİK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
YEREL YÖNETİMLER ÖĞR. GÖR. A. ÇAĞLAR ERKAN.
NORM KADRO UYGULAMALARI
Yerel Yönetim Merkezi Yönetim
SOSYAL BİLGİLER.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
B u s l a y d a ş i r k e t a m b l e m i n i z i e k l e m e k i ç i n E k l e m e n ü s ü n d e n " R e s i m ” i s e ç i n A m b l e m d o s y a.
Yerel Yönetimler ANAYASA’DA YEREL YÖNETİMLER
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
KÖYLERİN VE KIRSAL ALANIN YENİDEN TANIMLANMASI SÜRECİNDE
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
50.Yıl DPB T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
Sağlam Temeller İnşaa Eder
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü Türkiye Belediyeler Birliği Online Uzaktan Eğitim DUYURUSU.
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
2000’den Günümüze Devlette Reform.
PLANLAMADA YOGUNLUK Kent bilimleri terimleri sözlüğüne göre,
YEREL YÖNETİMLER PAYLAR
Emlak Vergisi ARAZİ Büyükşehirlerde % 02 Diğer Belediyelerde % 01 ARSA Büyükşehirlerde % 06 Diğer Belediyelerde % 03 BİNA Büyükşehir mesken %02, diğer.
YEREL YÖNETİMLER PAYLAR
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
HUKUKUN BÖLÜMLERİ 4.Hafta.
Sunum transkripti:

Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri

Türkiye’de Belediyelerin Nüfus Ölçeği Büyükşehir 750.000 İstanbul 14.657.434 Ordu 728.949 Büyükşehir İlçe Nüfus Kriteri Yok Çankaya (Ankara) 919.119 Yalıhüyük (Konya) 1.509 İl Belediyesi Batman 402.189 Ardahan 21.587 İlçe Belediyesi Ereğli (Zonguldak) 115.987 Ovacık (Karabük) 582 Belde Belediyesi 5.000 Kepez (Çanakkale) 23.451 Oluközü (Yozgat) 1.359

Büyükşehirlerde Belediye Alan Ölçeği (Sınır) Ankara Büyükşehir Şereflikoçhisar Büyükşehirlerde Belediye Alan Ölçeği (Sınır) Büyükşehir Belediye = İl İdari Sınırı Büyükşehir İlçe Sınırı= İlçe İdari Sınırı Büyükşehirlerde köyler mahalleye dönüşmüştür ve bulunduğu büyükşehir ilçesinin mahallesidir.

Büyükşehir Olmayan İllerdeki Belediyelerin Alan Ölçeği Yozgat İl Haritası Keskin İlçe Haritası (Kırıkkale) İllerde her belediye bir ilçe sınırı içerisinde yer almaktadır. Belediyelerin sınırları idari sınırlardan küçüktür. Belediye sınırları dışındaki yerleşim yerlerinde köy mahalli idaresi bulunmaktadır. İl Özel İdaresinin hizmet alanı içerisindedir.

Büyükşehirlerde Alan Nüfus Yoğunluğu Karşılaştırması İstanbul Büyükşehir (14.657.434 Kişi /5.434 Km2 ) Erzurum Büyükşehir (762.321 Kişi /26.385 Km2 ) 1 Km2 / Kişi=2.697 1 Km2 / Kişi=29

Büyükşehirlerde Yerleşim Alanlarının Büyüklüğü ve Dağılımı İstanbul Büyükşehir Ordu Büyükşehir Büyükşehir Nüfus Dağılım Oranı Merkez Merkez Dışı İstanbul 14.657.434 100% 0% Ordu 728.949 28% 72%

Belediye Kurulma Şartı En az 5.000 Nüfus En az 5 km mesafe

Türkiye Nüfusu ve İller 77.695.904 Belediye Nüfusu 72.505.107 Köy Nüfusu 5.190.797 Belediye Nüfusu Oranı %93 Köy Nüfusu Oranı %7

Türkiye’de Statülerine Göre Belediye Sayısı Belediye Türü 2014 Öncesi Mevcut Durum Sayı Nüfus Büyükşehir Belediyesi 16 35.467.356 30 59.968.496 B.İlçe Belediyesi 143 (35.467.356) 519 (59.968.496) İl Belediyesi 65 10.177.540 51 6.502.018 İlçe Belediyesi 749 12.803.535 400 4.815.668 Belde (Kasaba) Belediyesi 1977 5.294.616 397 1.221.050 Toplam 2950 63.743.047 1397 72.507.232

Katılma ve Birleşme < 5.000 m. İl, ilçe veya nüfusu 50.000’den fazla olan bir belediyeye 5.000 metreden daha yakın olan belediye ve köylerin tüzel kişiliği Danıştayın görüşü ve İçişleri Bakanlığının teklifi ile kaldırılarak diğer belediye ile birleştirilir.

Büyükşehirlerde Ayrılma Yolu İle Belediye Kurulması Örnek 1: Toplam Nüfus 100.000 Örnek 2: Toplam Nüfus 120.000 10.000 90.000 100.000 20.000 Büyükşehirlerde ayrılma yoluyla yeni bir belde kurulması için belediye nüfusunun 100.000'den aşağı düşmemesi ve yeni kurulacak beldenin nüfusunun 20.000'den az olmaması şarttır.

Nüfusu 2.000’in Altına Düşen Belediyelerin Köye Dönüştürülmesi Nüfus 2000’den az Danıştay Görüşü İçişleri Bakanlığın Önerisi Başbakan ve Cumhurbaşkanı onayı Köye Dönüşür 2005 yılından önce belediye kurulması için asgari nüfus 2.000 idi. Bu tarihten sonra 5.000 nüfus kriteri aranmaktadır. Yasa da yer alan hükme göre daha önceki nüfus kriteri altına düşen belediyeler kapatılmaktadır.

Ölçek ve Yetkilendirme Sorunu Belediye ve Yetkileri Büyükşehir Büyükşehir Belediyesi İlçe Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Diğer Belediyeler Görev ve Yetkiler Aynı Büyükşehirlerde il düzeyindeki mahalli hizmetler büyükşehir belediyesi ve su kanalizasyon idaresi, ilçe düzeyindeki mahalli hizmetler ise ilçe belediyesi tarafından yerine getirilmektedir. Diğer belediyeler ise ölçek gözetilmeksizin aynı görev ve yetkiye sahiptir. Örneğin 402.189 nüfuslu Batman İl belediyesi ile 582 nüfuslu Ovacık (Karabük) ilçe belediyesinin görev ve yetkileri aynıdır.

Büyükşehirlerde Ölçeğe Göre Yetki Paylaşımı Üst planları yapmak, Ulaşım ve toplu taşıma İtfaiye Çevre ve katı atık bertarafı Konut ve kentsel dönüşüm Sosyal yardım Ana cadde ve sokakların bakımı Büyük park ve sosyal donatı alanları Terminaller … Su Kanalizasyon İdaresi İçme Suyu Kanalizasyon Atık Su İlçe Temizlik ve katı atık toplamak 1/1000 Ölçekli imar planı yapmak Ana cadde ve sokaklar dışındaki yerlerin bakımını yapmak Küçük park ve sosyal donatı alanlarını yapmak Gençlik ve spor

Ölçek ve Hizmet Görme Kapasitesi Plan ve Hizmet Bütünlüğünün Sağlanması Şehirlerin Rekabet Gücünün Artırılması Yeterli ve Uzman Personel İstihdamı Yerel Hizmetlerin Standardının ve Kalitesinin Yükseltilmesi Hizmet Maliyetlerinin Düşürülmesi Yerinden Yönetim (Subsidiarite) İlkesi Yerel Demokrasinin Geliştirilmesi

İlginiz İçin Teşekkürler